۸ علامت هشدار دهنده که نشان می‌دهد بیماری قلبی دارید

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سالانه تنها در ایالات متحده حدود ۶۱۰۰۰۰ نفر بر اثر مشکلات و بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

8 علامت هشدار دهنده که نشان می‌دهد بیماری قلبی دارید

به گزارش دینو ،طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سالانه تنها در ایالات متحده حدود 610000 نفر بر اثر مشکلات و بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند. هم مردان و هم زنان به دلایل مختلفی که با سبک زندگی خاصی مرتبط است به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. با این حال، علائم و هشدا‌رهای زیادی وجود دارد که ما را از ناراحتی قلبی آگاه می‌کند که باید بیش تر از آن‌ها آگاه باشیم.

در اینجا به علائم هشدار‌دهنده بیماری قلبی بسیار رایج می‌پردازیم که در صورت مشاهده، باید به آن‌ها توجه کنید.

1. دردی که به بازو سرایت می‌کند

بسیاری از مردان درد را در بازوی چپ خود تجربه می‌کنند، در حالی که زنان درد یکسانی را در هر دو بازو تجربه می‌کنند. برخی از زنان نیز گفته‌اند که قبل از حمله قلبی دچار درد غیر معمول آرنج شده‌اند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که درد از قلب شما به نخاع شما می‌رسد، جایی که بسیاری از اعصاب بدن شما به هم متصل هستند و مغز شما گیج می‌شود و فکر می‌کند که بازوی شما واقعاً درد دارد در حالی که اینطور نیست.

2. سرفه‌هایی که تمام نمی‌شوند

سرفه ممکن است ناشی از مسائل مختلفی باشد و همچنین می‌تواند نشانه بیماری قلبی عروقی باشد. سرفه‌های مداوم که مایع صورتی رنگی حاوی خون تولید می‌کند با نارسایی قلبی بسیار شایع همراه است. با این حال، سرفه علامت یک نشانه بسیار جدی‌تریعنی تنگی نفس و از دست دادن ناگهانی تنفس است

3. سطوح شدید و غیرعادی اضطراب

چندین مطالعه نشان‌داده‌ است افرادی که از همان اوایل زندگی خود از اضطراب شدید رنج می‌برند مستعد ابتلا به بیماری قلبی هستند. اضطراب می تواند ناشی از سبک زندگی بسیار پر‌استرس یا اختلالات مختلف از جمله اختلال هراس و اضطراب باشد. برخی از اثرات اضطراب بر قلب شما عبارتند از تاکی کاردی، افزایش فشارخون و کاهش ضربان قلب.

4. مچ پا و پاها متورم می‌شوند

هنگامی که قلب شما به خوبی پمپ نمی‌شود، مایع از رگ‌های خونی شما به بافت های اطراف نشت می‌کند و پاهای شما شایع‌ترین محل ابتلا به بیماری است. که به آن ورم محیطی می‌گویند و بسیاری از افرادی که آن را دارند بیماری قلبی ندارند. اما با این حال، این یک علامت بسیار شایع در بین بیماران قلبی است.

5. کمبود اشتها و احساس تهوع

دلیل آن تجمع مایع در اطراف کبد و روده‌ها است که در هضم صحیح اختلال ایجاد می‌کند. این علائم معمولاً با درد شکم همراه است و اگر همه آن‌ها را با هم تجربه کردید، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

6. از دست دادن هوشیاری یا غش کردن

احساس سبکی سر و از دست دادن هوشیاری در بین بیماران قلبی بسیار شایع است. وقتی قلب خون را به خوبی پمپاژ نمی‌کند به این معنی است که جریان خون توسط انسداد شریان یا باریک شدن دریچه مسدود می‌شود. اگر تا به حال احساس تنگی نفس کردید و برای مدت کوتاهی بیهوش شدید ، فوراً با پزشک تماس بگیرید.

7. پوست شما رنگ پریده تر می‌شود یا رنگی مایل به آبی به خود می‌گیرد

این یکی از شایع ترین علائم نیست، اما هنگامی که ظاهر می شود ، به دلیل کاهش جریان خون و کاهش تعداد گلبول‌های قرمز است و می تواند نشانه این باشد که قلب شما خون را آنطور که باید پمپ نمی‌کند.

8. بثورات پوستی یا نقاط غیر معمول

2 پروژه تحقیقاتی جداگانه که توسط مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی و مجله کالج قلب و عروق آمریکا انجام شد نشان داد که اگزما از عوامل خطر بالای بیماری قلبی است. افرادی که اگزما داشتند 48 درصد احتمال ابتلا به فشار خون بالا و 29 درصد احتمال ابتلا به کلسترول بالا را داشتند.

به یاد داشته باشید که پیشگیری، کلید حل هر مشکل در آینده است. تلاش برای حفظ یک سبک زندگی سالم که در آن ورزش نقش مهمی را ایفا می‌کند و تا حد امکان دور ماندن از سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد، باعث سلامت قلب می‌شود.این علائم لزوما در هر بیمار قلبی ظاهر نمی‌شود، اما برخی از رایج‌ترین علائم هشدار‌دهنده این بیماری هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان