افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور/ ۴۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات است

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور از وجود چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات خبر داد.

افزایش 10 هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور/ 4200 واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، علی رسولیان در حاشیه بازدید از طرح صنعتی "فولاد طرق تجارت" در جمع خبرنگاران افزود: پایش واحدهای موجود و راکد با دستور رئیس جمهور و برنامه وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت و شروع شد.

وی بیان کرد: پایش این واحدها در 60 موضوع و شاخص بررسی قرار گرفت و این هفته گزارش کامل آن ارائه می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: هدف از این پایش، با استفاده از پتانسیل واحدهای راکد صنعتی و احیا آنها ظرفیت تولید افزایش و منجر به اشتغالزایی شود.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ابرازداشت: توجه ویژه به واحدهای در حال ساخت از دیگر برنامه این سازمان است تا با حل مشکلات پیشرو آنها بتوان اشتغال را در کشور افزایش داد.

وی ابرازکرد: در ابتدای امسال، سه هزار و 200 واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات در کشور وجود داشت که اکنون این امر، به بیش از چهار هزار و 200 واحد صنعتی رسیده است.

رسولیان تاکید کرد که آمارها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: پیگیر تامین منابع از محل تبصره 18 و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای واحدهایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هستیم.

وی به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و اضافه کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرکها و نواحی صنعتی کشور حدود 2 هزار هکتار بود اما، امسال برنامه در این خصوص 10 هزار هکتار است. 

رسولیان گفت: البته در مناطق تقاضا محور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم، توسعه شهرکها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در بسیاری از شهرکها و نواحی صنعتی کشور با نبود و کمبود زمین دولتی مواجهیم، گفت: در این مناطق با خرید زمین از بخش خصوصی و حل مشکلات جدی در زمینه آب و برق برنامه توسعه 10 هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور پیگیری و در حال انجام است.

رسولیان به واحدهای صنعتی تملیکی بانکها اشاره و بیان کرد: این واحدها شامل واحدهای تملیکی فعال و غیر فعال است که طبق آمار سازمان صنایع کوچک، 500 واحد تملیکی راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: پیشنهاداتی در شورای پول و اعتبار ارائه اما متاسفانه با موانع مواجه شد و عملیاتی نشد.

 رسولیان تاکید کرد که در حال حاضر، با توجه به پایش صنایع امیدواریم با راهکارها و اتخاذ تدابیر این واحدها راهاندازی مجدد شود.

 هزینه‌ 200 میلیارد تومانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان سمنان

معاون وزیر صمت با اشاره به بازدید از شهرکهای صنعتی گرمسار و ایوانکی، تصریح کرد: با توجه به حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، برنامه برنامه سازمان صنایع کوچک ایجاد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های این مناطق در استان سمنان است.

رسولیان تاکید کرد: این برنامه از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات دولت ارائه شده است.

وی تامین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را نیاز ضروری برشمرد و گفت که این مساله در حال پیگیری است و امیدواریم نتایج مثبتی حاصل شود.

وی با اشاره به پروژه های زیرساختی در شهرکها و نواحی صنعتی استان سمنان، تصریح کرد: در مجموع بیش از 200 میلیارد تومان برای زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی استان امسال، هزینه می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان