سریال‌هایی مشابه با سریال Squid Game

سریال هیجان‌انگیز بازی مرکب، سریالی محصول کشور کره جنوبی به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک است که توانسته تا تمام انتظارات را برآورده سازد و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های حال حاضر سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل شود.

سریال‌هایی مشابه با سریال Squid Game

سریال بازی مرکب (Squid Game) در مورد بازی‌های خطرناک و مردمی است که برای برنده شدن در آنها بازی می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا هفت سریال مشابه با سریال بازی مرکب را به شما معرفی کنیم.

سریال هیجان‌انگیز بازی مرکب، سریالی محصول کشور کره جنوبی به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک است که توانسته تا تمام انتظارات را برآورده سازد و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های حال حاضر سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل شود.

سریال بازی مرکب موفق شده تا حد و مرزها را بشکند و به اولین سریال کره‌ای تبدیل شود که در لیست پر بازدیدترین سریال‌های سرویس نتفلیکس در آمریکا قرار گرفته است. در ادامه، سریال‌های مشابه با سریال بازی مرکب را به شما معرفی خواهیم کرد که دارای کاراکترهای گیرا، بازی‌های مرگبار و مرگ‌های خشن است.

سریال آلیس در سرزمین مرزی (Alice in Borderland)

Alice in Borderland

Alice in Borderland

سریال آلیس در سرزمین مرزی، یکی دیگر از سریال‌های هیجانی سرویس نتفلیکس است که در آن، گروهی از افراد خود را در یک نسخه متروکه از شهر توکیو می‌یابند. آنها توسط نیروهای مرموزی، مجبور به انجام بازی‌های مرگبار می‌شوند.

این سریال دارای یک داستان علمی- تخیلی با سناریوهای جذاب است. این سریال بر اساس یک مانگا به همین نام نوشته هارو آسو است. فصل اول سریال آلیس در سرزمین مرزی در سال 2020 میلادی بر روی نتفلیکس عرضه شده است و برای فصل دوم نیز تمدید شده است.

موضوع این سریال با سریال بازی مرکب شباهت دارد اما تفاوت آنها این است که سریال آلیس در سرزمین مرزی، از ساختار پیچیده‌ای در مورد بازی‌ها استفاده می‌کند و از عناصر علمی-تخیلی جالبی برای مرکزیت اسرارآمیز خود بهره می‌گیرد.

سریال فوق برنامه (Extracurricular)

Extracurricular

Extracurricular

سریال فوق برنامه ساختار بازی همانند سریال بازی مرکب و سریال آلیس در سرزمین مرزی ندارد اما دارای کاراکترهای پیچیده و داستانی جذاب است. داستان این سریال حول اختلافات طبقاتی است. شخصیت‌های اصلی سریال، دانش‌آموزانی هستند که زندگی متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند.

مشکلات مالی و اقتصادی شخصیت اصلی سریال فوق برنامه، همانند شرایط بسیاری از کاراکترهای سریال بازی مرکب است. اما سریال فوق برنامه همانند سریال بازی مرکب خشونت‌آمیز نیست و  داستان آن بیشتر توسط درام و توسعه کاراکتر رو به جلو حرکت می‌کند. با اینکه از نظر ژانر با یکدیگر متفاوت هستند اما هر دو سریال، نگاهی عمیق به موضوع اختلاف طبقاتی دارند.

سریال سه درصد (%3)

%3

%3

سریال سه درصد، اولین سریال برزیلی سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود. این سریال، یک اثر علمی – تخیلی و بقاء است. داستان و موضوع این سریال بسیار مشابه با سریال بازی مرکب است. در این سریال، مردم فقیر زمانی که به سن بیست سالگی برسند، فرصت آن را دارند تا در یک مسابقه شرکت کنند که جایزه آن، حضور در جامعه‌ای سطح بالا خواهد بود.

همانند سریال بازی مرکب، این سریال نیز توسط سیاست‌های طبقاتی و ناچاری از روی فقر رو به جلو حرکت می‌کند. این سریال در سال 2016 میلادی بر روی سرویس نتفلیکس عرضه شده است و شامل چهار فصل است. فصل آخر این سریال در سال 2020 منتشر شده است.

انیمه بازی داروین (Darwin’s Game)

Darwin's Game

Darwin’s Game

انیمه بازی داروین، محصول سال 2020 میلادی است. این انیمه در مورد یک بازی است که عواقب مرگباری در پی دارد. بازی داروین تقریبا مشابه با بازی پوکمن گو است که دارای عواقب بسیار مرگبارتری است. این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا است.

در این انیمه، یک پسر هفده ساله توسط دوست خود برای بازی در یک بازی مولتی پلیر به نام بازی داروین دعوت می‌شود. در این بازی، هر کدام از بازیکنان دارای توانایی‌های منحصر به فرد خود هستند. بازیکنان باید از این توانایی‌ها استفاده کنند تا برای زندگی خود، با یکدیگر مبارزه کنند. این مبارزات در زندگی واقعی رخ می‌دهند و بازنده، کشته خواهد شد.

سریال بازی دروغین (Liar Game)

Liar Game

Liar Game

سریال بازی دروغین، یک سریال ژاپنی است که بر اساس یک مانگا به همین نام است. این سریال بسیار شبیه به سریال بازی مرکب است، چراکه در این سریال، افراد برای بدست آوردن مقدار زیادی ثروت و پول، بازی‌هایی را از روی ناچاری انجام می‌دهند.

بر خلاف سریال بازی مرکب، در این سریال، افراد پس از اینکه می‌بازند، کشته نمی‌شوند اما در هر صورت، این سریال موفق شده تا خلاقیت بیشتری به داستان خود اضافه کند تا آن را جالب توجه‌تر بکند. این سریال در سال 2007 میلادی پخش شده و تنها دو فصل دارد.

سریال خانه شیرین (Sweet Home)

Sweet Home

Sweet Home

سریال خانه شیرین در مورد اختلاف طبقاتی و بازی‌های مرگبار نیست. در عوض، این سریال کره‌ای در مورد بقاء در دنیایی پسا آخرالزمانی است که سرشار از پیچش‌های جالب و خون‌آلود است. این سریال بر اساس وب تونی به همین نام ساخته شده است.

در این سریال، اکثریت انسان‌ها تبدیل به هیولا شدند و تنها تعداد کمی باقی ماندند که برای بقاء، باید در کنار یکدیگر با آنها مبارزه کنند. داستان این سریال شباهت بسیاری به داستان‌های زامبی کلاسیک دارد. این سریال در سال 2020 بر روی سرویس نتفلیکس عرضه شده است. تنها یک فصل از این سریال موجود است و هنوز به طور رسمی برای فصل دوم تمدید نشده است.

انیمه کایجی: بازمانده نهایی (Kaiji: Ultimate Survivor)

Kaiji: Ultimate Survivor

Kaiji: Ultimate Survivor

از زمان محبوب شدن سریال بازی مرکب در سرتاسر جهان، بسیاری از افراد، به شباهت‌های این سریال بازی مجموعه کایجی اشاره کردند. بنابر برخی گزارش‌ها، مجموعه کایجی، یکی از منابع الهام خالق سریال بازی مرکب بوده است.

انیمه کایجی: بازمانده نهایی، یک اقتباس از بخش اول مانگای کایجی است. این انیمه در سال 2007 میلادی عرضه شده است. فصل دوم این انیمه در سال 2011 منتشر شد و در سال 2018 نیز یک نسخه فرعی از آن منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان