انتقال خون استان تهران: مردم با اهدای خون کاهش ذخایر خونی را جبران کنند

در اربعین حسینی (دوشنبه ۵ مهرماه) چهار مرکز ثابت و یک مرکز سیار اهدای خون در تهران فعال است و پذیرای اهداکنندگان و عزاداران حسینی به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه ذخایر خون در استان تهران کاهش یافته است، گفت: مردم برای اهدای خون اقدام کنند و مانند همیشه حامی انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران باشند.

محمدرضا مهدی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا افزود: وضعیت ذخیره خون در تهران رو به کاهش است و نزدیک به وضعیت خطرناک است و اگر این وضعیت ادامه یابد بحرانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تقریبا موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشته ایم و واکسیناسیون علیه کرونا هم سرعت گرفته است و از سویی هم کرونا تا حدی تحت کنترل درآمده است و بنابراین لازم است مردم و اهدا کنندگان از همه گروه های خونی بخصوص گروه خون O و بازهم گروه خونی O منفی برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان خون که واکسن کرونا دریافت کرده اند توجه داشته باشند که فقط افرادی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کرده‌اند، تا 14 روز  از اهدای خون معاف هستند و  افرادی که انواع دیگر واکسن نظیر سینوفارم و برکت را دریافت کرده اند معافیت اهدای خون ندارند و بنابراین به خیال راحت خون اهدا کنند.

وی تاکید کرد: با وجود کاهش سطح ذخایر خون در استان تهران در حال حاضر خون مورد نیاز بیماران هموفیلی و تالاسمی صد درصد تامین می شود و همچنین تمام نیاز 167 بیمارستان و مرکز درمانی مستقر در استان تهران نیز تامین می شود.

مهدی زاده تصریح کرد: با توجه یه اینکه نیاز به خون همیشگی است و جان برخی از بیماران مانند تالاسمی و سرطانی به خون وابسته است و از مصرف کنندگان همیشگی خون محسوب می شوند و از سویی دیگر برخی از فرآورده های خون مانند پلاکت عمر کوتاه سه روز دارد و حوادث و سوانح نیز همیشه اتفاق می افتد، اهدا کنندگان خون برای اهدای خون اقدام کنند و با اهدای یک واحد خون خود نجات بخش جان سه نفر باشند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد و اهدا کنندگان خون هرساله در ماه های محرم و صفر نذر اهدای خون دارند و توجه داشته باشند طرح نذرخون تا پایان ماه صفر ادامه  دارد و عزاداران حسینی برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تصریح کرد: اهدا کنندگان توجه داشته باشند که برای جلوگیری از ازدحام در مراکز اهدای خون و همچنین اتلاف وقت با مراجعه به سایت سازمان انتقال خون به نشانی https://www.ibto.ir/بادریافت نوبت اینترنتی در هر مرکز انتقال خون و زمان مورد نظر خود، خون اهدا کنند.

وی گفت: در اربعین حسینی (دوشنبه 5 مهرماه) چهار مرکز ثابت و یک مرکز سیار اهدای خون در تهران فعال است و پذیرای اهداکنندگان و عزاداران حسینی به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن است.

مهدی زاده افزود: در روز اربعین حسینی در تهران مرکز وصال شیرازی واقع در خیابان وصال از 8صبح تا ساعت 20:30 و مراکز جامع اهدای خون در مناطق 4(تهران پارس)، منطقه 5(ستاری) و منطقه 20 (شهر ری) از ساعت 9 صبح تا 16فعال است و پذیرای اهدا کنندگان خون است.

وی ادامه داد: همچنین یک مرکز سیار هم در روز اربعین حسینی واقع در تهران پارس، بین فلکه دوم و سوم خیابان 182 غربی (مسجد الاقصی) آماده پذیرش عزاداران و اهدا کنندگان خون از ساعت 16:30تا21 است.

وی تاکید کرد: اهدا کنندگان در تهران با مراجعه به نشانی https:// tehran.ibto.ir می توانندنزدیک ترین محل انتقل خون به خود را انتخاب و برای اهدا ی خون اقدام کنند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: اهدا کنندگان خون باید توجه داشته باشند که مراکز انتقال خون، مرکز درمانی نیست که بیماران برای مداوای خود مراجعه کنند، بنابراین جایی برای نگرانی اینکه امکان ابتلا به برخی بیماری ها یا کرونا وجود داشته باشد نیست و از سویی دیگر تا کنون هیچ گزارش از ابتلای به کرونا به دلیل اهدای خون نشده و همچنین در همه جهان و همین طور در ایران اهداکنندگان خون همیشه از سالمترین افراد هستند و از سلامتی خود مراقبت های خاص دارند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطربرای اهدای خون مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان