تهرانی‌ها چقدر آب مصرف می‌کنند؟

ایسنا نوشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب در شهر تهران مصرف شده، این رقم گویای این مطلب است که مصرف آب شرب در تهران، هیچ روزی کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده است.

تهرانی‌ها چقدر آب مصرف می‌کنند؟

امسال را می توان سال تاریخی کم بارش کشور نامگذاری کرد چراکه میزان بارش ها در طول 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، در تهران نیز شاهد کاهش 37 درصدی بارندگی ها بودیم موضوعی که مشکلات زیادی را برای کشور و حتی پایتخت در راستای تامین آب به وجود آورد. آنطور که مسوولان اعلام کردند ذخیر برفی تهران تقریبا صفر بوده و در شرق استان تهران پایین بودن ذخیره برفی موجب آسیب پذیر شدن سدهای ماملو و لتیان شده است، حجم ذخایر سدهای تهران در سال گذشته حدود یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب بوده اما اکنون این عدد به 800 میلیون مترمکعب کاهش یافته است یعنی نسبت به سال قبل حدود 300 میلیون متر مکعب کسری آب شرب سدهای تهران را داریم.

ضمن اینکه امسال به دلیل گرمای زودرس و افزایش دما میزان مصرف مردم نیز افزایش یافته، دو عامل کرونا و گرما باعث شده که میزان مصرف در استان تهران به ویژه شهر تهران افزایش یابد، در حال حاضر حدود سه میلیون 500 هزار مترمکعب مصرف آب شرب شهر تهران است.

آنطور که بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته میزان مصرف نسبت به سال قبل در حد دو تا سه درصد افزایش یافته و یکی از نقاط امیدواری ما این است که بیش از این میزان افزایش مصرف نداشته باشیم. البته باید گفت که از اسفند سال 1398 به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش مصرف شهر تهران سیر صعودی بالایی پیدا کرد، قبل از شیوع این ویروس عمدتا در اول خرداد این میزان مصرف وجود داشت اما از ابتدای سال 1398 تا کنون هیچ روزی میزان مصرف کمتر از سه میلیون نبوده و به طور کلی حدود 10 تا 15 درصد مصرف آب شرب در تهران به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و 20 درصد مشترکان جز مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق العاده مصرف بالایی دارند، اظهار کرد: در تهران روزانه سه و نیم میلیون مترمکعب و در سال حدود یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب مصرف می شود، به عبارت دیگر 17 تا 18 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود، اگر مردم صرفه جویی نکنند هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران تهرانی‌ها تا 30 درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.

تهرانی ها چقدر آب مصرف می کنند؟

افزایش 70 میلیون لیتر آب به ازای هر یک درجه افزایش دما در پایتخت

او همچنین به تازگی اعلام کرد: هر یک درجه افزایش دمای هوا، 60 تا 70 میلیون لیتر مصرف آب شرب را در تهران افزایش خواهد داد. در مقایسه با سال گذشته امسال تهران دو تا سه درجه افزایش را ثبت کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 435 میلیون مترمکعب آب شرب در شهر تهران مصرف شده است، گفت: این رقم گویای این مطلب است که مصرف آب شرب در تهران، هیچ روزی کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده است.

بختیاری با اشاره به مصرف 3 میلیون و 700 هزار مترمکعبی آب در شهر تهران در روزهای اخیر گفت: صنعت آب روزهای سختی را سپری می‌کند و آبفای استان تهران با تمام ظرفیت درحال خدمات‌رسانی و تامین و توزیع آب است و تا امروز در شهر تهران حتی یک ساعت نیز قطعی آب نداشتیم.

به گفنه وی هم اکنون میزان پرشدگی مخازن سدهای تهران حدود 700 میلیون مترمکعب است و این درحالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 80 میلیون مترمکعب بوده است.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان