کاهش هشدار های کاذب امنیتی با فناوری SMD داهوا

مکان هایی که مجهز به سیستم امنیتی هستند ، گاهی دچار مشکلات جزئی می شوند که ممکن است همین مشکلات جزئی، اختلالاتی در روند امنیت ایجاد کنند

کاهش هشدار های کاذب امنیتی با فناوری SMD داهوا

مکان هایی که مجهز به سیستم امنیتی هستند ، گاهی دچار مشکلات جزئی می شوند که ممکن است همین مشکلات جزئی، اختلالاتی در روند امنیت ایجاد کنند. بعضی از سیستم ها حساسیت بالایی دارند و با حرکت یک شیء کوچک مانند برگ درخت یا حشرات، هشدار امنیتی می دهند و این موجب عادی شدن هشدار امنیتی برای کاربران آن سیستم می شود. اما شرکت داهوا با ارائه تکنولوژی جدید خود، توانسته این مشکل را برای بسیاری از کاربران دوربین مدار بسته حل کند.

تشخیص حرکت با قابلیت SMD دوربین داهوا

در صورتی که قصد خرید سیستم های امنیتی را دارید، بهتر است در ابتدا بدانید که دلیل ضرورت وجود این سیستم ها چیست و چرا باید از فناوری تشخیص حرکت در دوربین مداربسته استفاده شود؟

یکی از مهم ترین دلایل نصب دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص حرکت، پیشگیری از وقوع جرم است. برای اینکه امنیت یک خانه یا سازمان فراهم گردد، لازم است ابتدا با روش های مختلف از وقوع جرم های احتمالی پیشگیری کنید. دوربین مداربسته داهوا دارای قابلیت SMD می تواند به موقع متوجه ورود یا گذر افراد متفرقه شود و با سرعت شما را از وجود سارقان مطلع گرداند. استفاده از این فناوری شما را در مراحل جمع اوری اطلاعات برای مراجع قضایی کمک می کند و شما با ارائه مدارکی که از طریق دوربین مداربسته ثبت شده، می توانید از مراحل قانونی سریعا عبور کنید.

یکی از کاربردهایی که دوربین تشخیص چهره برای کاربران دارد، در مکان های پرتردد است؛ به طوری که می توان با ارائه اطلاعات و چهره افرادی که جرمی مرتکب شده اند، به راحتی آن ها را از میان افراد دیگر تشخیص داد.

SMD داهوا

خطاهایی که در اثر هشدار نادرست موجب ضعف امنیتی در سازمان ها و همچنین خانواده ها شده، باعث شد تا داهوا تولید تکنولوژی SMD را آغاز کند. این تکنولوژیِ به روز، در دنیا توانست تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته را آسان تر کند. با وجود تکنولوژی SMD در دوربین های مداربسته، تنها در صورت حرکت انسان یا وسایل نقلیه، هشدار امنیتی فعال می شود و با دقت به جزئیات موجود در تصویر، دوربین سریعا نوع وسیله متحرک را بررسی و در صورت نیاز اعلام خطر می کند.

دقت در فیلتر هشدارهای اشتباه از طرف دوربین مداربسته حدود 95 درصد است و اکثر مواقع با وارد شدن ویژگی های انسان یا خودرو به دستگاه مورد نظر، تشخیص به صورت دقیق انجام می شود و سیستم دوربین مداربسته در صورت لزوم زنگ خطر یا آلارم هشدار را برای شما ارسال می کند. وارد کردن اطلاعات مورد نیاز به این سیستم بسیار ساده است و نیاز به فرد متخصصی ندارد. داهوا SMD را طوری طراحی کرده که نیاز به فرد متخصص برای نصب و راه اندازی آن نیست.

علاوه بر تشخیص حرکت، شما می توانید از امکانات دیگر این دوربین، مانند بررسی و محدود کردن رفت و آمد در ساعات خاصی از شبانه روز نیز استفاده کنید. ویژگی دیگر این تکنولوژی ، طبقه بندی اشیاء در حال حرکت است؛ یعنی می توان انسان را از خودرو مجزا کرد و برای تشخیص حرکت هر کدام جداگانه بررسی و تحلیل انجام شود. حتی می توانید مشخصات یک فرد یا پلاک یک خودرو را به سیستم وارد کنید تا تنها یک سوژه را تحت نظر داشته باشد. SMD قابلیت تشخیص همزمان در چند دوربین را نیز دارد.

 

 

SMD یا Smart Motion Detection نسخه های بروز شده دیگری نیز دارد که مختصرا به معرفی آنها می پردازیم.

SMD Plus داهوا

این فناوری نسخه دیگر و بروز تر SMD است که با دقت بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته و می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف، امکان تصویر برداری از چهره را ایجاد می کند. فناوری SMD Plus، چهره انسان را از فاصله 7 متری و پلاک خودرو را از فاصله 10 متری تشخیص می دهد. ضریب خطای این سیستم کمتر از 1 درصد بوده و همراه با تشخیص دقیق، امکان تفکیک و جستجوی سوژه مورد نظر را برای کاربران فراهم می کند.

SMD 3.0 داهوا

SMD 3.0 داهوا نیز نسخه بروز شده فناوری SMD Plus است که با میزان دقت بیشتری نسبت به دو نسخه دیگر، طراحی شده و می تواند انسان را از فاصله 15 متری و خودرو را از فاصله 25 متری تشخیص دهد. فناوری SMD 3.0 داهوا با دقت 99 درصدی و برد بیشتر نسبت به نسخه های قبلی، توانسته میزان هشدارهای غلط را کاهش دهد و تنها در صورت مشاهده انسان یا خودرو، سیستم هشدار را فعال کند.

علاوه بر این ویژگی ها، مشکل فضای ذخیره سازی نیز در این سیستم حل شده و با حذف اطلاعات اضافی و باقی ماندن تصاویر شامل انسان و خودرو، کمک بسیاری در جستجوی اطلاعات موجود در فضای ذخیره سازی می شود.

اگر شما هم با خواندن این مقاله به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنولوژی SMD دوربین داهوا علاقمند شدید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما مقالات سایت دوربین مارکت را مطالعه نموده و در صورتی که قصد خرید دوربین مدار بسته حرفه ای و با کیفیت را دارید، می توانید با کارشناسان دوربین مارکت ارتباط برقرار کرده و از آن ها در زمینه دوربین های مدار بسته و فناوری های مرتبط با آن، مشاوره رایگان دریافت کنید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان