آموزش سنجاق برای نقاشی سرویس بهداشتی

نقاشی نشیمن یا سرویس بهداشتی کاری است که خیلی‌ها خودشان انجام می‌دهند. چون با کمی زحمت می‌توانید به نتیجه خوبی برسید

آموزش سنجاق برای نقاشی سرویس بهداشتی

نقاشی نشیمن یا سرویس بهداشتی کاری است که خیلی‌ها خودشان انجام می‌دهند. چون با کمی زحمت می‌توانید به نتیجه خوبی برسید. اما نقاشی سرویس بهداشتی با نقاشی قسمت‌های دیگر خانه کمی فرق دارد. سرویس بهداشتی کوچک و پر از شیرآلات آب است، به علاوه زیاد استفاده می‌شود. برای این که فضای سرویس زیباتر شود باید به تمام مراحل نقاشی، از آماده سازی سطح گرفته تا انتخاب رنگ، فرایند نقاشی و نتیجه نهایی توجه کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاشی ساختمان در غرب تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

ابزار لازم برای نقاشی ساختمان

  • غلتک نقاشی
  • قلم موی 4 سانتی متری
  • سینی رنگ و لاینر
  • پیچ گوشتی سرپهن
  • پیچ گوشتی فیلیپس
  • ورقه پلاستیکی
  • کاور غلتک
  • رنگ لاتکس
  • 1 رول چسب نقاشی

دستورالعمل نقاشی سرویس بهداشتی

1. بهترین رنگ را برای سرویس بهداشتی انتخاب کنید

سرویس بهداشتی فضای مرطوبی است که هر چقدر سخت تلاش کنید باز هم آب با رنگ تماس پیدا می‌کند. بعضی از سازندگان رنگ مخصوص سرویس بهداشتی می‌فروشند. این رنگ مواد کپک گیر دارد و در برابر رطوبت مقاوم است. حتی اگر نمی‌خواهید رنگ مخصوص سرویس بهداشتی خریداری کنید باید کمی تحقیق کنید تا رنگ انتخابی شما با کیفیت باشد. رنگ‌های بی کیفیت و ارزان شاید شبیه رنگ‌های باکیفیت به نظر برسند اما ذرات جامد کمتری دارند. ذرات جامد ذراتی هستند که بعد از خشک شدن روی دیوار لایه محافظت کننده اکریلیک-لاتکس ایجاد می‌کند. رنگ‌های باکیفیت و البته گران‌تر ذرات جامد بیشتری داشته و در نتیجه دوامشان بالاتر است. دفعه بعد که به کاشی حمام دقت کنید متوجه می‌شوید که سطح گلاسه دارد. سطح گلاسه به خاطر براق‌تر بودنش بهتر رطوبت را دفع می‌کند و از این نظر از سطوح تخت بهتر است. بنابراین اگر قسمت بالای کاشی دیوار گپی است، باید برای آن رنگ گلاسه و تمام گلاسه انتخاب کنید. قسمت‌های خشک تر سرویس بهداشتی باید روکش براق یا حداقل تخم مرغی داشته باشند. روکش‌های مات یا تخت لکه آب را نشان می‌دهند و برای سرویس بهداشتی مناسب نیستند.

2. میزان رنگ مورد نیاز برای نقاشی را محاسبه کنید

باید بدانید برای نقاشی سرویس بهداشتی چقدر رنگ نیاز دارید. حتماً نمی‌خواهید حین کار برای خرید رنگ به رنگ فروشی بروید.

3. تمام سطوحی را که باید نقاشی شوند خوب تمیز کنید

کف و مواد شوینده دیگر که روی سطح می‌نشینند می‌توانند در روند نقاشی تداخل ایجاد کنند. شاید در برخی از قسمت‌های خانه بتوانید بدون تمیز کردن هم نقاشی کنید. مثلاً اتاق غذاخوری و اتاق خواب فقط به کمی گردگیری نیاز دارند. اما در سرویس بهداشتی حتماً باید دیوارها را تمیز کنید. کف دور وان و اطراف دوش را خوب تمیز کنید وگرنه به پوسته پوسته شدن رنگ منجر می‌شوند. البته در صورتی که اصلاً بتوانید رنگ را روی سطح بگذارید. تری سدیم فسفات یک ماده تمیز کننده ارزان قیمت است که در تمیز کردن سطوح معجزه می‌کند و بعد از آن می‌توانید سطح را نقاشی کنید.

4. مخزن توالت را بردارید

نقاشی اطراف مخزن توالت سخت است و با این شرایط نمی‌توان نقاشی را تمام کرد. به علاوه بین مخزن و دیوار شکاف ایجاد می‌شود. در این شرایط می‌توانید اطراف مخزن خوب چسب بزنید و بعد نقاشی کنید. با این حال به جای نقاشی دور مخزن بهتر است مخزن را بردارید. شاید به نظرتان برداشتن مخزن کار سختی باشد اما اینطور نیست. توالت‌ها معمولاً دو بخش دارند: مخزن بالایی و کاسه پایینی. قسمت پردردسر ماجرا کاسه پایین است که برداشته نمی‌شود. منبع آب را ببندید، آب را باز کنید تا آب اضافی لوله‌ها خارج شوند. بعد در حالی که چند حوله کهنه روی زمین گذاشته تا چکه‌ها را بگیرد، مخزن را بردارید.

5. برای نقاشی موانع دیگر را از سر راه بردارید

کلیدها و صفحه‌های خارجی، آینه، دریچه فن، جای حوله و تمام چیزهای دیگری که مانع نقاشی می‌شود را بردارید.

6. قسمت‌هایی که قرار نیست نقاشی شود را بپوشانید

سقف، قرنیز، اطراف وان، کاشی و قسمت‌هایی که قرار نیست رنگ شود را چسب بزنید. می‌توانید روی سینک، شیر آب و کف را هم با پارچه بپوشانید.

7. نقاشی سرویس بهداشتی را شروع کنید

با قلم موی 4 سانتی متری از بالای چسب کاشی را نقاشی کنید. سعی کنید حین نقاشی روی چسب قلم مو خشک باشد تا چکه نکند.

8. با غلتک نقاشی را شروع کنید

کاور غلتک را روی غلتک بگذارید. قوطی رنگ را باز کنید و رنگ را توی سینی بریزید. کاور غلتک را توی رنگ فرو برده و بعد آن را بالای سینی رنگ بچرخانید. با ضربه‌های W مانند روی دیوار نقاشی را شروع کنید و هر بار روی یک قسمت 60 در 60 کار کنید. مراقب باشید کار را از مرز خیس ادامه دهید تا رد رنگ نماند.

9. لایه دوم رنگ را بزنید

حداقل دو ساعت صبر کنید تا رنگ خشک شود. در گرما یا سرما خشک شدن رنگ بیشتر طول می‌کشد. فرایند نقاشی را تکرار کنید. اول با قلم مو برش را ایجاد کنید و بعد دیوار را با غلتک تمام کنید.

10. دیوار را تمیز کرده و کار را تمام کنید

بعد از این که رنگ خشک شد چسب را بردارید. دستمال‌ها و پارچه‌هایی را که با آن سطح را پوشانده‌اید بردارید. صفحه کلید، مخزن توالت، جای حوله و لوازم جانبی دیگری که باید تعویض شوند را هم تعویض کنید.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان