آیا عطسه کردن زیاد نوزاد طبیعی است؟

شما به عنوان والدین یک نوزاد تازه متولد شده احتمالاً برای هر نشانه‌ای از بیماری کودک خود نگران هستید

آیا عطسه کردن زیاد نوزاد طبیعی است؟

شما به عنوان والدین یک نوزاد تازه متولد شده احتمالاً برای هر نشانه‌ای از بیماری کودک خود نگران هستید. در نتیجه اگر کودک شما در طول روز زیاد عطسه می‌کند ممکن است نگران باشید که این نشانه سرماخوردگی او باشد. خوشبختانه عطسه مکرر کاملاً طبیعی است و معمولاً جای نگرانی نیست. در حقیقت، شاید تعجب کنید که اکثر نوزادان در درجه اول تنفس بینی دارند و عطسه می‌کنند تا راهی راحت‌تر برای نفس کشیدن و پاکسازی بینی‌های کوچک خود باشند. به طور معمول نیازی نیست با پزشک خود تماس بگیرید مگر اینکه علائم دیگری داشته باشند. در زیر همه مواردی را که می‌خواهید بدانید در مورد اینکه چرا نوزادان زیاد عطسه می‌کنند و در چه مواقعی باید بینی آنها را پاک کنید و همچنین زمان تماس با دکتر را پیدا خواهید کرد.

چرا نوزادان زیاد عطسه می‌کنند؟

اگر عطسه کودک شما با علائم دیگری از بیماری همراه نباشد، به احتمال زیاد جایی برای نگرانی وجود ندارد. درعوض اطمینان حاصل کنید که بدن کوچک آنها دقیقاً همانطور که باید رفتار می‌کند. گاهی ممکن است هنگام شیردهی متوجه عطسه شوید. کودک شما ممکن است عطسه کند تا دوباره سوراخ بینی باز شود. در نتیجه مجرای تغذیه با شیر و بزاق در مجاری بینی خود نیز مواجه می‌شوند. آنها همه چیز را قورت نمی‌دهند و اغلب آنچه بلعیده‌اند را تف می‌کنند و در نهایت می‌تواند به داخل بینی برگردد. حتی هوای خشک باعث عطسه زیاد کودک شما می‌شود.

- نوزادان تازه متولد شده نمی‌توانند خرخر یا بو کنند:

تنها گزینه آنها عطسه به منظور پاکسازی مجاری بینی است.

-نوزادان تازه متولد شده بینی‌های ریزی دارند:

بینی‌های ریز به معنای مجاری ریز بینی هستند. این مسیر کوچک می‌تواند به راحتی با پرز، موی حیوانات اهلی و گرد و غبار مسدود شود. نوزادان برای تمیز نگه داشتن آن محل عطسه زیادی می‌کنند.

 

چه طور بینی نوزاد را پاک کنیم؟

گرفتگی بینی برای نوزاد تازه متولد شده بسیار معمول است. خبر خوب این است که در صورت گرفتگی بیش از حد کودک، راه حل‌های ساده زیادی برای پاکسازی بینی وجود دارد. جدا از اجتناب از تحریک کننده‌های رایج مانند گرد و غبار، عطرها، اسپری مو و دود سیگار اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که بینی کودک خود را دائم تمیز نکنید. شما همچنین می‌توانید قطره‌های شور را برای کمک به شل شدن مخاط در بینی کودک خود همراه با سرنگ پیاز یا مکنده بینی امتحان کنید تا تکه‌های بزرگتر یا به خصوص چسبناک مخاط خشک شده را به آرامی از بین ببرید. اگر نگران استفاده یا عدم استفاده از هر یک از این ابزارها هستید ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

چه موقع با پزشک تماس بگیریم؟

معمولاً عطسه کودک به خودی خود دلیل بر نگرانی نیست. با این حال در ترکیب با علائم دیگر، ممکن است نشانه‌ای از چیز جدی‌تری باشد.

اگر کودک شما کمتر از 3 ماه دارد و به دلیل ازدحام در پرستاری مشکل دارد یا علائم دیگری مانند دمای مقعد دارد با پزشک خود تماس بگیرید.

معمولاً عطسه کودک به خودی خود دلیل بر نگرانی نیست. با این حال در ترکیب با علائم دیگر ممکن است نشانه‌ای از چیز جدی‌تری باشد. اگر نوزاد شما تب دارد، سرفه می کند، تغذیه خوبی ندارد یا بیش از حد می خوابد باید با پزشک خود تماس بگیرید. البته اگر کودک شما بدون در نظر گرفتن سن یا علائم در تنفس مشکل دارد باید با پزشک تماس بگیرید.

نتیجه گیری:

نوزادان تازه متولد شده پر سر و صدا هستند. آنها سکسکه می‌کنند، عطسه می‌کنند و انواع مختلفی از صدای عجیب و غریب را ایجاد می‌کنند. به خصوص هنگام خواب. خبر خوب این است که این صداها به خصوص عطسه‌های مکرر کاملاً طبیعی هستند و معمولاً جای نگرانی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان