حل مشکل ایران با غرب اثرگذاری منطقه‌ای ایران را افزایش می‌دهد

کارشناس روابط بین الملل گفت: عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای اتفاقی خوب در عرصه سیاست بین الملل در ایران است.

حل مشکل ایران با غرب اثرگذاری منطقه‌ای ایران را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر پسنده‌پور در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع عضویت ایران در شانگهای په منافع اقتصادی برای ایران دارد؟ گفت: باید بعد از پیوستن به این پیمان، حساب سیاست خارجی را از مسایل داخلی جدا کنیم. این اتفاق خوبی است که یقینا مقدمات آن پیش از این تدارک دیده شده و حالا تلاش‌ها به ثمر رسیده است. وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند درهم تنیدگی با سازمانهای بین المللی هستیم، گفت: روابط بین الملل بعد از جنگ دوم جهانی  دستخوش تغییر شد و بین مقوله اقتصاد آزاد و تجارت و بحث جهانی پیوند برقرار شد.

او گفت: ایران باید قوانین و سیاست‌های بین‌الملل را بپذیریم چرا که نمی‌توانیم یک جزیره دورافتاده باشیم. پیمان شانگهای بسیار مهم است. در مقاطعی درخواست عضویت دایم داشتیم و از سال 2005 عضویت ناظر داشتیم.

پسنده‌پور با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک بری و بحری ایران گفت:  بسیاری از کشورهای عضو این پیمان درخشکی هستند و بر اساس نظریه هارتلند کشورهای محصور در خشکی باید خود را به آبهای آزاد برسانند.

وی افزود: دو شریک راهبردی ما در شرق، عضو ثابت و موسس این سازمان هستند و در هم تنیدگی با چین و روسیه می‌تواند برای ما هم افزایی ایجاد کند، اما در نظر نگرفتن حل مناقشات با غرب می‌تواند نتایج پیمان شانگهای را ابتر بگذارد.

وی تاکید کرد: اگر موضوع FATF و تحریمها رفع نشود اساسا ما توان نقش آفرینی بالا نخواهیم داشت.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان