فلج مغزی در نوزادان

اگرچه فلج مغزی بلافاصله تشخیص داده نمی‌شود متخصصان نوزادان اغلب می‌توانند علائم آسیب عصبی در نوزاد تازه متولد شده را بر اساس نتایج آزمایشاتی که بلافاصله پس از تولد نوزاد انجام شده است تشخیص دهند

فلج مغزی در نوزادان

آزمایش فلج مغزی در نوزادان تازه متولد شده به چه صورت است؟

اگرچه فلج مغزی بلافاصله تشخیص داده نمی‌شود متخصصان نوزادان اغلب می‌توانند علائم آسیب عصبی در نوزاد تازه متولد شده را بر اساس نتایج آزمایشاتی که بلافاصله پس از تولد نوزاد انجام شده است تشخیص دهند. متخصصان نوزادان با مداخله زودهنگام فوراً هرگونه نیاز پزشکی را که یک نوزاد دارد برطرف می‌کنند. آزمایشات تشخیصی اضافی ممکن است برای حمایت از تشخیص فلج مغزی یا رد سایر شرایطی که ممکن است علائم مشابهی را ایجاد کنند مورد استفاده قرار گیرد. هیچ آزمایش واحدی وجود ندارد که تشخیص فلج مغزی را تأیید کند.

 معاینه بدنی:

پزشکان بلافاصله پس از تولد نوزاد یک معاینه فیزیکی و عصبی سریع اما کامل انجام می‌دهند. آنها علائم حیاتی شامل ضربان قلب، رفلکس گاز، رفلکس چشم و توانایی مکیدن و بلع نوزاد را ارزیابی می‌کنند. پزشکان همچنین از یک معاینه فیزیکی برای یافتن علائم دیگر مشکلات عصبی مانند کاهش ضربان قلب، افزایش یا کاهش تون عضلانی، رفلکس‌های ضعیف ماهیچه‌ها و مشکل تنفس یا گریه استفاده می‌کنند.

آزمایش در نوزادان، کودکان نوپا و کودکان چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از نوزادان بلافاصله علائم فلج مغزی را نشان نمی‌دهند. اگر نوزاد یا کودک نوپا از مراحل عادی عقب بماند یا کنترل ضعیفی بر حرکت ماهیچه‌ها داشته باشد پزشکان ممکن است ارزیابی توسط متخصص را توصیه کنند. متخصصان ارتوپد اطفال، متخصصان مغز و اعصاب، پزشکان و سایر متخصصان ممکن است در تشخیص نقش داشته باشند. اکثر کودکان مبتلا به فلج مغزی در سه سالگی تشخیص داده می‌شوند.

معاینه بدنی:

اغلب پزشکان می‌توانند فلج مغزی را در نوزاد، کودک نوپا یا کودک بر اساس جزئیات مربوط به تولد نوزاد تشخیص دهند. متخصصان اطفال نوزاد، کودک نوپا یا کودک شما را از نظر تن عضلانی کم و شواهدی از اسپاسم در باسن، زانو، مچ پا، شانه‌ها، آرنج‌ها و مچ دست با دقت بررسی می‌کنند.

سی تی اسکن:

سی تی اسکن از اشعه ایکس برای گرفتن یک سری عکس از مغز استفاده می‌کند. که تصاویری دو و سه بعدی با جزئیات بسیار بالا ایجاد می‌کند و ممکن است صدمه‌ای به نواحی مغز مرتبط با تعادل و حرکت نشان دهد.

اسکن MRI:

در اسکن MRI از میدان‌های مغناطیسی، امواج رادیویی و فناوری تصویربرداری رایانه ای برای ایجاد تصاویر دقیق از بافت‌های مغز استفاده شود. اسکن MRI ممکن است علائم قابل مشاهده آسیب مغزی را نشان دهد.

آزمایش ژنتیک:

گاهی اوقات علائم و نشانه‌های فلج مغزی بسیار شبیه علائم یک اختلال عصبی عضلانی ژنتیکی مانند دیستروفی عضلانی است. برای اطمینان از تشخیص دقیق متخصصین ژنتیک و متخصص مغز و اعصاب کودکان می‌توانند ارزیابی ژنتیکی کاملی را با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته ارائه دهند که ممکن است یک بیماری را شناسایی کرده و به درمان کمک کند.

 

منبع: nyulangone.org

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان