تاثیر ۱۲ برابری سینوفارم در کاهش مرگ‌ومیرها

ایرنا نوشت: عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا گفت: براساس نتایج یک مطالعه که در دانشگاه اصفهان و با جمعیت ۵۴۰ هزار نفر به انجام رسید، مشخص شد که واکسن کرونای سینوفارم چینی ۱۲ برابر مرگ ومیر را کاهش می‌دهد.

تاثیر 12 برابری سینوفارم در کاهش مرگ‌ومیرها

حسن ابوالقاسمی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: یک مطالعه در خصوص اثربخشی واکسن‌های کرونای چینی با جمعیت 540 هزار نفر به انجام رسید که براساس آن مشخص شد، این واکسن حدود 12 برابر مرگ ومیر و حدود 11.5 برابر میزان بستری در بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیق که روز گذشته (یکشنبه 25 مهرماه) در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته شد، همچنین نشان داد، تزری واکسن 18 برابر میزان ابتلا به کووید19 را کاهش می‌دهد، عمده واکسن‌ها در این مطالعه سینوفارم بود، اما جزییات تحقیق هنوز در دسترس نیست. 

ابوالقاسمی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان به نتایج یک مطالعه باید همه اجزاء تحقیق مشخص شده و نتایج کنونی در فضای مجازی در حال حاضر کافی نیست. 

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا یادآور شد: شرایط مطالعه هم باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال، یک واکسن در زمانی تزریق می‌شود که اصلا پیکی در کشور وجود نداشته و یک واکسن ممکن است، در پیک کرونا تزریق شود.

 واکسن سینوفارم تولید گروه دارویی ملی چین است و 79.34 درصد اثر بخشی دارد و 20 ژوئیه سال جاری برای استفاده اضطراری در کودکان و نوجوانان در چین تایید شده است.

47233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان