اختلاف قیمت‌ گوشت در بازار موجب نارضایتی مردم شده است

دادستان قزوین گفت: اختلاف قیمت گوشت در بازار با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار موجب نارضایتی مردم می شود و این موضوع به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست و عدم نظارت ها در این خصوص جای گلایه دارد.

اختلاف قیمت‌ گوشت در بازار موجب نارضایتی مردم شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد قاسمی، دادستان قزوین در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: آنچه در جلسات در خصوص قیمت گوشت مطرح می شود با آنچه در بازار مشاهده می شود، متفاوت است و مردم با قیمت های متفاوت در نقاط مختلف شهری روبه رو هستند و روند گران شدن آن ملموس است.

وی افزود: اختلاف قیمت گوشت در بازار با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار موجب نارضایتی مردم می شود و این موضوع به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست و عدم نظارت ها در این خصوص جای گلایه دارد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: وقتی مردم با اختلاف قیمت فاحش گوشت بین نرخ مصوب و آنچه در بازار عرضه می شود را شاهد هستند، به تدریج نسبت به نظارت و عملکرد دستگاه ها بدبین خواهند شد و در این حوزه باید سازمان صمت و تعزیرات حکومتی ورود جدی داشته و جلوی سوء استفاده متخلفان را بگیرند.

دادستان مرکز استان از وضعیت و نحوه توزیع نهاده‌های دامی هم انتقاد کرد و گفت:‌ در شرایطی که قیمت واقعی آرد سبوس کیلویی 1400 تومان تعیین شده است، این نهاده دامی کیلویی 4 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود، که وجود چنین بازارهای سیاهی برای اقتصاد ما مضر و خطرناک است و باید نهاده‌های دامی منحصراً در دامداری‌ها توزیع شود.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزاجرا نمی‌شود، که این موضوع باعث هدر رفت سرمایه‌های استان می‌شود و همچنین بی‌تفاوت بودن نسبت به قاچاق کالا در استان‌های غیرمرزی مانند قزوین بسیار آسیب‌زا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قاچاق کالا در استان افزایش یافته، اذعان کرد: یکی از دلایل این افزایش به روز شدن روش‌های قاچاق و برخورد سنتی ما با حوزه قاچاق است که در این حوزه تردد کالاهای بدون صاحب از شبکه حمل ‌و نقل عمومی کار مبارزه با قاچاق را دشوار کرده است و باید در این حوزه نیز نظارت های لازم اعمال شود.

قاسمی گفت: هر چند مبارزه اصلی با قاچاق باید در مرزها صورت گیرد، اما قرار نیست اگر قاچاق وارد کشور شد ما در استان بی تفاوت باشیم و از آن آسیب ببینیم لذا همه باید تلاش کنند تا با این پدیده برخورد شود.

وی ادامه داد: در توزیع مرغ مشکلاتی دیده می شود که می توان با مشارکت اداره پست یک کار نمونه کشوری انجام داد؛ تا از قاچاق کالا جلوگیری شود، زیرا باور داریم وقتی این شبکه موجود است نباید اجازه دهیم شرکت های موازی در سایه عدم نظارت های دقیق هر اقدامی را انجام دهند.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: در دام سنگین اگر کوتاهی صورت گیرد، آسیب های این حوزه افزایش می یابد و در شرایطی که دام ها مشکل آذوقه دارند، باید توزیع نهاده های دامی به دقت صورت گیرد تا مشکلات مرتفع شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان