دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اندونزی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه اندونزی تاکید کرد که جاکارتا دارای اولویت برای سیاست خارجی تهران است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در ادامه دیدار‌های وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امیرعبداللهیان امروز جمعه (به وقت محلی) با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی درخصوص موضوعات و همکاری‌های دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به سابقه هفت دهه روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تصریح کرد که در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران روابط با آسیا یکی از اولویت‌های اصلی بوده و در میان کشور‌های آسیایی نیز اندونزی از کشور‌های دارای اولویت برای سیاست خارجی ایران است.

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع و حمایت‌های اندونزی در مجامع بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ایران با یادآوری مذاکرات صورت‌گرفته در زمینه گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی، صنعتی، کشاورزی و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت و همچنین نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی، تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد که ضروری است تا دو طرف بر فعال کردن حوزه‌هایی نظیر گردشگری و تبادلات مردمی نیز تمرکز کنند.

وزیر خارجه اندونزی نیز در این دیدار، حفظ و ارتقاء روابط با تهران را برای جاکارتا حائز اهمیت توصیف و برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور اعلام آمادگی کرد.

مرسودی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت صادرات اقلام دارویی به اندونزی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه صادرات روغن نخل خبر داد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین بر لزوم پیگیری توافقات پیشین دو کشور تأکید کرد.

در این نشست، دو طرف در خصوص آخرین وضعیت افغانستان نیز بحث و گفتگو کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان