ضرورت تغییر جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی یزد

رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد گفت: با توجه به جمعیت یزد تعداد ایستگاه‌ها، استاندارد است اما پراکندگی جمعیت، تغییر جانمایی برخی ایستگاه‌ها را ضروری کرده است.

ضرورت تغییر جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سیدمحمد میرجلیلی، در جمع خبرنگاران با اشاره به چشم انداز 10 ساله تعریف شده برای آتش نشانی برای رسیدن به سرعت عمل مطلوب در مواقع بروز حادثه اظهار کرد: مهمترین اقدام برای رسیدن سریع به محل حادثه، ارتباط شهروندان و تشخیص موقعیت حادثه است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن به محل حادثه باید چهار دقیقه باشد، افزود: در صورتی که استفاده از اپلیکیشن آتش نشان فراگیر شود، این امر محقق خواهد شد.

سیدمحمد میرجلیلی در مورد این اپلیکیشن بیان کرد: این اپلیکیشن طراحی و روی سایت شهرداری یزد بارگذاری شده و شهروندان می توانند آن را روی گوشی‌های خود نصب کنند.

وی با بیان اینکه از این اپلیکیشن در روز هفتم مهرماه رونمایی می شود، افزود: از مردم یزد درخواست می کنم این اپلیکیشن را بر گوشی‌های همراه خود نصب کنند تا در صورت نیاز، بتوانند به سرعت با آتش نشانی ارتباط برقرار کرده و نیروها نیز به سرعت در محل حاضر شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی یزد عنوان کرد: تعداد ایستگاه‌ها با توجه به جمعیت یزد، استاندارد است اما پراکندگی جمعیت، تغییر جانمایی برخی ایستگاه‌ها را ضروری کرده که در راستای برنامه چشم انداز شورای سازمان آتش نشانی، برخی جانمایی‌ها با طرح مطالعاتی که هم اکنون آغاز شده، تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این تغییرات در ایستگاه جاده شهرک صنعتی یزد، شاهدیه و حمیدیا رخ خواهد داد و این ایستگاه‌ها به سایر نقاط شهر انتقال داده می‌شود تا به این ترتیب، 14 ایستگاه موجود، در زمان وقوع حادثه بتوانند در سریعترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند.

میرجلیلی در بخش دیگری از این نشست در مورد تجهیزات خریداری شده نیز بیان کرد: از مهر 98 تاکنون 17 میلیارد تومان تجهیزات و ماشین آلات به ایستگاه‌های آتش‌نشانی اضافه شد و قرارداد برای تجهیز ماشین آلات آتش نشانی، تجهیزات حفاظت فردی و تنفسی و نردبان هیدرولیک منعقد شده است.

وی همچنین به تشریح آمار حوادث یزد در سال جاری پرداخت و گفت: در شش ماهه اول امسال، هزار و 37 مورد حادثه و 818 مورد حریق رخ داده است که بیشترین آمار عملیات‌های حوادث مرتبط با به دام انداختن حیوانات بوده است. در این حوادث 9 نفر فوتی و 357 نجات یافته وجود داشته است.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان