واکنش اتحادیه اروپا به اتفاقات امروز در بیروت

پیتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به اتفاقات اخیر در لبنان، خواستار تلاش مقامات این کشور برای حل و فصل مسائل موجود هستند.

واکنش اتحادیه اروپا به اتفاقات امروز در بیروت

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "در جریان اتفاقات امروز در خیابان های بیروت قرار گرفتیم، جای نگرانی است، مردم لبنان به تقابل نیاز ندارند، آنها رنج و مرگ نمی خواهند. از شنیدن اخبار مبنی بر کشته و زخمی شدن مردم متاسف هستیم، همگان را با خویشتنداری و حفظ آرامش فرا می خوانیم."


به گفته وی، دولت لبنان و سیاستمداران باید مسئولیت پذیر باشند، آنها باید ادامه تحقیقات شفاف در زمینه انفجار بیروت را تامین کنند، مردم خواستار پاسخ قانونی به سوالاتشان هستند."
استانو تصریح کرد که اروپا سازوکار تحریمی در برابر ایجاد بی ثباتی اوضاع در لبنان دارد و تحولات این کشور را با دقت زیر نظر دارد. استانو تاکید کرد:" در صورت نیاز، ما آماده ازسرگیری بررسی اعمال تحریم هستیم. همه چیز ممکن است، در صورتی که کشورهای عضو توافق و هماهنگ کنند."
وی همچنین در ادامه گفت که در نشست شورای وزاری خارجه اتحادیه اروپا که در تاریخ هجدهم اکتبر در لوکزامبورگ برگزار می شود، ممکن است در صورت وخامت اوضاع در لبنان، به این مسئله هم پرداخته شود.
صبح امروز حامیان احزاب شیعه برای شرکت در تظاهرات گسترده ای با درخواست برکناری قاضی ارشد پرونده  انفجار  بندر بیروت، در الطیونه تجمع کرده بودند. به گزارش منابع خبری، افراد ناشناس به سمت تظاهرات کنندگان تیراندازی کردند. به گزارش وزارت کشور لبنان، شمار کشته شدگان در این تیراندازی ها به پنج نفر رسیده است، البته شمار زیادی نیز مجروح شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان