شارژ کردن کپسول آتش نشانی

همه از صاحب خانه ها گرفته تا صاحبان کسب و کار باید اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی را درک کنند. این فرآیند جنبه مهمی از خدمات اطفاحریق و نگهداری آن است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

ما معمولا شارژ کردن کپسول آتش نشانی را به عنوان یک مولفه ثابت در نظر می گیریم. آنها همیشه در همان نزدیکی هستند، آماده و منتظر هستند تا اگر آتش سوزی رخ داد بتوانند آن را خاموش کنند. اما حقیقت این است که کپسول آتش نشانی اغلب آماده نیست، زیرا به درستی نگهداری نشده است. داستان های بی شماری از افراد وجود دارد که تلاش می کنند تا از یک کپسول آتش نشانی قابل حمل در مرحله اولیه بروز حادثه استفاده کنند و خیلی دیر متوجه می شوند که کپسول آتش نشانی شارژ نشده است، حتی اگر قبلا هرگز مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

همه از صاحب خانه ها گرفته تا صاحبان کسب و کار باید اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی را درک کنند. این فرآیند جنبه مهمی از خدمات اطفاحریق و نگهداری آن است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

چه زمانی و چرا باید کپسول آتش نشانی را شارژ مجدد کرد؟

چندین نمونه وجود دارد که در آنها شارژ مجدد کپسول آتش نشانی باید صورت گیرد و برخی از آنها کمتر شناخته شده اند. خاموش کننده های آتش باید بلافاصله پس از هر بار استفاده شارژ مجدد شوند. حتی اگر عامل سیستم اطفا حریق به طور کامل تخلیه نشده باشد، برای اطمینان از اینکه برای استفاده بعدی آماده است، کپسول آتش نشانی هنوز هم باید سرویس دهی شود. یک تخلیه حداقل به طور معمول منجر به نشت و از دست دادن نهایی فشار مورد نیاز برای عملیات مناسب خواهد شد. کپسول آتش نشانی باید در طول عمر خود به صورت دوره ای شارژ شود، حتی اگر مورد استفاده قرار نگرفته باشد. هر دو استاندارد کد NFPA10 برای دستگاه های اطفا حریق قابل حمل و دستورالعمل های خدمات تولیدکننده، نیاز به بررسی داخلی دوره ای و شارژ مجدد دارند. برای دستگاه های اطفای حریق شیمیایی خشک با بیشترین فشار ذخیره شده، این آزمایش داخلی و شارژ مجدد در شش و دوازده سال از تاریخ تولید ذکر شده در اطفای حریق مورد نیاز است. همچنین به دلیل آسیب یا دیگر عوامل محیطی که ممکن است منجر به کاهش فشار آنها شود، خاموش کننده  ها باید به صورت داخلی مورد بررسی قرار گیرند یا شارژ مجدد شوند.

کپسول آتش نشانی

چگونه یک کپسول آتش نشانی را بررسی کنیم؟

شما باید یک بازرسی سریع کپسول آتش نشانی را حداقل یکبار در ماه انجام دهید، و یکی از مهمترین عواملی که باید در طول این بازرسی بررسی شود، بکارگیری فشارسنج است. این فشارسنج به شما خواهد گفت که آیا واحد کمتر از حد شارژ شده، بیش از حد شارژ شده، یا در محدوده عملیاتی قرار دارد. شما می خواهید که سوزن برای استفاده بهینه به ناحیه سبز اشاره کند.

فرآیند شارژ مجدد کپسول آتش نشانی چیست؟

شارژ مجدد کپسول آتش نشانی باید توسط یک متخصص آموزش دیده انجام شود. شرکت های حفاظت از ابزارها، آموزش و دانش لازم برای اطمینان از اینکه کپسول آتش نشانی شما در شرایط ماکزیمم کار قرار دارد و اینکه آنها به درستی با عامل اطفا حریق صحیح پر شده اند را دارند.

این چیزی است که وقتی کپسول آتش نشانی دوباره شارژ می شود، می توانید انتظار داشته باشید. این یک راهنما برای نحوه شارژکپسول آتش نشانی نیست، بلکه یک نمای کلی است تا شما بتوانید این فرآیند را درک کنید:

- نخست، کپسول آتش نشانی به طور کامل استفاده شده و عامل اطفاحریق از سیلندر خارج می شود.

- شیر تخلیه از سیلندر برداشته می شود.

- لوله سیفون از شیر جدا می شود و میله و فنر شیر برداشته می شود.

کپسول آتش نشانی

مراحل بازدید توسط تکنیسین

  1. تکنیسین سوپاپ را تمیز می کند، اورینگ سوپاپ را عوض می کند، و از نظر بصری واحد را به صورت داخلی و خارجی برای نشانه های آسیب، بازرسی می کند.
  2. پس از تمیز کردن، سوپاپ با یک پایه شیر قطع و وصل جدید که برای اطمینان از قرارگیری مناسب و جلوگیری از افت فشار در آینده نصب شده  است، مجددا مونتاژ می شود.
  3. عامل اطفا حریق (‏آب، دی اکسید کربن، ماده شیمیایی خشک و غیره) ‏با وزن به مقدار مناسب برای اندازه واحد پر می شود و همانطور که در دستورالعمل های شارژ مجدد برای آن واحد مشخص شده  است. این واحد مجددا با فشار مناسب گاز و فشار مورد نیاز برای آن واحد همانطور که در دستورالعمل شارژ مجدد ذکر شد، تحت فشار قرار می گیرد.
  4. تکنیسین، تست نشت را تکمیل می کند تا علائم نشتی را بررسی کند و نازل یا شلنگ تخلیه را نصب می کند. کپسول آتش نشانی دوباره وزن می شود تا تایید شود که وزن کل در محدوده تحمل مجاز نشان داده شده توسط تولید کننده است. یک مهر بررسی جدید بر روی پین ایمنی نصب می شود و یک برچسب شارژ مجدد جدید متصل می شود که وزن کل واحد و هویت تکنسین تکمیل کار را نشان می دهد.

 یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به حفاظت از منزل یا کسب و کارتان در برابر آتش سوزی در مرحله اولیه، اطمینان از این است که کپسول آتش نشانی شما به درستی شارژ و نگهداری می شود.

صاحب  خانه ها: باید کپسول های آتش نشانی خود را بررسی نموده تا شارژ و سرویس دهی مجدد شوند، و متخصصین همواره برای انجام این کار آماده هستند.

مالکان کسب  و کار: پیگیری و سرویس کپسول آتش نشانی را با تاثیر آتش تنظیم کنید، و تکنیسین های ما زمانی به کمک شما خواهند آمد که زمان سرویس فرا رسیده باشد و نیازی به برنامه ریزی مراجعه حضوری نبوده و نیز لازم نیست که تجهیزات خود را برای شارژ مجدد به همراه داشته باشید.

 

منبع:www.atashtaban.com   

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان