۳ نکته مهم در خرید میز سنتور دلشاد موزیک

سنتور یکی از ساز سنتی ایرانی است که صدای زیبایی هم دارد. نوازندگان این ساز در اکثر موارد به صورت نشسته ساز را می‌نوازند، اما در بسیاری از موارد نوازندگان به صورت ایستاده هم نوازندگی می‌کنند.

شاید برایتان موقعیتی پیش آمده است که قطعه‌ای را که به آن مسلط هستید و به خوبی آن را اجرا می‌کنید را بخواهید در جایی اجرا کنید که میز سنتوری موجود نیست. که احتمالاً چنین موقعیتی برایتان پیش آمده است و نتوانسته‌اید آن قطعه را به خوبی اجرا کنید. زیرا در صورت نداشتن میز مناسب و یا عدم نشستن بر روی زمین نوازنده تسلط لازم را بر سنتور ندارد.

سنتور یکی از ساز سنتی ایرانی است که صدای زیبایی هم دارد. نوازندگان این ساز در اکثر موارد به صورت نشسته ساز را می‌نوازند، اما در بسیاری از موارد نوازندگان به صورت ایستاده هم نوازندگی می‌کنند. به همین دلیل اگر قرار است سنتور نواخته شود باید بر روی یک سطح صاف قرار داده شود یا باید ساز را بر روی زمین بگذارید و به نوازندگی بپردازید در نتیجه با داشتن یک میز سنتور می‌توانید از نوازندگی لذت ببرید. شما با خرید میز سنتور خود از فروشگاه دلشاد موزیک می‌توانید از خدمات فروش و پس از فروش به‌خوبی بهره‌مند شوید.

 

استانداردها و ویژگی‌های یک میز سنتور چیست؟ 

3 نکته در خرید میز سنتور

یک میز سنتور خوب استانداردها و ویژگی‌های زیر را دارد:

  • میز استاندارد سنتور میزی است که شیب و ارتفاع آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد.
  • جنس صفحه آن از نوعی باشد که روی سنتور خط نیندازد.
  • محلی نیز برای قرار گرفتن نت و کتاب‌ها (پوپیتر) داشته باشد.
  • قابلیت تا شدن را داشته و حمل و نقل آن آسان باشد.
  • در هنگام اجرا نویز و صدای اضافه‌ای تولید نکند.
  • میز سنتور طرح و شکل زیبایی داشته باشد.

 

انواع میز سنتور 

بهترین میز سنتور در دلشاد موزیک

در بازار انواع و اقسام میز سنتور با قیمت‌ها و مشخصات متفاوتی وجود دارد که شما باید با توجه به نیاز خود و موارد گفته شده در بالا بهترین میز مناسب را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه ما به شما چهار نمونه میز را معرفی می‌کنیم.

 

میز سنتور با پایه نت 

در گذشته میزهای سنتور فاقد پایه نت بودند اما امروز این دغدغه نوازندگان با ساخت میزهای سنتور دارای پایه نت تا حدودی برطرف شده است.

 میز سنتور معمولی 

میز سنتور معمولی، که دارای طراحی ساده و معمولی می‌باشد. قیمت این میز نسبت به سایر میزها کمتر می‌باشد. از ویژگی‌های این میز می‌توان به تنظیم ارتفاع پایه و شیب صفحه اشاره کرد.

میز سنتور سنتی 

میز سنتور سنتی مطابق تصویر میزی است که از چوب طبیعی و از سه تکیه مجزا تشکیل شده است. این میز قابلیت تنظیم شدن را دارد. که ابعاد این میز 700 در 750 در 300 میلی متر است و تنها صفحه روی میز قابل تنظیم می‌باشد.

میز سنتور مدرن 

این نوع میز که بهترین نوع میز سنتور محسوب می‌شود. در تولید این میز و صندلی  از متریال‌های فلز، چوب و پلاستیک استفاده شده است.

 

نکات مهم در خرید میز سنتور 

میز سنتور با پایه نت

برای خرید میز سنتور خوب هم باید یک سری موارد را در نظر بگیرید که در زیر به چند مورد می‌پردازیم:

  1. قابلیت تنظیم ارتفاع
  2. پایه نت یا قابلیت نصب آن
  3. امکان جمع‌آوری و حمل آسان

 

قابلیت تنظیم ارتفاع 

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که میز مورد نظر امکان تنظیم ارتفاع را برای بالاتر بردن یا پایین‌تر بردن داشته باشد. اکثر میزهای فلزی این قالبیت را دارند اما در نوع سنتی که از جنس چوب است ارتفاع میز ثابت است و در هنگام خرید باید متناسب با قد و صندلی که دارید آن را انتخاب کنید. یعنی بسته به صندلی که روی آن نشسته‌اید و قدی که دارید باید از میزی استفاده کنید که زاویه 90 درجه را برای ضربه زدن مضراب روی تارهای سنتور در اختیارتان قرار دهد.

پایه نت یا قابلیت نصب آن 

همان طور که در موارد معرفی انواع میز به آن اشاره شد برخی میزهای سنتور دارای پایه نت می‌باشند که نوازنده می‌تواند نت را روی آن قرار داده و سنتور نوازی کنیدو در برخی دیگر بخشی از میز را جهت نصب آن قرار داده‌اند که می‌توان آن را به صورت جدا تهیه و نصب کرد.

 در مدل‌های چوبی که قابلیت تنظیم زاویه را ندارند، فاقد این پایه هستند و در سایر مدل‌ها پایه وجود دارد. که بهتر است که پایه نت به شکل زاویه‌ای باشد و قابلیت تنظیم با اندازه برگه نت (بزرگ و کوچک کردن) را داشته باشد. ودر بعضی مدل‌ها یک صفحه یک تکه دارند که وزن میز را بالا می‌برد.

امکان جمع‌آوری و حمل آسان 

یکی از موارد مهم که باید به آن توجه داشت امکان حمل و نقل آسان میز می‌باشد. همانطور که می‌دانید سنتور‌ سازی است که می‌توانید با حمل کردن آن را در هرجایی بنوازید و برخلاف سازهایی مثل پیانو محدود به یک مکان نیستید. پس میزی راکه انتخاب می‌کنید بهتر است که وزن و ابعاد کمی داشته و جابه جایی آن آسان باشد.

مشکلات میز سنتور نامناسب 

با توجه به موارد گفته شده در بالا در صورت نبود هر یک از موارد بالا میز سنتور برای نوازنده مشکلاتی ایجاد می‌کند.

برای مثال میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارند برای اشخاص قد بلند و قد کوتاه قابل استفاده نخواهد بود. در این حالت باید به دنبال صندلی مناسب قد خود باشید و یا از صندلی پیانو که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد استفاده کنید. یکی دیگر از مشکلات عمده میزهای سنتور در برخی از مدل‌ها یک تکه بودن و جدا نشدن قطعات است.که جابه‌جایی را مشکل می‌کند. همچنین مشکلاتی دیگر که به مرور زمان با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد.

خرید میز سنتور از فروشگاه دلشاد موزیک 

فروشگاه دلشاد موزیک به‌واسطه تجربه و تخصصی که در ارائه انواع لوازم جانبی سازها دارد خدمات متنوعی به شما ارائه می‌دهید. شما با خرید میز سنتور خود از فروشگاه دلشاد موزیک می‌توانید از خدمات فروش و پس از فروش به‌خوبی بهره‌مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان