وزیران امور خارجه ایران و لوکزامبورگ دیدار کردند

وزیران امور خارجه ایران و لوکزامبورگ راه‌های گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه در حوزه اقتصادی را مرور و بر ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کردند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با جان آسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، تلاش‌های لوکزامبورگ برای ارتقاء روابط را ستود و گفت برای آن احترام ویژه‌ای قائل است.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تاکید بر سیاست خارجی متوازن و آمادگی دولت جدید برای مرور روابط با اتحادیه اروپا بر ارتقاء این روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ایران برای سال‌ها به همه تعهداتش ذیل برجام عمل کرد، اما طرف‌های مقابل به طرق مختلف از عمل به تعهداتشان فاصله گرفته اند، تصریح کرد: آمریکا یک نقض دامنه دار و کامل داشته و تروئیکای اروپایی نیز دچار بی عملی و بی تفاوتی نسبت به تعهداتشان و همچنین منافع تعهد شده ایران ذیل برجام داشت.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار، ضمن آرزوی توفیق برای امیرعبداللهیان در وزارت خارجه، به سه دیدار قبلی خود از ایران اشاره و ظرفیت‌های بسیار زیاد برای ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور را یادآور شد.

وی همچنین آمادگی لوکزامبورگ برای توسعه رایزنی‌های دوجانبه را اعلام و از احیای برجام حمایت کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان