پیانو دیجیتال یا آکوستیک | راهنمای خرید حرفه ای

اگر واقعا به دنبال یادگیری پیانو و لذت بردن از نواختن هستید پس باید یک پیانو آکوستیک را انتخاب کنید. روی هم رفته شما فقط با نواختن یک پیانو آکوستیک می توانید مهارت شنوایی خود را ارتقا دهید

ممکن است برخی از پیانیست ها و معلمان پیانو در مورد اینکه آیا پیانو دیجیتال می تواند جایگزین پیانو آکوستیک باشد یا خیر اتفاق نظر نداشته باشند.

اما افرادی که باور به این عقیده دارند که پیانو دیجیتال نمی تواند جایگزین پیانو اکوستیک شود یک سوال مهم را در نظر نمی گیرند: هدف نوازنده های مشتاق به نوازندگی از خرید پیانو چیست؟

اگر هدفشان این است که بنوازند و هم خودشان و هم اطرافیانشان از این فرایند لذت ببرند، پس یک پیانو دیجیتال خوب برای این کار مناسب است.

این نوع از پیانو اشتیاق به نوازندگی را در وجود هر کسی برمی انگیزد هم چنین باعث می شود نوازندگان از نوازندگی که کاری بسیار سخت است، لذت ببرند.

اگر این چیزی است که به دنبالش هستید، پس یک پیانو دیجیتال با کیفیت ( هم چنین معروف به پیانوی الکتریکی یا برقی ) گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

این پیانوها در قیمت های متفاوت در بازار عرضه شده اند. اما اگر هدف شما پیشروی در عرصه ی موسیقی و تبدیل شدن به یک اجراکننده ی کنسرت حرفه ای یا تبدیل شدن به بهترین نوازنده ی پیانو است، هم چنین تمام تلاش خود ر برای رسیدن به قله های موفقیت در عرصه ی موسیقی و پیانو انجام می دهید در نهایت شما به یک گرند پیانو آکوستیک در بالاترین کیفیت، نیاز خواهید داشت.

مقایسه پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال

از طرف دیگر، تا جایی که من اطلاع دارم، ییانو دیجیتال خوب چند سال دوام خواهد  اورد که ان هم به کیفیت خود ساز وابسته است؛ همچنین برای اطلاعات بیشتر درمورد سازهای دیجیتال و آکوستیک میتوانید به سایت pianoforte مراجعه کنید.

مزایای پیانو الکترونیکی

با توجه به تجربه شخصی بنا به دلایل متعدد، من تمایل به نواختن پیانو دیجیتال دارم. یکی از دلایل اصلی این است که ساختار هدفون های جک به من امکان می دهند هدفون استریو را برای تمرین وصل کنم و مزاحم دیگران نشوم. یکی دیگر از دلایل مهم برای انتخاب این محصول این است که پیانو دیجیتال به نوازندگان امکان استفاده از تکنولوژی را می دهد که در سازهای آکوستیک وجود ندارد.

به عنوان مثال قابلیت اتصال به ipad برای یادگیری بهتر موسیقی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع ساز است، و در اخر یکی از مهم ترین دلایلی که درمورد پیانو دیجیتال دوست دارم این است که همانند سازهای آکوستیک نیاز به تنظیم متعدد در طول سال ندارند.

هزینه تنظیم  پیانو

البته من می توانم با تعمیرکارهای حرفه ای برای تنظیم پیانو تماس بگیرم. البته اغلب اوقات نیز تماس می گیرم اما هزینه ی خدمات تنظیم پیانو اگر تمیرکار حرفه ای باشد پر هزینه است.

علاوه بر این یک پیانو آکوستیک خوب واقعاً باید حداقل یک یا دو بار در سال تنظیم شود تا از نوازندگی خود اطمینان داشته باشید. مخصوصا اگر نمی توانید تفاوت صدای ایجاد شده به هنگام در رفتن کوک پیانو را تشخیص دهید زیرا شنوایی شما تا حدی پیشرفت نکرده که صدای درفتن کوک را تشخیص دهید ( که اتفاقی است که برای بیشتر افراد می افتد ).

البته می توانید هر زمان که بخواهید یک پیانو آکوستیک را تنظیم کنید و یا حتی بدون اینکه متوجه باشید پیانو را سالها بنوازید. اما اگر به طور ناگهانی و بدون اینکه متوجه در رفتگی کوک پیانو باشید به کسی نواختن صفحه کلید را اموزش دهید، فراموش نکنید که با این کار می توانید به دانش آموز خود آسیب برسانید.

مزیت های پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال

مزایای پیانو آکوستیک

اگر واقعا به دنبال یادگیری پیانو و لذت بردن از نواختن هستید پس باید یک پیانو آکوستیک را انتخاب کنید. روی هم رفته شما فقط با نواختن یک پیانو آکوستیک می توانید مهارت شنوایی خود را ارتقا دهید و یا به توسعه ی تکنیک های نوازندگی بپردازید و توانایی ها و استعدادهای خود را در مقابل چشم همه بگسترانید.

نواختن انواع مختلف تن موسیقی با استفاده از صدای طبیعی این ساز و هم چنین کنترل تولید صدا از ویژگی های منحصر به فرد پیانو آکوستیک هستند.

از سوی دیگر صدای ضبط شده یک ساز الکترونیکی که از قبل برنامه ریزی شده است قابل مقایسه با صدای طبیعی ساز آکوستیک نیست. هم چنین اگر تا کنون تجربه ی نواختن ساز آکوستیک را داشته اید به هیچ وجه حاضر نخواهید بود این احساس شگفت انگیز و تجربه ی منحصر به فرد را رها کنید.

البته پیانو دیجیتال نیز مزایای خاص خودش را دارد: اگر بیشتر موسیقی پاپ می نوازید، زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانید و دوس دارید سازی را با خود ببرید، در این صورتی، سازهای الکترونیکی انتخاب درست تری برای شما خواهند بود.

علارغم اینکه صدای پیانوهای دیجیتالی در سالهای اخیر بهبود یافته، محدودیت سازهای الکترونیکی در تولید صدا یا همان ترک های ضبط شده ی دیجیتالی ( که سمپل یا نمونه نیز نامیده می شود ) است از چشم خریداران پوشیده نیست. بنابراین نواختن یک ساز الکترونیکی، حتی با تکنولوژی بسیار پیچیده، تجربه ی شگفت انگیز نواختن یک پیانو آکوستیک را برای شما رقم نخواهد زد.

خرید پیانو حرفه ای و نیمه حرفه ای

تفاوت پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال

حتی اگر کلید های یک پیانو دیجیتال از لحاظ ظاهر شبیه به پیانو آکوستیک باشد. بازهم تفاوت های چشمگیری بین کلید های دو نوع ساز قابل مشاهد است. به عنوان مثال، کلید های سازالکترونیکی برخلاف ساز آکوستیک، با ضربه ندک انگشتان دست نوازنده تحت تاثیر قرار می گیرند و به آسانی قابل نواختن هستند.

پیانو آکوستیک محبوب ترین ساز در بین پیانیست های سراسر دنیا است که توسط آهنگسازان و نوازندگان بزرگ گذشته استفاده می شد. حتی امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و عرضه ی پیانو دیجیتال، علاوه بر اینکه محبوبیت خود را از دست نداده است بلکه هم چنان ابهت و شهرت خود را در میان نوازندگان اعم از مبتدی و معروف حفظ کرده است.

شگفت زده خواهید شد اگر بدانید هنوز هم این ساز را کامل ترین ساز می نامند. با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای پیشرفته ی امروز، برند های مهم  پیانو در سراسر جهان در حال به روز رسانی و ارتقا پیانوهای دیجیتالیشان هستند.

با این وجود آکوستیک محبوبیت خود را از دست نداده است بلکه روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند.

قیمت

هر دوی این ساز ها در قیمت و انواع مختلف در سراسر جهان عرضه شده اند. تنها کافی است پیانوی مورد نیاز خود را سفارش دهید و خود را در دنیای شگفت انگیز موسیقی رها کنید.

وجود قیمت های مختلف در دنیای پیانو به خریداران از هر طبقه ی مالی اجازه خرید پیانو مناسب با بودجه شان را فراهم می اورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان