چه راه‌هایی برای تصفیه آب وجود دارد؟

در دنیای امروز با توجه به رشد جمعیت و افزایش روزافزون آلودگی‌های مختلف صنعتی و انسانی در آب و خاک، شاهد کاهش کیفیت و بهداشت آب هستیم که همین امر لزوم استفاده از سیستم‌های تصفیه آب (Water Purifier) را کاملاً آشکار می‌نماید.

 

آیا آب لوله‌کشی استاندارد است یا نیاز به تصفیه دارد؟

آب شهری معمولاً توسط چند نهاد ملی مورد ارزیابی روزانه قرار می‌گیرید و مطمئناً استاندارد است ولی استاندارد بودن کافی نیست. به عنوان مثال عنصر نیترات سمی خطرناک و سرطان‌زا است و چه بهتر که مطلقاً در آب نباشد اما طبق استاندارد تا میزان ۵۰ میلی‌گرم در لیتر در آب را مجاز دانسته‌اند. بنابراین برای سلامتی بیشتر به دنبال استاندارد نباشید بلکه باید به دنبال مطلوبیت کامل بود.

هم‌چنین با توجه به شبکه فرسوده انتقال آب و عدم برنامه برای اصلاح و پاکسازی لوله‌ها، متأسفانه کیفیت آب را پایین آورده و از آب به اصطلاح استاندارد تصفیه‌خانه دور می‌کند. هر روز در نقاط مختلف شهر شاهد شکسته شدن شاه لوله‌های قدیمی و ترمیم آن‌ها هستیم که در این حین به ناچار مقادیر زیادی  گل و لای وارد آب می‌شود.

از سوی دیگر بسیاری از لوله‌ها آهنی بوده که دچار زنگ زدگی شده‌اند و خود عاملی مخرب در کیفیت آب محسوب می‌شوند. در تصاویر زیر نمونه‌هایی از رسوبات و زنگ زدگی‌های درون لوله‌های انتقال آب شهری را مشاهده می‌کنید!

قبل از ارائه توضیحات لازم در خصوص تصفیه آب، به اطلاع می‌رساند مجموعه بین‌المللی دماتجهیز (عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع)  انواع دستگاه تصفیه آب معتبر با گارانتی اصالت کالا و زمان تحویل ۲ تا ۴ ساعته با حمل و نصب رایگان (در تهران) با مناسب‌ترین قیمت‌ها را از سال ۱۳۸۳ عرضه می‌نماید. هم‌چنین ارسال برای شهرهای دیگر تا ۲ روز کاری با دریافت هزینه ارسال بر اساس دوری مسافت و زمان ثبت سفارش، صورت می‌پذیرد.

به طور کلی حضور آلاینده‌های شیمیایی و بیولوژیکی در آب، قادر است کیفیت آن را برای شرب نامطلوب ساخته و حتی باعث بروز بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان در انسان‌ها گردد. بنابراین بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و کافی، از حقوق اولیه‌ی انسان‌ها در کلیه‌ی جوامع بوده و جزء شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود.

در شهرهای مختلف و حتی در نقاط مختلف یک شهر، در فصول و زمان‌های متفاوت، کیفیت آب متغییر است. اما همه می‌دانیم که کلر در آب وجود دارد که امروزه به علت تولید مواد سرطان‌زا، استفاده از آن را محدود کرده‌اند و هم‌چنین عنصر نیترات که تبدیل به معضلی جهانی شده است.

نقاط مکانی مختلف ممکن است آلودگی خاصی با توجه به بستر زمین داشته باشند؛ مانند شهر سیرجان که آلودگی شدید به آرسنیک دارد. برای بررسی وضعیت آب مصرفی شهر خود بهتر است به یک آزمایشگاه تخصصی آب در شهر خود مراجعه کنید.

از جمله عناصر مضر و خطرناک که ممکن است در آب لوله‌کشی آشامیدنی موجود باشد، عبارتند از:

  • نمک‌ها و فلزات سنگین
  • کلر
  • نیترات
  • آرسنیک
  • سرب
  • حشره کش‌ها
  • زنگ آهن
  • آلودگی میکروبی و باکتریایی

تصفیه آب چیست؟

فرایندی است که کیفیت آب را بهبود می‌بخشد تا آن را برای یک هدف خاص مناسب‌تر سازد. هدف نهایی ممکن است نوشیدن، تأمین آب صنعتی، آبیاری، نگهداری جریان رودخانه، تفریح با آب یا بسیاری از کاربردهای دیگر، از جمله بازگرداندن به صورت امن به محیط‌زیست باشد. تصفیه آب آلاینده‌ها و اجزای نامطلوب را حذف می‌کند یا غلظت آن‌ها را کاهش می‌دهد، به طوری‌که آب برای استفاده مورد نظر مناسب گردد.

تصفیه آب آشامیدنی چگونه است؟

تصفیه برای تولید آب آشامیدنی شامل حذف آلاینده‌ها از آب ورودی برای تولید آبی است که به اندازه‌ی کافی برای مصرف انسان، بدون خطر کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای سلامتی او، باشد. موادی که در طول فرایند تصفیه‌ی آب آشامیدنی حذف می‌شوند عبارتند از: جامدات معلق، باکتری‌ها، جلبک‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و مواد معدنی مانند آهن و منگنز.

فرایندهای مربوط به حذف آلاینده‌ها شامل فرایندهای فیزیکی مانند ته‌نشینی و فیلتراسیون، فرایندهای شیمیایی مانند ضد عفونی و انعقاد و فرایندهای بیولوژیکی مانند فیلتر کردن آهسته شن و ماسه، می‌باشد.

آیا دستگاه تصفیه آب می‌تواند آب آشامیدنی کاملاً سالم فراهم کند؟

ویژگی‌های آب مطلوب در بسیاری از استانداردها ذکر شده اما به آن‌ها توجه کافی نمی‌شود. یکی از نمونه آب‌های مطلوب، آب چشمه‌های طبیعی است که میزان سختی و املاح موجود در آن‌ها بسیار ایده‌آل می‌باشد.

درواقع باید سعی کنیم کیفیت آب مصرفی خود را به این آب‌ها نزدیک کنیم. برای این کار؛ اگر از دستگاه تصفیه آب استاندارد و همچنین از فیلترهای استاندارد استفاده نماییم و نیز دستگاه به درستی تنظیم شود، کیفیت آب خروجی از دستگاه بسیار نزدیک به آب چشمه‌ها خواهد بود.

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

دستگاه تصفیه آب خانگی ، دستگاهی است که با طراحی‌های منحصر به فرد، در انواع مختلف تولید و عرضه می‌گردد. این دستگاه‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و حتی امکان نصب در زیر سینک ظرفشویی را دارا می‌باشند.

از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توان به دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و مخزن، دستگاه تصفیه آب سرشیری، دستگاه تصفیه آب ورودی ساختمان، دستگاه تصفیه آب کلمنی رومیزی و… اشاره نمود اما در میان همه این‌ها، دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس، جدیدترین دستگاه تصفیه آب خانگی در دنیا محسوب می‌شوند و توانایی حذف تمام املاح مضر آب آشامیدنی تا ۰.۰۰۰۱ میکرون را دارند.

فیلتر اسمز معکوس، از چندین لایه غشاء نیمه تراوا که به دور یک لوله مرکزی پیچیده شده‌اند، تشکیل شده است. این غشاء (ممبران) دارای منافذی به اندازه یک دهم نانومتر (۰.۰۰۰۱ میکرون) می‌باشد. چون ناخالصی‌های محلول در آب قادر به عبور از منافذ این غشاء نیستند؛ بنابراین در یک طرف غشاء، آب خالص وجود خواهد داشت که وارد لوله مرکزی شده و به سمت خروجی هدایت می‌گردد.

در طرف دیگر لایه‌های غشاء، آب ناخالص وجود خواهد داشت که به سمت مجرای فاضلاب هدایت می‌گردد. با روش اسمز معکوس آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی ۹۰ تا ۹۸ درصد کاهش می‌یابند. نیترات، آرسنیک، سرب، جیوه، فلزات سنگین مضر و سایر ناخالصی‌های محلول در آب، در این مرحله از آب حذف می‌گردند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه بین‌المللی دماتجهیز (www.DamaTajhiz.com)، برترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی را با بهترین قیمت‌ها مشاهده، مقایسه و خرید نمایید.

تصفیه آب دماتجهیز

دستگاه تصفیه آب ارزان قیمت

به تازگی در بازار فروش تصفیه آب، دستگاه‌هایی وارد شده‌اند که کیفیت مناسبی ندارند و از استانداردهای لازم جهت حذف کامل آلودگی‌ها و مواد مضر موجود در آب برخوردار نیستند؛ اما به دلیل قیمت‌های مناسبی که برای فروش آن‌ها در نظر گرفته‌اند، ممکن است نظر برخی مشتریان را جلب کنند.

اما واقعیت این است که دستگاه تصفیه آب مربوط به سلامتی انسان بوده و هزینه‌ای که بابت خرید آن پرداخت می‌کنید، درواقع برای خود و خانواده‌تان سرمایه‌گذاری کرده‌اید. برای دستیابی به آبی پاک و زلال و تصفیه شده واقعی، دستگاه تصفیه آب باید حداقل دارای ۵ فیلتر اصلی ممبرین، فیلتر الیافی، فیلتر کربن فعال، فیلتر املاح و… باشد.

مجموعه بین‌المللی دماتجهیز (عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع) برترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی را با مناسب‌ترین قیمت‌ها، گارانتی اصالت کالا،  زمان تحویل ۲ تا ۴ ساعته و حمل و نصب رایگان (در تهران)، از سال ۱۳۸۳ عرضه می‌نماید.

شما می‌توانید جهت خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، با مراجعه به سایت مجموعه بین‌المللی دماتجهیز (www.DamaTajhiz.com)، انواع این محصول را مشاهده، مقایسه و خرید نمایید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان