گفتگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و ایران در موضوع برجام

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه و حسین امیر عبداللهیان در باره اوضاع پیرامون برجام گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و ایران در موضوع برجام

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه و حسین امیر عبداللهیان در باره اوضاع پیرامون برجام گفتگو کردند. این تماس به ابتکار طرف ایرانی برقرار شد.

در خبر منتشره وزارت خارجه روسیه آمده است:« اوضاع پیرامون برجام بررسی شد و این نکته مورد تأکید قرار گرفت که احیای « معامله هسته ای» به شکل اولیه آن، تنها راه صحیح برای تأمین حقوق و منافع تمام طرف های شرکت کننده در آن است. طرفین نسبت به احیای هر چه سریعتر مذاکرات برجامی در وین ابراز تمایل کردند.

طرفین همچنین در باره مسائل کلیدی دستور روز دو جانبه که روز 6 اکتبر در مذاکرات وزرای دو کشور در مسکو بررسی شد « ساعتهای خود را میزان کردند».

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.

طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.

نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در 21 سپتامبر گفت که مذاکرات برای از سرگیری کامل توافق هسته ای طی چند هفته دوباره در وین آغاز می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان