آیا شستشوی فرش برای نوزادان و کودکان بی خطر است؟

نوزادان در بدو تولد بسیار زیبا و لطیف هستند. آنها در ۲ ماه اول زندگی خود، هر کجا که قرار بگیرند ساکن می مانند. تنها کاری که ما به عنوان والدین باید انجام دهیم این است که مطمئن شویم محل قرارگیری آنها تمیز و عاری از هر گونه خطری است.

آیا شستشوی فرش برای نوزادان و کودکان بی خطر است؟

نوزادان در بدو تولد بسیار زیبا و لطیف هستند. آنها در 2 ماه اول زندگی خود، هر کجا که قرار بگیرند ساکن می مانند. تنها کاری که ما به عنوان والدین باید انجام دهیم این است که مطمئن شویم محل قرارگیری آنها تمیز و عاری از هر گونه خطری است.

پس از آن، به محض اینکه کودکان به تنهایی به صورت چهار دست و پا شروع به حرکت می کنند، جهان تغییر می کند. آنها اکنون در معرض صدها یا هزاران متر مربع آلودگی بالقوه موجود بر روی فرش ها هستند. این یک هشدار قرمز به خانواده ها می دهد. بنابراین اکنون وقت آن است که خانه خود را برای این کودک کوچک کنجکاو و نترس بی خطر کنید. فرش ها یکی از نقاط حساس و مهم خانه ها هستند که می توانند حاوی انواع اشیاء و مواد و حتی موجودات ریزی باشند که برای کودکان، به ویژه نوزادان مضر هستند.

شما قطعاً می خواهید مطمئن شوید که فرش شما برای نوزاد یا کودک (وقتی شروع به خزیدن و راه رفتن می کند) سالم و تمیز است. این سوال زمانی شک برانگیزتر می شود که بسیاری از قالیشویی ها از مواد شیمیایی مضر و مواد شوینده نامناسب برای ضدعفونی و تمیز کردن فرش ها استفاده می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از قالیشویی ها اغلب فرش ها را مرطوب تحویل می دهند که این موضوع نیز به تنهایی می تواند باعث رشد قارچ و باکتری در فرش شود. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از والدین نگران تمیز کردن فرش اتاق کودک و چگونگی انجام این کار باشند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم تا درخصوص موضوع شستشوی فرش اتاق کودک و برخی از راه هایی که می توانید مطمئن شوید تمیز کردن فرش و استفاده از خدمات قالیشویی برای کودک شما بی خطر است صحبت کنیم.

 آیا نظافت فرش برای نوزادان بی خطر است؟

بله. به طور کلی شستشوی فرش برای نوزادان بی خطر است.

 تا زمانی که فرآیند شستشوی فرش به درستی توسط قالیشویی های حرفه ای انجام شود، تمیز کردن فرش نه تنها برای نوزادان بی خطر است بلکه می تواند با از بین بردن منبع اصلی کپک و باکتری در خانه، سلامت کلی نوزادان را بهبود ببخشد.

نوزادان معمولاً سیستم ایمنی بسیار ضعیف تری نسبت به بزرگسالان یا حتی کودکان نوپا دارند، بنابراین مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی هستند. با توجه به اینکه یک فرش متوسط ​​بیش از 200،00 باکتری در هر 6 سانتی مترمربع دارد، بنابراین باید مطمئن شوید که فرش های شما تمیز و عاری از میکروب هستند.

چگونه بفهمیم که شستن فرش اتاق کودک بی خطر است؟

1. عدم استفاده از پاک کننده های شیمیایی

از پاک کننده های شیمیایی خودداری کنید.

اگر قصد شستشوی فرش در منزل را دارید باید از محلول های شستشوی فرش حاوی مواد شیمیایی زیر اجتناب کنید:

  • فرمالدئید
  • نفتالین
  • فنل
  • هیدروکسید سدیم
  • تتراکلرواتیلن
  • بوتوکسی اتانول
  • اسید هیدروفلوریک

در برخی از محلول های پاک کننده، مواد شیمیایی فوق وجود دارند که برای سلامتی نوزاد شما مضر هستند.

این در حالی است که قالیشویی های حرفه ای شستشوی فرش اتاق کودک را با استفاده از مواد شوینده استاندارد و ایمن که فاقد مواد شوینده ذکر شده هستند، انجام می دهند.

به عنوان مثال، تمیز کردن فرش اتاق کودک در قالیشویی قلهک با استفاده از مواد ضد حساسیت و فاقد صابون انجام می شود. سیستم نفوذ کربناسیون ما به عمق الیاف فرش اتاق کودک شما می رسد تا آلودگی ها و باکتری ها را به طور اساسی از بین ببرد. ما از مواد شیمیایی مصنوعی برای شستن فرش اتاق کودک استفاده نمی کنیم و روش های ما برای کودکان 100 درصد ایمن است.

2. کاهش مصرف آب

یکی از مشکلات شستشوی فرش ها، مرطوب ماندن آن ها پس از شستشو است. بسیاری از قالیشویی های غیر مجاز با استفاده از روش های سنتی اقدام به خشک کردن فرش ها می کنند. این موضوع جدای از مشکلات دیگری که ایجاد می کند، باعث می شود تا اغلب فرش ها به طور کامل خشک نشوند. رطوبت به دام افتاده در الیاف فرش، رشد باکتری ها و قارچ ها را تسهیل می کند که برای کودک شما بسیار بد است.

برخی از شرکت ها از روش های بخارشوی استفاده می کنند که این روش نیز می تواند باعث بر جای ماندن رطوبت در فرش شود. همچنین برخی دیگر از شرکت ها روش های شستشوی خشک را ارائه می دهند که این مورد نیز به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و حلال های زیاد، برای کودکان نامناسب است.

بنابراین برای ایمن نگه داشتن فرش اتاق کودک برای نوزاد دلبند خود، باید از بخارشوی کردن فرش ها و روش های شستشوی خشک خودداری کنید. در عوض، سعی کنید یک کارخانه قالیشویی را پیدا کنید که از روش های شستشوی فرش ها با آب کم استفاده می کند. به عنوان مثال، تمیز کردن فرش در قالیشویی محدوده کامرانیه با استفاده از یک دهم مقدار آب استفاده شده در روش های سنتی شستشوی فرش انجام می شود، که اساساً خطر ایجاد کپک و قارچ را از بین می برد. برای استفاده از خدمات قالیشویی کامرانیه روی این لینک کلیک کنید.

در کنار مصرف کم آب، مطمئن شوید که قالیشویی موردنظر شما از روش های تخصصی آبگیری فرش استفاده می کند تا رطوبت فرش کاملا از بین برود.

 

شستشوی فرش اتاق کودک

قالیشویی های حرفه ای می توانند با دستگاه های تمام اتوماتیک و استفاده از مواد شوینده فاقد مواد شیمیایی، بهترین خدمات شستشوی فرش اتاق کودک را به شما ارائه نمایند. شستشوی انواع فرش فانتزی اتاق کودک شما در قالیشویی محدوده قلهک در کمترین زمان ممکن با رعایت تمام اصول بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد. برای این منظور تنها کافیست وارد پورتال مجموعه توحید شوید و از صفحه ثبت سفارش آنلاین، درخواست خود را ثبت نمایید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با دارا بودن شعب مختلف در سراسر تهران و کرج، آماده دریافت انواع سفارش قالیشویی شماست. ما مفتخریم که با تجربه 30 سال فعالیت خود و دارا بودمن تکنسین های مجرب، می توانیم شستشوی انواع فرش اتاق کودک را به طور حرفه ای انجام دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان