واکسن کرونا و آنفلوآنزا نباید همزمان تزریق شود

تزریق واکسن کرونا نباید با آنفلوآنزا همزمان باشد و حداقل یک تا دو هفته بعد از واکسن کرونا، واکسن آنفلوآنزا تزریق شود.

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: طبق آخرین آمار بیش از 50 درصد دانش آموزان استان یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و طبق تصمیم گیری صورت گرفته بنا شده از 15 آبان دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس حضور یابند.

مهرداد بابایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه خوشبختانه شیب نزولی شیوع کرونا در البرز ادامه دارد، اظهار کرد: این روند به خوبی در تعداد بیماران بستری و مراجعین حضوری قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: از کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر برای واکسینه شدن خود اقدام کنند تا با سرعت بیشتری به سمت عادی شدن شرایط پیش برویم.

وی افزود: البته نباید فراموش کنیم هیچ واکسنی ایمنی صددرصدی ندارد بنابراین حتی کسانی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک هم بزنند.

این مسئول در پاسخ به اینکه روند واکسیناسیون دانش آموزان به کجا رسیده، گفت: طبق آخرین آمار بیش از 50 درصد دانش آموزان استان یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و طبق تصمیم گیری صورت گرفته بنا شده از 15 آبان دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس حضور یابند.

وی در ادامه با اشاره به شروع فصل سرما و امکان شیوع بیماری‌های ویروسی دیگر مثل آنفلوآنزا گفت: بیماران زمینه‌ای، کودکان و افراد مسن می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری واکسن بزنند.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا نباید با آنفلوآنزا همزمان باشد و حداقل یک تا دو هفته بعد از واکسن کرونا، واکسن آنفلوآنزا تزریق شود.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا کسانی که آلرژی دارند در تزریق واکسن ممنوعیت دارند، گفت: هیچ ممنوعیتی وجود ندارد و فقط این افراد باید قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان