راز و رمزهای مراقبت از پوست در خواب

بسیاری از افراد نسبت به سلامتی و شادابی پوست صورت خود بسیار حساس هستند که از این رو روش های مراقبتی بسیاری را در این رابطه امتحان می کنند. برای آشنایی با نحوه مراقبت از پوست در خواب با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

راز و رمزهای مراقبت از پوست در خواب

پوست ما در شبانه روز بسیار احتیاج به مراقبت دارد، چون در طول یک روز آلودگی های مختلفی بر روی آن می نشیند، به غیر از آلودگی های محیطی، کرم ها و لوازم آرایشی و محصولات دیگری که بر روی پوست استفاده خواهیم کرد، بر روی آن باقی خواهد ماند. حتما باید در طی روز پوست خود را قبل خواب از هرگونه آلودگی یا محصولات آرایشی پاک کرده و شست و شو دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا نکات مراقبت از پوست در خواب را برای شما شرح دهیم.

بیشتر افراد مخصوصاً خانم ها قبل از اینکه بخواهند بخوابند، بایستی در ابتدا صورت خود را بشویند و یا با محلول های پاک کننده، سطح پوست خود را تمیز و پاک کنند و بعد از آن با زدن کرم مرطوب کننده به پوست خود به سراغ خواب روند.
به همین دلیل متخصصان و دارو سازان برای مراقبت پوست در طول شب محصولات خوب و ویژه ای را معرفی می کنند که حتما به شما پیشنهاد می کنیم از این محصولات استفاده کنید.

آشنایی با روش مراقبت از پوست در خواب

آشنایی با روش های مراقبت از پوست در خواب

  • در شب چه اتفاقاتی برای پوست می‌افتد؟

بهترین تایمی که جسم و روح انسان دارای نشاط و شادابی می شود، شب است. شب هنگام بافت های پوست ترمیم می‌شوند و بهترین فرصت برای استراحت عضلات است، که می توان سر زندگی و شادابی فرد را بعد بیدار شدن از خواب کافی را در شب دانست.
طبق تحقیقاتی که انجام شد این چنین نشان داده شد که سرعت و شدت سنتز بافت های پوست در زمان خواب بسیار افزایش می یابد.

می توان گفت که از ساعت 12 نصفه شب تا 4 بامداد مغز ما در عمیق تر زمان خواب خود است و در همین زمان می باشد که ترمیم بافتی پوست به اوج خود می‌ رسد. اگر شما بین ساعات 12 تا 4 صبح بیدار بمانید، عملکرد های بدن در طی این روند دچار اختلال می‌شوند. پس این را حتما بدانید که خواب کافی و مفید تاثیرات مثبت بسیار زیادی به سلامت بافت های مختلف اعضای بدن می‌گذارد و خواب کافی سلامت پوست و زیبایی شما را تضمین می‌کند.

خواب شبانه بسیار ضروری و مفید است. اگر قبل از خوابیدن همیشه مراقبت های پوستی را انجام دهید، می توان این چنین تضمین کرد که کیفیت خواب چند برابر می‌ شود.

  • استراحت پوست

زمانی که بدن در حال خواب است، پوست ما به صورت کاملاً طبیعی احیا می‌ شود. اما شرط احیا شدن پوست در هنگام خواب این است که حتما پوست باید به طور کاملا درست پاکسازی شده باشد، پس حتما قبل از خواب به این موضوع بسیار توجه کنید.
این را بدانید که در هنگام خواب هیچ گونه موادی توسط تعریق پوست پاک نمی شود، که از این می توان چنین نتیجه گرفت، که این تایم بهترین زمان برای استفاده از محصولات مراقبتی پوستی است، چون به بهترین نحو ممکن این مواد جذب پوست شما می شوند.

پوستی درخشان در خواب

اما اگر شما قبل از خوابیدن این موارد را رعایت نکنید، احتمال زیاد پس از بیدار شدن پوست شما ظاهر ایده آلی که در نظر دارید را نخواهید داشت، مخصوصاً اگر آرایش خود را پاک نکرده باشید.

  • پاک کردن آرایش

بسته شدن منافذ پوست به هیچ عنوان برای پوست خوب نیست و بسیار زیان آور است، چون در این مواقع پوست آسیب می‌بیند و حتی ممکن است جوش های سر سیاه در آن نمایان شوند. برای پاک کردن آرایش پوست خود شما لازم از آرایش پاک کن مخصوص پوست خود استفاده کنید، یا حتی از دستمال مرطوب هم می توانید استفاده کنید و از این دو برای پاکسازی پوست خود بهره ببرید.

آب میسلار هم پاک کننده خوبی است و برای افرادی که همیشه آرایش روی پوست خود دارند به شدت پیشنهاد می‌شود. اول یک پد پنبه ای را به آب میسلار آغشته کنید، و بعد آن را به مناطقی از پوست خود که آرایش دارد بمالید تا به خوبی بتوانید صورت خود را پاک کنید.

  • پاک کننده صورت

خیلی پیش آمده که حتی بعد از پاک کردن آرایش خود احساس کردید که پوستتان هنوز هم به طور کامل تمیز نشده است، در نتیجه شما برای مراقبت از پوست در خواب در این هنگام به یک پاک کننده صورت نیاز دارید، تا بتوانید به راحتی آلودگی های روی پوستتان را از بین ببرید.
ابتدا دستانتان از مرطوب کنید و بعد مقداری پاک کننده بر روی دستتان بریزید و به صورت چرخشی (دورانی) بر روی پوست خود ماساژ دهید، و بعد از آن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید و با آرامی خشک کنید.

مراحل مراقبت از پوست در خواب چیست؟

  • مصرف مرطوب کننده پوست

استفاده از مرطوب کننده برای هیچ نوع پوستی مضر نیست. چه پوست شما معمولی، خشک، چرب، یا مختلط (به پوستی گفته می شود که برخی نواحی آن چرب و برخی خشک است.) باشد، حتما شما باید در هر شبانه روز دو مرتبه از مرطوب کننده استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم یک مرتبه صبح از بیدار شدن و یک مرتبه شب قبل از خوابیدن حتما به پوست خود مرطوب‌ کننده بزنید.

همچنین اگر شما پوستی چرب دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما یک مرطوب کننده برپایه‌ ی آب که به صورت کنترل شده است پوستتان را آب‌رسانی کنید. با کمک این نوع مرطوب کننده شما می‌ توانید چرب و براق بودن پوست صورت خود را از بین ببرید که می شود گفت این نوع مرطوب کننده بهترین برای پوست های چرب به حساب می آیند.

  • از بین بردن آکنه در شب

قبل از اینکه بخواهید بخوابید حتما پوستتان را با محلول های آنتی باکتریال تمیز و پاک کنید. چون یکی از دلایل مهمی صورت دچار آکنه می‌شود این است که بر روی پوست برخی باکتری ها وجود دارد که باعث آکنه می‌ شود، که راه درمان آن استفاده از محلول های پاک کننده آنتی باکتریال است.

آیا مراقبت از پوست در خواب امکان پذیر است؟

  • مراقبت کلی از پوست صورت

اگر شما از ویتامین A استفاده ندارید، حتما باید قبل از اینکه بخوابید از برخی محصولات که دارای آنتی اکسیدان هستند را برای جلوگیری از اثرات رادیکال های آزاد استفاده کنید. چون رادیکال های آزاد در طی روز با پوست شما در تماس هستند، و بهترین تایم برای از بین بردن این آثار آن شب است.

  • کاهش چروک های پوست

یکی از دغدغه های اصلی انسان ها در این دوره جوان ماندن و کمتر شدن چروک صورت است، که برای کمتر شدن چروک پوست ما به شما پیشنهاد می کنیم که از سرم و کرم هایی که دارای ویتامین A یا رتینول هستند استفاده کنید، چون خیلی سریع باعث کم تر شدن چین و چروک ها در پوست می شود.

  • شاداب شدن پوست صورت

برای داشتن پوستی شاداب شما باید از محصولات مراقبتی که دارای گلیکولیک هستند، استفاده کنید تا سلول های مرده سطح پوست از بین بروند و میزان رطوبت پوست افزایش یابد. مراقبت از پوست در خواب بسیار مهم است، اگر شما هنگامی که صبح ها از خواب بیدار می‌شوید صورتتان پف کرده احتمال زیاد شما رو به صورت خود خوابیده اید، حتما باید عادت کنید که به‌ سمت پشت بخوابید، و از بالشتی استفاده کنید راحت باشد و به گونه ای باشد که سیال های بدنتان در پلک ها و صورت شما جمع نشود که این امر باعث تورم صورت شما نشود.

مراقبت از پوست در خواب چگونه است

  • نکات پایانی

اما اگر شما دارای یک پوست بسیار حساس هستید حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک مرطوب‌ کننده ی بدون هیچ گونه عطری که مخصوص برای پوست های حساس تهیه شده است، استفاده کنید.

طبق یک سری از تحقیقاتی که در آکادمی درماتولوژی آمریکا انجام شد این چنین مشخص شد که وجود یک سری از مواد عطری که در محصولات آرایشی هستند باعث می شود که پوست های حساس تحریک شده و واکنش نشان دهند.

اما اگر شما دارای یک پوست خشک هستید و این نوع پوست بسیار حساس و زود تر دچار پیری می شود، به شما پیشنهاد می کنیم که از یک کرم مرطوب کننده قوی با آب رسانی بالا استفاده کنید که بتواند تا مدت زمان بیشتری پوست شما را درخشان نگه دارد.

  • انواع پوست

برخی افراد که دارای پوستی مختلط هستند، باید برای هر قسمت از پوست خود از مرطوب کننده های مخصوص استفاده کنند. در این مواقع این افراد باید از یک کرم مرطوب کننده سبک و ترجیحاً مات برای ناحیه Tصورت خود (پیشانی، بینی، چانه و اطراف دهان) استفاده کنید و برای گونه های خود از یک کرم مرطوب کننده قوی استفاده کنند.
خوش شانس ترین افراد کسانی هستند که دارای پوستی معمولی هستند، و این افراد می‌ توانند از هر مرطوب کننده ای که می خواهند بدون هیچ نگرانی استفاده کنند.

طبق این گفته ها برای مراقبت از پوست در خواب حتما از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید.

نحوه مراقبت از پوست در خواب چگونه است؟

در صورتی که شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به سلامتی پوست خود اهمیت ویژه ای قائل هستند، پیشنهاد می کنیم با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند تاثیر آب داغ روی پوست و عوامل قرمز شدن پوست باری دیگر با ما همراه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان