هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال و جنوب کشور

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران همراه با کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در چهار استان شمالی و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای خزر هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از چهارشنبه (28 مهرماه) تا پنج‌شنبه (29 مهرماه) بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها و یخبندان جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی ، لزوم آمادگی راهداری‌های مناطق کوهستانی سردسیر برای مواجهه با برف و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات محصولات زراعی و باغی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری آورده  است: امروز (26 مهرماه) تا جمعه (30 مهرماه) وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به 1 تا 1.5 در مناطق ساحلی و 2 تا 2.5 متر در فراساحل خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب دیدن قفس‌ها و تورهای صیادی، وارد شدن خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس وجود دارد بنابراین نسبت به ممانعت از شنا، پرهیز از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه (28 مهرماه) تا پنج‌شنبه (29 مهرماه) افزایش ارتفاع موج همراه با بارش شدید باران و وزش باد نسبتا شدید برایی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب دیدن قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

47233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان