مقام ایرانی واکسن سینوفارم را برای کودکان بدون عارضه دانست

جماعتی: واکسیناسیون نوجوانان در بسیاری از کشورهای اروپایی ، آسیا و حتی در خاورمیانه شروع شده است و تمام نهادهای علمی اطفال در دنیا تایید کرده اند که باید برای شکستن زنجیره همه گیری بچه ها هم واکسینه شوند.

مقام ایرانی واکسن سینوفارم را برای کودکان بدون عارضه دانست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در ایران گفت: مطالعات خوبی راجع به تزریق واکسن سینوفارم به نوجوانان در دنیا انجام شده و مشخص شده هم کارآیی لازم را دارد و هم عارضه جدی مشاهده نشده است.

وی افزود: واکسیناسیون افراد 12 تا 18 سال هیچ عارضه خاصی ندارد و مانع از گسترش بیماری در بچه ها به خصوص در مدارس می شود. هر واکسنی که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تایید کند هیچ گونه عارضه خاصی نخواهد داشت و در بسیاری از کشورهای دنیا هم از واکسن سینوفارم برای بچه ها استفاده شده و عارضه ای مشاهده نشده است.

وی با اشاره به نوع واکسن سینوفارم موجود در ایران گفت: سینوفارمی که در ایران تزریق می شود همان واکسن اصلی و با همان نام تجاری اصلی سینوفارم است و عوارضی که در کودکان تاکنون وجود داشته درحد احساس ضعف و درد در ناحیه تزریق بوده که بعد از دو روز رفع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان