تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی یکی از راه هایی که به دلیل گرافیکی بودن و تصویری بودن آن نسبت به متون، پیام ها را به صورت جذاب به مخاطب انتقال می دهد و امروزه علاقه مندان به دیدن محتوای ویدیویی نسبت به گذشته رشد چشمیگری داشته اند.

آموزش تولید محتوای ویدیویی ( طلوع فیلم )

تولید محتوای ویدیویی یکی از راه هایی که به دلیل گرافیکی بودن و تصویری بودن آن نسبت به متون، پیام ها را به صورت جذاب به مخاطب انتقال می دهد و امروزه علاقه مندان به دیدن محتوای ویدیویی نسبت به گذشته رشد چشمیگری داشته اند. کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای رشد و ارتقاء بیزنس خودشان سراغ تولید محتوای ویدیویی آمده اند که بتوانند نتیجه دلخواه خود را از بازار بگیرند. مردم به چیزهایی که می بینند خیلی بیشتر به چیزهایی که می خوانند یا می شوند اعتماد می کنند.

تولید محتوای ویدیویی طلوع فیلم

 

جهانی که در آن زندگی می کنیم خیال کردن انتهایی ندارد و همین مورد باعث می شود که انسان ها با هر نژاد و قبیله و دین و رنگ و جنسیتی با یکدیگر بتوانند ارتباط برقرار کنند. چیزهایی که ما با چشمانمان می بینیم اگر با سرشت آدمی در یک راستا قرار گیرد در افکار و اذهان ماندگار می شود تا ایجاد علاقه کند. فرصت علاقه مندی وقتی برای مردم ایجاد می شود تبدیل به یک عرضه و تقاضا می گردد و حالا اگر عرضه ای مناسب با تقاضا موجود باشد باعث فروش می شود و این بهترین هدف تولید محتواهای ویدیویی می باشد.

 با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های مجازی در سراسر دنیا انسان با حجم بسیار گسترده ای از محتواهای ویدیویی روبرو است که هر کدام به تفکیک در زمینه های مختلفی تولید شده اند تا نیازهای انسان ها را بر طرف کنند و به دلیل اینکه انسان ها هر سال نسبت به سال گذشته سلیقه اشان تغییر می کند تولید محتواهای ویدیویی جذاب کار چندان راحتی نیست. تولیدات محتوایی ویدیویی خوب در عین جذابیت برای مردم، محصول یا خدمات شما در نظر مردم با کیفیت و مناسب برای هزینه و خرید آن نشان می دهد. در اصل این تولیدات باید به گونه هایی باشد که مخاطبین به محض دیدن آن ها اشتیاق  داشته باشند و تا پایان آن ها را دنبال کنند. با توجه به رقابت سنگینی که در بازار برای تولید این محتواهای ویدیویی وجود دارد شما باید بتوانید در چند ثانیه اول ذهن مخاطب را تسخیر کنید.

شرکت های زیادی در زمینه تولید محتوای ویدیویی فعالیت دارند که از مهم ترین این شرکت ها می توان به شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم اشاره کرد که با داشتن نیروی جوان خلاق و متخصص تولیدات ویدیویی حرفه ای را انجام داده اند. تولیدات محتوای ویدیویی به روش های مختلفی صورت می گیرد. که از مهمترین آن ها می توان به تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های آموزشی، موشن گرافیک و تیزر اینستاگرامی اشاره داشت که در زیر هر کدام را به صورت مختصر برایتان شرح می دهیم.

 

تیزرهای تبلیغاتی 

تیزر های تبلیغاتی

 

تولید تیزرهای تبلیغاتی در چند فرم مختلف و در بسترهای مختلف صورت می گیرد. از انواع تیزرهای تبلیغاتی می توان به تیزر تبلیغاتی رئال، تیزر تبلیغاتی انیمیشنی، تیزر تبلیغاتی تلفیقی اشاره داشت. در شروع، تیزرهای تبلیغاتی ابتدا در تلویزیون در میان برنامه ها مثل قبل از اخبار، مسابقات ورزشی، فیلم ها و سریال های تلویزیونی، برنامه های کودک و... پخش می شد. در سینماها هم قبل از پخش فیلم و در بین پخش فیلم تیزرهای تبلیغاتی برای مخاطبین پخش می شد. با پشیرفت تکنولوژی و بسترهای جدید برای پخش علاوه بر تلویزیون، رادیو، سینما، در سایت ها، شبکه های اجتماعی، همایش ها و کنفرانس های بین المللی و... این تیزرها پخش می شود. تیزرهای تبلیغاتی بسته به مدل و کیفیتی که سفارش دهنده به تولید کننده می دهد قیمت های تولید متفاوتی دارد و نمی توان رقم ثابتی برای ساخت این تیزرها در نظر گرفت.

فیلم های آموزشی 

جهان هر روز در حال تحول است و امروزه علم آموزان در همه جای دنیا به دنبال یادگیری وکسب مهارت در همه ی حوزه ها هستند. بشر امروزی تشنه ی آموزش است و سعی می کند هر جور که شده سطح علمی خود را بالاتر ببرد تا بتواند انسان مفیدی هم برای خود و خانواده اش هم برای کشور و دنیا باشد.

مدل آموزشی با سال ها قبل خیلی فرق کرده است و دیگر نیاز نیست همه به خاطر اینکه مهارتی را آموزش ببینید سر کلاس درس حضوری بیایند یا اینکه دانشمندی که بخواهد دسترسی به مهارت و علمی داشته باشد کیلومترها سفر کند تا با دانشمند دیگری هم صحبت بشود. تولید فیلم های آموزشی کار را خیلی راحت کرده است و انسان ها در خانه های خود پشت یک کامپیوتر می نشیند یا حتی با تبلت یا گوشی هومشند خود، فیلم آموزشی را در یک کشور دیگری که توسط یک شخصی ساخته شده است را می بینید و حتی در فیلم های آموزشی آنلاین پرسش و پاسخ هم دارند. این روزها با توجه به بیماری کرونا کشورها بیش از پیش تولیدات آموزشی خود را گسترش داده اند و مردم هم از این موضوع استقبال کرده اند. تولیدات محتوای آموزشی هدفمند به شدت می تواند مخاطبین را تشویق کند که فیلم هایی که شما تولید می کنید را ببینند و شما را دنبال کنند.

 موشن گرافیک 

موشن گرافیک

 

از موشن گرافیک برای تولیدات مختلفی در زمینه های تبلیغاتی، خبری، ورزشی، مستند، اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و... استفاده می شود. موشن گرافیک در دو مدل دو بعدی و سه بعدی ساخته می شود و با توجه به حرکات و افکت هایی که بر روی تصاویر داده می شود جذابیت زیادی را دارد و خیلی از مردم دوست دارند تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های آموزشی و... با این مدل ببینید. موشن گرافیک نسبت به انیمیشن هزینه زمانی و مالی کمتری نیاز دارد، درست است که در جزئیات، انیمیشن خیلی دقیق و حرفه ای است ولی در بیشتر کارهایی که سفارش دهنده ها می خواهند موشن گرافیک کارشان را راه می اندازد و برای تولید محتوا در این مدل به شدت جذاب است.

تیزر تبلیغاتی اینستاگرامی

 این روزها اینستاگرام جزو بهترین شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا به حساب می آید و خیلی از متخصصین پیش بینی می کنند که در سال های نه  چندان دور اینستاگرام رتبه اول شبکه های اجتماعی را در دنیا به خود اختصاص می دهد. تعداد افراد بسیار زیادی در اینستاگرام صفحه دارند که بیشترین دنبال کننده را کریستیانو رونالدو مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال و باشگاه یوونتوس دارد. خیلی از کمپانی ها و شرکت ها برای تبلیغات خود نیاز به ساخت تیزر دارند و با توجه به قیمت بالای پخشی که تلویزیون های دولتی و خصوصی در دنیا دارند آن ها ترجیح می دهند که تیزرهایشان در این شبکه اجتماعی و در پیج های پر بازدید دیده شوند.

به علت اینکه هم هزینه پخششان کمتر در می آید و هم بازخورد بهتری نسبت به بقیه ی پلتفرم ها دارد. خیلی ها در اینستاگرام مشغول ساخت تیزر هستند از افرادی به صورت اینفلوئنسری گرفته تا شرکت های بزرگ تبلیغاتی. معمولا تیزرهایی که توسط شرکت های تبلیغاتی ساخته می شود از جذابیت و کیفیت خیلی بالاتری نسبت به کارهای انفرادی برخوردار است به علت اینکه شرکت های تبلیغاتی دارای تیم خلاق نویسندگی و ایده پردازی، تجهیزات روز دنیا، استودیوها و لوکیشن های مجهز و... هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان