اتحادیه علما: داعش و القاعده ارتباطی با اسلام ندارند

اتحادیه جهانی علمای مسلمین تاکید کرد که داعش و القاعده و سایر گروه‌های این چنینی هیچ ارتباطی با اسلام و اصول آن ندارند.

تصویری از نیرو‌های داعش در افغانستان
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا, و به گزارش روز دوشنبه روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی چاپ لندن، اتحادیه مزبور که مقر آن در دوحه پایتخت قطر قرار دارد، بر حرام بودن اقدامات گروه‌های یاد شده تاکید کرد.

اتحادیه یاد شده خاطرنشان کرد: این گروه‌ها توسط محافل اطلاعاتی بین المللی و منطقه‌ای برای خدشه دار کردن چهره اسلام شکل یافته اند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین انفجار‌های اخیر افغانستان که داعش مسئولیت آن‌ها را برعهده گرفته را به شدت محکوم کرده و از آن‌ها به عنوان جنایات خرابکارانه خطرناک و حرام در تمامی ادیان آسمانی و قوانین بین المملل نام برد.

این نهاد بین المللی اسلامی از جوانان فریب خورده توسط داعش خواست تا از رویکرد اشتباه خود دست بردارند و توبه کرده و جنایات یاد شده را که در تضاد با شرع مبین اسلام است را مردود بدانند و در خدمت سرزمین و مردمان خود قرار بگیرند.

اتحادیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: داعش و القاعده و سایر گروه‌های تروریستی هیچ پیوندی با اسلام ندارد، زیرا چگونه ممکن است بتوان مسلمانان را به ناحق به قتل رساند آن هم در کشوری همچون افغانستان که از لوث وجود اشغالگران آمریکایی پاک شده است.

بیانیه مزبور ادامه داد: تمامی ائتلاف‌های بین المللی شکل گرفته در افغانستان، عراق، سوریه، سومالی و سایر نقاط جهان تحت عنوان مبارزه با تروریسم به بسیاری از مسلمانان ساکن مناطق یاد شده و همچنین اسلام واقعی مبتنی بر عدالت و عزت و محبت و میانه روی آسیب رسانده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان