تاکید وزیران خارجه ایران و هند بر ارتقای روابط دوجانبه

وزیران امور خارجه ایران و هند بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقای روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات برای تامین واکسن تاکید کردند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با سوبراماتیام جایشانکر وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی، بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقاء روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات در جریان در خصوص تامین واکسن تاکید کردند.

وزیران امور خارجه ایران و هند ضمن گفتگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، بر ضرورت تحقق اراده مردم و تشکیل دولت فراگیر و اجتناب از دخالت خارجی تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء همکاری و برگزاری کمیسیون‌های مشترک کنسولی و اقتصادی، بر ضرورت نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور و همکاری در حوزه انرژی تاکید کرد.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار، آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به دهلی نو مجددا دعوت کرد.

وی همچنین، آمادگی دولت متبوع خود را برای ارسال فوری واکسن‌های تعهدشده و در حال مذاکره اعلام کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان