واکسن کرونا در مبتلایان به آلرژی شدید هم بی‌خطر است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد دارای سابقه واکنش های آلرژیک شدید به داروها، واکسن ها یا مواد آلرژی زا، تقریباً همگی می توانند واکسن کووید ۱۹ را به طور کامل دریافت کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، در این تحقیق نزدیک به 53000 کارمند در سیستم مراقبت‌های بهداشتی بیمارستان عمومی ماساچوست شرکت داشتند. از بین 474 نفر (0.9٪) با سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید، 11.6٪ پس از دریافت اولین یا دومین دوز واکسن کووید 19، واکنش‌های آلرژیک داشتند، درحالیکه 4.7٪ از کسانی که سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید نداشتند، بعد از دریافت واکسن واکنش آلرژیک نشان دادند.

سابقه آلرژی پرخطر با افزایش 2.5 برابری خطر واکنش‌های آلرژیک همراه بود و بیشترین خطر برای کهیر و تورم وجود داشت. با این حال، علیرغم این علائم، 97.6٪ از کارکنان در این مطالعه دو دوز واکسن کووید 19 را دریافت کرده بودند.

دکتر «لیلی لی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج این مطالعه می‌تواند راهنمایی برای بیماران دارای سابقه آلرژی پرخطر باشد. علائمی مانند کهیر و تورم ممکن است به خصوص با اولین دوز واکسن رخ دهد، اما اغلب علائم آلرژیک گزارش شده مانع از تکمیل دو دوز واکسن نمی‌شوند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما امیدواریم این داده‌ها به بیمارانی که به دلیل نگرانی‌های آلرژی در دریافت واکسن کووید 19 مردد هستند کمک کند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان