چگونه گیاهان را در آپارتمان‌ها پرورش دهیم؟

در حالی که برخی از گیاهان نسبت به گیاهان دیگر مقاوم هستند اما همه گیاهان نیاز‌های خاصی برای رشد دارند که باید آن‌ها را برآورده کنید. در اینجا چند عنصر وجود دارد که باید هنگام انتخاب گیاهان برای رشد در آپارتمان خود بدانید:

چگونه گیاهان را در آپارتمان‌ها پرورش دهیم؟

در حالی که برخی از گیاهان نسبت به گیاهان دیگر مقاوم هستند اما همه گیاهان نیاز‌های خاصی برای رشد دارند که باید آن‌ها را برآورده کنید. در اینجا چند عنصر وجود دارد که باید هنگام انتخاب گیاهان برای رشد در آپارتمان خود بدانید:

 نور خورشید

بیشتر گیاهان میوه دار و گل دهنده به یک روز کامل آفتاب نیاز دارند. یعنی شش تا هشت ساعت آفتاب مستقیم لازم دارند. دستیابی به این مسئله در آپارتمان دشوار است به ویژه در شهری که ساختمان‌های بلند می‌توانند حداقل برای بخشی از روز آفتاب را مسدود کنند. بالکن‌ها و پشت بام‌ها بهترین فرصت برای آفتاب کامل را دارند. اگر در آستانه پنجره باغبانی می‌کنید، می‌توانید گیاهانی را انتخاب کنید که به نور آفتاب کمتری نیاز داشته باشند، مانند سبزیجات خاص و گیاهان سالاد یا می‌توانید یک نور رشد برای تقلید از اشعه خورشید اضافه کنید.
 

 خاک

گیاهان از نظر آب، هوا و مواد مغذی به خاک بستگی دارند. از آنجا که آپارتمان شما احتمالاً خاک خاصی دارد شما نمی‌توانید از خاک باغچه معمولی استفاده کنید. این خاک در گلدان‌ها فشرده می‌شود و هوا را محدود می‌کند، همچنین از جریان آب جلوگیری می‌کند. بنابراین یک مخلوط گلدان خوب تخلیه لازم است. گلدان مخلوطی سبک و کرکی است و برای حفظ سلامتی ریشه‌های هوا آب را به طور موثر در گردش دارد و تا حدی عقیم است، بنابراین دیگر نگران انتقال بیماری به آپارتمان نخواهید بود.

 

آب

گیاهان موجود در ظروف به آب زیادی نیاز دارند. بنابراین محلی را برای گیاه خود انتخاب کنید که به راحتی به منبع آب دسترسی داشته باشد. حمل آب ممکن است خسته‌کننده شود به خصوص اگر چندین گیاه دارید. اگر برای راه‌اندازی شما کارساز است یک شلنگ را که می‌تواند به شیر سینک ظرفشویی متصل شود خریداری کنید. هنگامی که به آن نیاز دارید مفید است و به کارتان می‌آید.

 

رطوبت

اگر گیاهان خود را روی طاقچه‌ای داخلی می‌کارید ممکن است نیاز به تأمین رطوبت اضافی داشته باشید، مخصوصاً وقتی هوا گرم است. جوانه زدن گیاهان با غبار ریز می‌تواند کمک کند یا می‌توانید گیاهان را در نزدیکی یک سینی آب قرار دهید.

 

باد

اگر گیاهان شما در معرض وزش باد شدید باشند به ویژه در پشت بام یا ترافیک شدید نزدیک بالکن قرار بگیرند، ممکن است به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند. باد می‌تواند از طریق برگ‌ها شکاف بگیرد و گلدان‌های سنگین را برانداز کند. بنابراین یک بلوک باد مانند صفحه یا نرده تهیه کنید یا اطمینان حاصل کنید که ظروف شما به اندازه کافی پهن و سنگین هستند.

بهترین گزینه‌های گیاهان برای آپارتمان‌ها چیست؟

به سبزی و میوه‌ای که از خوردن آن لذت می‌برید فکر کنید و سپس چند نوع گیاه را انتخاب کنید تا برای آپارتمان خود امتحان کنید. می‌توانید با بذر‌هایی شروع کنید که تنوع بیشتری دارند و ارزان‌تر هستند.

 

گیاهان

گرچه بسیاری از گیاهان در ظروف به خوبی رشد می‌کنند اما به اندازه فضای بیرونی زمین بزرگ و پر بوته نخواهند شد. اگر مرتباً برداشت می‌کنید شاید مجبور شوید گیاهان خود را جایگزین کنید اما داشتن گیاهان تازه در نزدیکی آشپزخانه بسیار جالب است. برخی از گزینه‌های برتر برای باغبانی آپارتمان شامل نعنا، پیاز کوهی، جعفری، اسطوخودوس ریحان و آویشن است.

 

سبزیجات سالاد

گیاهان مخصوص سالاد که شامل کاهو، اسفناج و گیاهانی با رشد سریع و ریشه کم عمق هستند را می‌توانید بکارید و از مصرف آن لذت ببرید. آن‌ها بیش از حد در مورد شرایط رشد خود دلگیر نیستند به شرطی که آب زیادی دریافت کنند.

 

گوجه فرنگی

گیاه گوجه فرنگی بزرگ و سنگین است اما در گلدان رشد خوبی دارد. شما همچنین می‌توانید انواع سبزیجات را در یک سبد آویز پرورش دهید.

 

فلفل چیلی

اگر گرما دوست دارید فلفل تند در گلدان رشد خوبی می‌کند و می‌تواند میوه‌ها را در تمام طول سال تنظیم کند. همچنین می‌توانید فلفل دلمه‌ای را در ظروف پرورش دهید اما به طور معمول فلفل تند در نمی‌آید.

 

توت فرنگی

یک جعبه توت فرنگی به همان اندازه که زیباست خوشمزه هم است. گیاه توت فرنگی معمولاً برای تولید بهترین میوه خود به حداقل شش ساعت آفتاب در روز و خاک مداوم مرطوب نیاز دارند.

 

مراقبت از باغ آپارتمان به چه صورت است؟

آبیاری

مهمترین کار باغبانی آبیاری است. حتی اگر باغ شما در معرض باران باشد احتمالاً  آب کافی نخواهد بود. خاک موجود در ظروف به ویژه هنگام رشد گیاه شما به سرعت خشک می‌شود. خاک را با فشار انگشت خود یک یا دو اینچ زیر سطح آزمایش کنید. اگر احساس خشکی کردید باید آبیاری کنید.

 

تغذیه

شما باید گیاهان خود را با توجه به نیاز‌های فردی و طبق یک برنامه منظم تغذیه کنید. کود محلول در آب که می‌تواند هنگام آب اضافه شود ساده‌ترین روش است. به طور معمول نیاز شما به تغذیه گیاهان را به تأخیر می اندازد.

 

نتیجه‌گیری:

آپارتمان‌ها همیشه فضای عظیمی را برای تفریح در باغبانی فراهم نمی‌کنند. اما مسلماً گوشه آفتابی وجود دارد تا شما بتوانید فضای سبز خود را با هر نوع گل و گیاهی که می‌خواهید پرورش دهید و از آن لذت ببرید.

 

منبع: www.thespruce.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان