رونمایی از ده‌ها کتاب گویا به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس

جمعی از عوامل و پدیدآورندگان و راویان کتاب‌های گویا با موضوع دفاع مقدس، در یک نشست رونمایی، بر یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی مقاطع و دوران‌ها تاکید کردند.

رونمایی از ده‌ها کتاب گویا به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی از کتاب‌های گویای «زندگی شهید حسن باقری»، «گیل مانا»، «همسفر» و 45 اثر دیگر به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، با همکاری ایرانصدا و مرکز اسناد دفاع مقدس، در معاونت صدا برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، جمعی از عوامل و پدیدآورندگان و راویان این آثار، نظرات خودشان را بیان کردند.

فرهاد قائمیان یکی از راویان کتاب گویای «شهید باقری» ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا گفت: «دفاع مقدس باید هر روز یادآوری شود. شاید شهدای ما پر از اشک و بغض باشند. یادمان باشد نباید از دفاع مقدس و ارزش‌های آن صرفا در یک مقطع خاص یاد کنیم.»

او ادامه داد: «زمانی که ادبیات نوشتاری به ادبیات شنیداری تبدیل می‌شود، باید تفاوت تا حدی محسوس باشد که در جامعه جریانی نو ایجاد کند و صرفا نباید به تولید کتاب گویا در یک سازمان اکتفا شود که البته این اتفاق نیازمند تخصیص بودجه کافی و دلسوزی مسئولان امر است.»

هدی فلاح و زهرا بلدی، تهیه‌کنندگانِ کتاب گویای «شهید باقری» نیز از زندگی و مجاهدت‌های این شهید صحبت کردند.

امیرمحمد صمصامی، سینا نیکوکار در مقام بازیگر این اثر نیز با گرامی‌داشت یاد شهدای دفاع مقدس از روزهای به یادماندنی حضور در استودیوی ایرانصدا برای ضبط این اثر گفتند.

محمدحسین لطیفی هم از دیگر راویان این کتاب است که در این مراسم حضور نداشت.

حدیث حسن‌پور، تهیه‌کننده کتاب گویای «گیل مانا» با موضوع خاطرات سردار محمدعلی حق‌بین، فرمانده‌ گردان کمیل در دوران دفاع مقدس گفت: «این کتاب خاطراتی از آغاز جنگ تحمیلی است که بخشی از تاریخ جنگ را برای نسل جوان بازگو می‌کند.»

علیرضا علیا، راوی این اثر و سیده نساء ‌هاشمیان سیگارودی، نویسنده این کتاب نیز ضمن پاسداشت مقام شهدای جنگ تحمیلی از خاطرات خود در روزهای روایت و نگارش این اثر گفتند.

در پایان علی همت مومیوند، راوی، مجید سان کهن، نویسنده و اشرف السادات اشرف‌نژاد، تهیه‌کننده کتاب گویای «همسفر» هم به گوشه‌هایی از زندگی جانباز شهید سیدمحمود موسوی و رفتار این شهید با خانواده، دوستان و موقعیت‌های زندگی وی که موضوع کتاب بود، اشاره کردند.

یادآور می شود در این مراسم، علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار نایینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شهرام صمدی‌نیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران و جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و رادیو نیز حضور داشتند.

57245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان