امکان ادغام شورای وحدت و ائتلاف وجود دارد؟/ هنوز این اتفاق در تهران نیفتاده است

مهر نوشت: عضو شورای وحدت گفت: ما در هر حالتی از همراهی و همگامی و وحدت با شورای ائتلاف استقبال می‌کنیم و معتقد هستیم این وحدت باید محقق شود.

امکان ادغام شورای وحدت و ائتلاف وجود دارد؟/ هنوز این اتفاق در تهران نیفتاده است

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو هیئت عالی شورای وحدت، درخصوص استمرار فعالیت‌های سیاسی این شورا، گفت: هر مجموعه‌ای برای حرکت سیاسی و ادامه مسیر خود، نیازمند ارزیابی و آسیب‌شناسی است؛ یعنی باید بعد از گذشت مدتی از فعالیت و کنش گری سیاسی و اجتماعی، این ارزیابی‌ها صورت بگیرند تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند و بر این اساس، روند حرکت برای آینده ترسیم شود.   

وی افزود: به طور طبیعی شورای وحدت نیز که با حرکت سیاسی فعال و گسترده‌ای در انتخابات‌ 1400 وارد عرصه حضور و رقابت شد،برای ترسیم ابعاد کنش گری و تکاپوی هدفمند خود، نیازمند این ارزیابی است و این دغدغه از مدتی قبل آغاز شده است. درحال حاضر، درحال اخذ نظرات از مسئولان استانی شورای وحدت، کمیته‌ها، شورای عالی و اجزای مختلف تشکیل ‌دهنده شورای وحدت هستیم و بعد از جمع‌بندی نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنها، برای آینده این ساختار فراگیر سیاسی یعنی شورای وحدت برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

عضو هیئت عالی شورای وحدت با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی این شورا، عنوان کرد: جلسات ما به صورت  منظم با حضور اعضا برگزار می‌شود و دستور جلسات اخیر هم غالبا بررسی چگونگی فعالیت شورای وحدت درآینده و الزامات حضور درساحت سیاسی و اجتماعی کشور در ادامه مسیر است.بخشی ازارزیابی ها که مربوط به استان ها بوده صورت گرفته و بخش دیگری که مربوط به فعالیت واحدهای ستادی و نظرات شورای عالی است هنوز باقی مانده که در تلاشیم تا با جمع بندی آنها به یک نتیجه روشن در ادامه کار دست یابیم.

موسی‌پور درخصوص چگونگی تعامل جامعه روحانیت با شورای وحدت، تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز تاکنون نقش هدایتگری و نظارت داشته است. البته در شکل گیری شورای وحدت نقشی محوری داشته و حمایت‌کننده بوده است، اما اینکه در ادامه مسیر، این نقش به چه شکل باید باشد منوط به نظر جامعه روحانیت است و تصمیم گیری در خصوص آن بر عهده این نهاد خواهد بود.

امکان ادغام شورای وحدت و ائتلاف وجود دارد؟/ هنوز این اتفاق در تهران نیفتاده است

وی در پاسخ به این سوال که نظر شورای وحدت برای ادامه همکاری با جامعه روحانیت مبارز چیست؟ بیان کرد: طبیعتا شورای وحدت به ادامه این همکاری و همراهی با جامعه روحانیت اشتیاق  و تمایل دارد، اما چگونگی ایفای نقش در آینده باید در شورای مرکزی جامعه روحانیت مورد بحث قرار بگیرد و تصمیم‌گیری شود.   

عضو شورای وحدت درباره امکان و چگونگی تلفیق یا ادغام شورای وحدت و شورای ائتلاف، تصریح کرد: شورای وحدت از ابتدا نگاهش این بود که تمام نیروهای ارزشی و ولایی زیر یک پرچم حرکت کنند و وحدت بین آنها حاکم باشد؛ بنا به دلایلی در  تهران این هدف محقق نشد، اما در استان‌ها تاکید ما این بود که حرکت دو مجموعه سیاسی مبتنی بر وحدت باشد.

موسی‌پور ادامه داد:این همسویی در جریان انتخابات 1400 تقریبا در اکثریت قریب به اتفاق استان‌ها محقق شد، یعنی شورای وحدت و شورای ائتلاف هماهنگ و همراه با هم کار را پیش بردند، به طوری که حتی در چند استان مسئول دو شورا، یک نفر است. بنابراین در استان‌ها تقریبا این ادغام و وحدت شکل گرفته اما در تهران علیرغم اینکه تلاش زیادی کردیم هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین عنوان کرد: طبیعتا در انتخابات گذشته به جهت اینکه هر دو شورا کاندیدای واحدی برای شرکت در عرصه رقابت داشتیم، ضربه‌ای به نیروهای ارزشی وارد نشد و با یک هم‌افزایی خوب، توان‌  نیروها افزایش پیدا کرد. مسیر و هدف یکی بود و در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر نتیجه خوبی به دست آمد. اما ادامه این تفکیک و جدایی معلوم نیست که به نفع نیروهای ارزشی و انقلابی باشد.  

عضو شورای وحدت در پایان تاکید کرد: ما در هر حالتی از همراهی و همگامی و وحدت با شورای ائتلاف استقبال می‌کنیم و معتقد هستیم این وحدت باید محقق شود. این نزدیکی و همگرایی از نظر ما منتفی نیست و می‌تواند بعد از این مورد توجه بوده و پیگیری شود.

23215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان