طرز تهیه چیپس هویج خوراکی خوش طعم و خوشمزه

اگر یکی از طرفداران انواع چیپس هستید و مدام هوس می کنید در میان وعده ها چیپس بخورید با این مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه چیپس هویج آشنا شوید. این چیپس بسیار خوشمزه بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای چیپس های سیب زمینی متداول باشد.

طرز تهیه چیپس هویج خوراکی خوش طعم و خوشمزه

چیپس هویج همچون چیپس سبزیجات و چیپس فلفلی یک میان وعده بسیار خوشمزه می باشد که فقط با نمک دریا طعم دار می شود اما می توانید بر حسب ذائقه خود به آن زیره، دارچین، فلفل سیاه یا فلفل هندی اضافه کنید و طعم های متفاوتی از چیپس هویج را تجربه کنید. طرز تهیه چیپس هویج راحت می باشد که در ادامه این مطلب با آن آشنا می شوید.

چیپس ها جزو خوراکی هایی هستند که طرفداران زیادی دارند. اگر مدام هوس می کنید در میان وعده ها چیپس مصرف کنید می توانید خودتان در منزل چیپس را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه چیپس هویج آشنا سازیم. این چیپس بسیار خوشمزه بوده و طرز تهیه راحتی دارد. اگر علاقمند هستید تا این چیپس خوشمزه و متفاوت را آماده و امتحان کنید با ادامه این مطلب همراه  ما باشید.

مواد لازم

  • هویج بزرگ: 450 گرم
  • هویج وحشی بزرگ: 450 گرم
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • آویشن تازه و خرد شده: 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن: به مقدار لازم برای سرخ کردن

طرز تهیه چیپس هویج خوش طعم

ابتدا هویج ها را با استفاده از یک پوست کن مخصوص سبزیجات به صورت نوارهای باریکی خرد نموده و اجازه دهید این باریکه های هویج درون یک طرف ریخته شود.

هنگامی که به هسته سفت هویج فرنگی و هویج وحشی رسیدید کار را متوقف کرده و هسته ها را که خیلی کمرنگ تر از خود هویج هستند دور بریزید.

ظرف مناسبی را انتخاب کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید و به آن روغن اضافه کنید(حدودا یک اینچ از ظرف را پر کند). اجازه دهید حرارت به 357 درجه برسد.

در فاصله ای که روغن گرم می شود آویشن و نمک را بین انگشتانتان فشار داده و درون یک ظرف کوچک ریخته تا عطر آویشن آزاد گردد.

روغن که داغ شد هویج ها را به آن اضافه کرده و حدود یک تا دو دقیقه صبر کنید تا ترد و قهوه ای رنگ شوند. می توانید با استفاده از یک کفگیر باریکه های هویج را درون روغن فشار دهید تا خوب پخش شده و پخته شوند.

هنگامی که باریکه های هویج ترد شدند آن ها را از ظرف خارج کرده و روی یک دستمال کاغذی پخش کنید تا روغن آن ها گرفت شود. این کار را برای بقیه هویج ها نیز انجام دهید. چنانچه روغن حرارتش را از دست دارد صبر کنید تا دوباره گرم شود.

پس از اتمام کار چیپس ها درون ظرف مخصوص سرو بریزید و روی آن مخلوط نمک و آویشن بپاشید. چیپس هویج ترد و خوشمزه آماده سرو است. نوش جان

نکات طلایی تهیه چیپس هویج

  • پیشنهاد می شود چیپس ها را بلافاصله پس از سرخ شدن سرو نمایید.
  • دستور تهیه چیپس هویج برای چهار نفر مناسب می باشد و می توانید این چیپس را به عنوان پیش غذا یا میان وعده مصرف کنید.
  • چیپس هویج می تواند جایگزین مناسبی برای چیپس سیب زمینی باشد. در ضمن هویج سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین A و C بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی نیز خواهد شد.
  • این چیپس تنها با نمک دریا طعم دار می گردد اما می توان به آن دارچین اضافه کرد تا طعم شیرین تری پیدا کند یا اگر طرفدار طعم تند هستید آن را با فلفل هندی یا فلفل سیاه و زیره طعم دار کنید.
  • چیپس هویج در مقایسه با سیب زمینی که حاوی 160 کالری و یک گرم فیبر می باشد، دارای 79 کالری و 1/4 گرم فیبر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان