گوترش: همه باید به واکسن دسترسی داشته باشند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه برای مقابله با چالش‌های بزرگ و پیشبرد اهداف توسعه، اتحاد تنها راه پیش روی بشریت است، گفت: باید اطمینان یابیم همه در سراسر جهان به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند.

گوترش: همه باید به واکسن دسترسی داشته باشند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی در پیامی به مناسبت روز سازمان ملل افزود: هفتاد و شش سال پیش سازمان ملل به عنوان یک وسیله امید برای جهانی که از سایه یک جنگ فاجعه بار بیرون می‌آمد، تشکیل شد. امروز زنان و مردان در سازمان ملل این امید را در سراسر جهان به جلو می‌برند.

گوترش تصریح کرد کرونا، درگیری ها، گرسنگی، فقر و شرایط اضطراری جوی یادآوری می‌کنند که جهان ما از کامل بودن بسیار فاصله دارد. آن‌ها همچنین آشکار می‌سازند که اتحاد تنها راه پیش روی بشریت است. ما باید برای مقابله با چالش‌های بزرگ و پیشبرد اهداف توسعه پایدار گرد هم بیاییم.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: ما باید اطمینان یابیم همه در سراسر جهان به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند. ما باید از حقوق و کرامت همه مردم به خصوص فقیرترین و محروم‌ترین افراد از جمله زنان و دختران، کودکان و افراد جوان محافظت کنیم.

گوترش خاطرنشان کرد: ارزش‌های صلح، توسعه، حقوق بشر و فرصت برای همه، که منشور سازمان ملل را در 76 سال گذشته تقویت کرده اند، تاریخ انقضا ندارند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: با گرامیداشت روز سازمان ملل متحد، بیایید پشت این آرمان‌ها متحد شویم و به وعده، ظرفیت و امید کامل سازمان ملل متحد عمل کنیم.

پیش از این، گوترش یا یادآوری تاثیر اقتصادی ویروس کرونا اظهار داشت این همه گیری دسترسی 140 میلیون نفر در جهان را به غذا با مشکل مواجه ساخته است.

دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی غذا افزود: امروز تقریبا 40 درصد از جمعیت انسان‌ها یعنی حدود سه میلیارد نفر نمی‌توانند یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند. گرسنگی درحال افزایش است. از سوی دیگر سو تغذیه و چاقی نیز درحال رشد می‌باشد.

وی افزود: تاثیر اقتصادی ویروس کرونا یک وضعیت بد را بدتر کرده است. این همه گیری دسترسی 140 میلیون نفر را به غذا با مشکل مواجه ساخته است. در همین حال شیوه تولید، مصرف و زباله ما تاثیر مخرب زیادی بر سیاره ما می‌گذارد. شیوه‌های نادرست فشار بی سابقه‌ای بر منابع طبیعی، آب و هوا و محیط طبیعی ما وارد می‌کند و سالانه میلیارد‌ها دلار برای ما هزینه دارد.

سازمان ملل متحد در 24 اکتبر سال 1945 بنیان‌گذاری شد. در سال 1947، مجمع عمومی سازمان ملل متحد این تاریخ را به عنوان روز ملل متحد، روزی برای شناساندن اهداف و دستاورد‌های سازمان ملل به مردم جهان و جلب پشتیبانی آن‌ها برای سازمان، اعلام کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان