اسرائیل به دنبال دشوارتر کردن زندگی ایرانیان

هاآرتص چاپ تل آویو نوشت که هدف جدید اسرائیل، دشوارتر کردن زندگی ایرانیان است.

اسرائیل به دنبال دشوارتر کردن زندگی ایرانیان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین های ایران نشان از استراتژی جدید اسرائیل برای مهار برنامه هسته ای ایران دارد: سخت تر کردن زندگی روزمره ایرانیان.

حتی اگر اسرائیل عامل این حمله سایبری که در روز سه‌شنبه ده‌ها هزار راننده ایرانی را آزار داد، نبود، این حمله با آخرین استراتژی نهادهای امنیتی تل آویو علیه برنامه هسته‌ای ایران همراه است که آن، بهره برداری از سبک زندگی طبقه متوسط ​​ایران است.

مقامات امنیتی اسرائیل اخیراً هدف خود را متوجه افکار عمومی ایران یا حداقل طبقه متوسط ​​شهری تحصیلکرده کرده اند چراکه آنها را نقطه ضعف تهران می دانند. اسرائیل بر این باور است که این گروه تحمل آسیب به کیفیت زندگی خود را آنچنان ندارد.

یک منبع دیپلماتیک اخیرا تأیید کرد که مقامات اسرائیلی تصمیم گرفته‌اند از ویژگی «تزفونبونی» (اصطلاحی عبری و منفی برای ساکنان شمال تل‌آویو که ثروتمند و لوس تلقی می شوند) طبقه متوسط ​​شهری پرجمعیت ایران استفاده کنند.

وی گفت که مقامات اسرائیلی دریافته اند که طیف شهرنشین تحصیلکرده از بیان مواضع خود نمی ترسند و زمانی که آرامش نسبی زندگی خود را تهدید می کنند، ساکت نمی نشینند.

یک مقام ارشد اسرائیلی اخیراً گفت که مشکلات روزانه برای تهران مسئله آفرین شده است و حمله سایبری روز سه‌شنبه که بر 4300 پمپ بنزین در سراسر کشور تأثیر گذاشت، آخرین نمونه ی آن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان