افتتاح اولین مجتمع آموزشی ویژه دانش آموزان اوتیسمی در یزد

نخستین مجتمع آموزشی خیر ساز ویژه دانش آموزان اُوتیسمی استان یزد به بهره برداری رسید.

افتتاح اولین مجتمع آموزشی ویژه دانش آموزان اوتیسمی در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، در مراسمی با حضور استاندار و معاون وزیر و رییس مدارس استثنایی کشور اولین مجتمع آموزشی خیر ساز ویژه دانش آموزان اوتیسمی به بهره برداری رسید.

 استاندار یزد در آیین افتتاح این واحد آموزشی با اشاره به نقش خیران در توسعه فضاهای آموزشی گفت: باقیات صالحاتی بالاتر از مدرسه سازی نیست. 

مهران فاطمی افزود: توجه به فضاهای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی و فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت برای آنها کاری بسیار ارزشمند است.

وی ضمن قدردانی از خیران مدرسه ساز اظهارکرد: از مجموعه خیران مدرسه ساز استان در راستای توسعه فضای آموزشی حمایت می شود .

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: مجتمع یادشده نخستین مدرسه اُتیسم استان است که به نام زنده یاد « احمد زرکش » نامگذاری و با همکاری فرزند آن مرحوم ساخته شد.

محسن موحدی فر با تشکر از خیران مدرسه ساز افزود: سرمایه گذاری در حوزه دانش آموزان استثنایی نیاز آموزش و پرورش استان است و با ساخت مدرسه یادشده بخشی از مشکل این گروه از دانش آموزان و خانواده آنها کاسته می شود.

رییس مدارس استثنایی کشور گفت: این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیر بنای 2 هزار متر مربع ساخته شده است.

 حسینی با بیان اینکه این مجتمع دارای 12 کلاس درس و مراکز گفتار درمانی، آب درمانی، کار درمانی و مشاوره است افزود: برای ساخت این مجتمع که در سه مقطع پیش دبستان، دبستان و متوسطه دانش آموز می‌پذیرد خیری به نام محمد زرکش هفت میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه با افتتاح این مجتمع مدارس اوتیسمی ما در کشور به 58 مدرسه رسیده است گفت: تا ‍پایان سال تعداد این مدارس در کشور به 70 مدرسه افزایش می‌یابد.

 رییس مدارس استثنایی کشور همچنین با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار 800 دانش آموز اوتیسمی داریم که در مدارس استثنایی ما مشغول تحصیلند افزود: از سال 82 این دانش آموزان زمینه تعلیم و تربیتشان در کشور آغاز شد و تا کنون آموزش آن‌ها 2500 برابر افزایش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان