طریقه پاک کردن رنگ گردو از دست با ترفندهای خانگی

با وجود اینکه پاک کردن رنگ پوست گردو از روی دست ها کار سخت و طاقت فرسایی است اما نیاز به نگرانی نیست چون می توانید با مطالعه این مطلب به راحتی با روش های از بین بردن لکه های پوست گردو آشنا شوید با ما همراه باشید.

طریقه پاک کردن رنگ گردو از دست با ترفندهای خانگی

همانطور که می دانید پوست گردو تازه در هنگام تماس با پوست دست لک و رنگ سیاه ایجاد خواهد کرد که معمولا با شستشوی معمولی و یا حتی مواد شوینده هم از بین نخواهد رفت. در این مواقع حتی پوشیدن دستکش پلاستیکی هم کمک کننده نخواهد بود چون رنگ پوست گردو از جداره دستکش هم عبور می کند و در نهایت باید به دنبال راهکار برای پاک کردن رنگ آن باشید.

آشنایی با نحوه پاک کردن رنگ گردو از دست

بهتر است بدانید که پوست گردوی تازه در واقع به خاطر داشتن ترکیبات اسیدی موجود در آن خاصیت رنگدهی فوق العاده ای دارد که به همین خاطر چنانچه با سطوح پوست بدن و اکسیژن تماس پیدا کند به تدریج لکه هایی قهوه ای ایجاد خواهد کرد. این لکه ها معمولا عمیق هستند و به راحتی از بین نمی روند. همچنین این خاصیت رنگدهی بیش از حد پوست گردو باعث شده تا از گذشته های دور از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ کردن مو و یا حتی رنگ کردن نخ و الیاف استفاده کنند.

چگونگی پاک کردن رنگ گردو از دست

به صراحت می توان گفت که این رنگ طبیعی بسیار بادوام بوده و از ثبات بالایی برخوردار است و به همین خاطر در دست گرفتن گردوی تازه یکی از مشکلاتی خواهد بود که افراد زیادی را درگیر خود خواهد کرد. در این میان شما نیز اگر تجربه جدا کردن پوست سبز گردوی تازه را داشته اید متوجه رنگ تیره ای که این پوست سبز به دستانتان می دهد، شده اید و چنانچه به دنبال راه حلی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست خود هستید قطعا راه حل های خانگی بهترین پیشنهاد خواهند بود.

راهکارهای پاک کردن لکه پوست گردو:

همانطور که می دانید پاک کردن لکه پوست گردو از دست ها تقریبا سخت و طاقت فرسا است اما با این حال می توانید با راهکار های خانگی که در ادامه بیان کرده ایم از شر این لکه ها خلاص شوید:

  • استفاده از سرکه:

می توانید به منظور کمرنگ شدن سیاهی ناشی از گردو تقریبا نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب ترکیب کنید. سپس دست هایتان را با ترکیب آب و سرکه به خوبی شستشو دهید و با محو شدن لکه ها مواجه شوید.

مقدار رنگدهی پوست گردو ها

  • استفاده از برگ درخت گردو:

اگر دستتان با تماس به پوست گردو سیاه شده می توانید برای پاک کردن آن از برگ خود درخت گردو استفاده کنید. بدین صورت که برگ تهیه شده را به خوبی بر روی لک ها مالش داده و بعد دستتان را بشویید تا رنگ روی پوست پاک شود. توصیه می شود برای رسیدن به نتیجه ای ایده آل این کار را چندین مرتبه تکرار نمایید.

  • استفاده از خمیر دندان:

به راحت می توان گفت که یکی از روش های ایده آل برای پاک کردن لکه ایجاد شده ناشی از گردو استفاده از خمیر دندان است. به این صورت که مقداری خمیر دندان جرم گیر و سفید کننده دندان را روی مسواک زده و آن را محکم بر روی پوست دستتان بکشید تا سیاهی ها کمرنگ شده و از بین بروند.

  • استفاده از کرم لایه بر:

برای رفع سیاهی ناشی از پوست گردو می توانید از کرم های لایه بر نیز استفاده نمایید. برای استفاده از این روش بایستی کمی کرم لایه بر روی پوستتان بزنید و سپس رنگ باقی مانده روی دستتان را پاک کنید.

  • استفاده از ترکیب نمک و آبلیمو:

یکی دیگر از راه های پاک کردن لکه پوست گردو استفاده از ترکیب آبلیمو و نمک است. به این صورت است که نصف فنجان آبلیمو را بایستی با یک قاشق نمک ترکیب کنید و سپس دست ها را با آن شستشو دهید.

راهکار های پاک کردن رنگ پوست گردو تازه

  • استفاده از ترکیب شیر و آبغور:

برای استفاده از این روش بایستی به مقدار مساوی شیر و آبغوره را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس دست ها را با آن بشویید تا سیاهی های دستتان محو و به تدریج پاک شوند.

  • استفاده از جوش شیرین:

همچنین می توانید برای پاک کردن رنگ گردو از دست مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید و دست هایتان را با این ترکیب بشویید. همچنین می توانید با کمک یک مسواک کهنه آغشته به جوش شیرین و کشیدن آن بر روی دست ها نیز این لکه ها را پاک کنید.

  • استفاده از اکسیدان رنگ و یا حل کننده لاک ناخن:

به منظور از بین بردن لکه های ناشی از گردو می توانید دست هایتان را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ شستشو دهید. البته اگر دارای پوستی حساس هستید استفاده از این روش توصیه نمی شود زیرا عوارض جانبی زیادی خواهد داشت.

  • استفاده از وایتکس:

چنانچه سیاهی دست هایتان بیش از حد است و با ترکیب های طبیعی از بین نرفت می توانید دستتان را با مقدار بسیار کمی وایتکس بشویید و با لیف سیاهی ها را پاک کنید. چنانچه دارای پوست حساسی هستید استفاده از این روش به خاطر عوارض خفیف توصیه نمی شود.

تاثیر وایتکس در رفع رنگ پوست گردو

نکات جدا کردن پوست گردو بدون سیاه شدن دست ها:

چنانچه از سیاه شدن دست هایتان هنگام کندن پوست گردو خسته شده اید می توانید از روش های کاربردی که در ادامه بیان کرده ایم برای این کار استفاده نمایید:

اگر می خواهید پوست گردوی تازه را بکنید به گونه ای که دستانتان هم سیاه نشوند توصیه می شود حتم پوست آن را درون تشتی آب از خود گردو جدا نمایید. با انجام این کار سیاهی دور پوست کمتر به عمق پوست نفوذ خواهد کرد.

توصیه می شود برای جدا نمودن پوست گردوها، آن ها را به مدت چندین روز در محیطی سایه پهن کنید تا سطح پوستشان کمی خشک و چروکیده شود. سپس با پا گردو ها را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید تا پوست گردو راحت تر جدا شود.

همچنین می توانید گردوها را درون یک گودال کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید. سپس یک الی دو هفته صبر کنید و پس از گذشت این مدت زمان با استفاده از دستکش و یک کارد به راحتی پوست گردو را جدا کنید.

توصیه می شود برای جدا کردن پوست گردو بدون سیاهی دست، گردوها را بر روی یک سطح صاف بریزید و روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید. با انجام این کار پوست گردو پس از گذشت 5 الی 6 ماه جدا خواهد شد.

همچنین می توانید برای جدا کردن پوست گردو ها در ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید زیرا به تنهایی پوشیدن دستکش های نایلونی باعث ایجاد بخار می شود و در نتیجه سیاهی دست ها دوچندان خواهد شد.

دستورالعمل جدا کردن پوست گردو

در ادامه نیز می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب خواص گردو و همچنین مطلب کاشت درخت گردو نیز آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان