نکات مهمی که باید قبل از مهاجرت به ترکیه بدانید

اگر شما نیز از دوستداران و علاقه مندان کشور ترکیه هستید، حتماً با خود فکر کرده‌اید که چقدر خوب می‌شود اگر بتوانید به این کشور زیبا مهاجرت کنید.

اگر شما نیز از دوستداران و علاقه مندان کشور ترکیه هستید، حتماً با خود فکر کرده‌اید که چقدر خوب می‌شود اگر بتوانید به این کشور زیبا مهاجرت کنید. تصور کنید در حالی که یک باقلوای استانبولی را گاز می‌زنید، از میان خیابان‌های پر هیاهوی شهر استانبول عبور می‌کنید و در حالی که باد ملایمی از نسیم مدیترانه‌ای این کشور به صورتتان می‌خورد، غرق در تماشای محله‌های زیبا و چشم نواز آن ‌شوید. ترکیه کشوری در نزدیکی ایران است که البته روابط خوبی نیز با آن دارد و به همین خاطر است که اغلب مهاجران ایرانی، ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. پایتخت کشور ترکیه آنکارا است و مردمانی مهمان نواز و آب و هوای عالی دارد. واحد پولی این کشور لیر است و زبان رایج در آن ترکی استانبولی می‌باشد.

هر ساله عده‌ای بسیاری از مهاجران ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کند اما قبل از هر چیز باید جوانب مهاجرت به ترکیه را بررسی کند. پس اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید و می‌خواهید زندگی جدیدی را در یکی از شهرهای آن آغاز کنید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً نکات مطرح شده در این مطلب را مطالعه نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید. فاکتورهایی که باید به آنها توجه کنید و قبل از مهاجرت به ترکیه مد نظر قرار دهید به شرح زیر می‌باشند:

مهاجرت به ترکیه

هزینه زندگی و خرید ملک در ترکیه

مسلماً به عنوان یک فرد خارجی که به کشور دیگری مهاجرت کرده است، یکی از مهمترین نیازهای شما مسکن و توجه به هزینه‌های زندگی خواهد بود. مسکن در ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر ارزان‌تر می‌باشد. قسمتی از ترکیه اروپایی بوده و قسمت‌های دیگر آن آسیایی می‌باشد، به همین خاطر آن را کشوری واقع در قاره ارواسیا می‌خوانند.

هزینه‌های زندگی و مسکن در ترکیه بسته به اینکه شما کدام یک از شهرهای آن را برای زندگی انتخاب می‌کنید و متراژ خانه‌ای که قصد اقامت در آن را دارید، متفاوت است. همچنین سبک زندگی شما بر روی هزینه‌ها تأثیر گذار است. به عنوان مثال ممکن است نیاز شما به غذا، پوشاک، تفریحات و سرگرمی و ... با فرد دیگری متفاوت باشد. بنابراین نمی‌توان هزینه دقیقی را برای زندگی در این کشور دوست داشتنی اعلام کرد.

خرید ملک در ترکیه

اجازه اقامت و کار

دومین نکته‌ای که باید به آن پیش از مهاجرت خود به ترکیه توجه کنید، اجازه اقامت و حق کار در ترکیه است. همانطور که می دانید افراد خارجی برای کار در سایر کشورها، نیاز به مجوز کار و یا نامه پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای بومی دارند. از این رو یکی از نکات مهم، دریافت مجوز کار در این کشور است. برخی از افراد با دریافت اجاره نامه ملک در ترکیه و یا سند خرید خانه، اقامت این کشور را دریافت نموده و تا پایان مهلت چنین قراردادهایی می‌توانند در آن به اقامت و کار بپردازند.

 خارجیانی که تصمیم به زندگی در ترکیه را دارند، باید اجازه اقامت و مجوز کار دریافت نمایند و حداقل ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین باید مدارک لازم را به کنسولگری‌های جمهوری ترکیه تحویل بدهند و از طریق برنامه‌های آنلاین، درخواست مستقیم خود را به وزارت کار و تأمین اجتماعی در ترکیه ظرف مدت 10 روز ارسال نمایند.

کار در ترکیه

واحد پولی کشور ترکیه

یکی دیگر از مواردی که خارجیان باید پیش از مهاجرت به ترکیه مد نظر قرار دهند، واحد پولی کشور مقصد است. همانطور که گفتیم ترکیه واحد پولی لیر را دارد و باید به عنوان یک فرد مهاجر، بدانید که تا چه اندازه می‌توانید با این واحد پولی زندگی خود را در کشور ترکیه تأمین نمایید. البته اگر موفق به اخذ موقعیت شغلی در این کشور شوید، می‌توانید از منبع درآمد خود هزینه‌ها را به واحد لیر تأمین کنید. هزینه‌های شما عمدتاً شامل اجاره بهای خانه، خوراک، پوشاک، بیمه، تفریحات، هزینه تحصیل، هزینه بهداشت و درمان و سایر موارد از این دست است.

مناطق محبوب برای زندگی در ترکیه را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که در مهاجرت به ترکیه بسیار حائز اهمیت است، بررسی مناطق مناسب برای زندگی در این کشور می‌باشد. خارجیان معمولاً مایل به خرید ملک در ترکیه بخصوص در شهرهای استانبول، آنتالیا، آنکارا، ازمیر و ... هستند تا از این طریق بتوانند پاسپورت ترکیه را دریافت نموده و شهروند ترکیه محسوب شوند. شما باید بدانید که شرایط زندگی در هر یک از این شهرهای ترکیه چگونه است.

به عنوان مثال نرخ اجاره خانه یا خرید مسکن در هر یک از شهرها به چه صورت است؟ آب و هوای هر کدام چگونه است؟ آیا فرصت شغلی به اندازه کافی برای مهاجران در آن وجود دارد یا خیر؟ البته برخی از مهاجران نیز ترجیح می‌دهند در مناطق آرام این کشور از جمله: منطقه آلانیا در آنتالیا، بدروم، مارماریس و ... زندگی کنند. پس حتماً تحقیقات در این زمینه را فراموش نکنید و مهاجرت به ترکیه را با دیدی باز دنبال کنید.

اخذ شهروندی ترکیه

زبان ترکی استانبولی را بیاموزید

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، زبان کشور ترکیه است. پیش از مهاجرت به ترکیه، حتماً چند کلمه‌ای زبان ترکی بیاموزید تا بتوانید نیازهای اولیه خود را در این کشور تأمین نماید. همچنین می‌توانید پیش از مهاجرت خود، در دوره‌های آموزش زبان ترکی استانبولی شرکت کنید و با تسلط کامل برای مهاجرت به ترکیه و شروع یک زندگی تازه در یکی از زیباترین مناطق آن اقدام نمایید.

چطور می‌توانیم بدون دغدغه به کشور ترکیه مهاجرت کنیم؟

در سطح کشور، مؤسسات مهاجرتی گوناگونی وجود دارند که به فعالیت در زمینه مهاجرت، اخذ ویزا، ارائه خدمات گردشگری و ... می‌پردازند. شما باید موسسه‌ای را انتخاب کنید که بهترین شرایط را برای مهاجرتتان در نظر بگیرد و اهداف سودجویانه نداشته باشد. خوشبختانه در کشورمان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با سال‌ها تجربه و تیمی از بهترین وکلای مهاجرتی فعالیت می‌کند.

این موسسه می‌تواند متقاضیان مهاجرت را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل روانه کشور ترکیه کرده و آن‌ها را به آرزویشان برساند. پس برای دریافت مشاوره مهاجرتی هم اکنون به وبسایت این موسسه یعنی atiyeafarinan.com مراجعه نموده و با کارشناسان مهاجرتی آن مشورت نمایید تا بدون دغدغه پروسه مهاجرت خود را سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان