تولید ورق گالوانیزه در کارخانه تولید ورق سمنان

تلاش های کارآفرین برتر حوزه فولاد رسول دانیال زاده کمک کرده است تا بالغ بر ۷۰۰ نفر در کارخانجات نورد و لوله سمنان و حدود ۲۰۰۰ نفر در مجتمع فولاد گیلان بصورت مستقیم مشغول به کار شوند

در سال 1372 در دل یک شهر کویری مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان به همت و اراده رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد، احداث شد.

کارخانه ورق سمنان

مجموع این دو کارخانه با تولید انواع لوله و پروفیل و همچنین تولید انواع ورق های گالوانیزه و رنگی در سال حدود یک میلیون و صد هزار تن محصولات فولادی تولید می کنند که 560 هزار تن سهم تولید  لوله و پروفیل و 390 هزار تن ورق گالوانیزه و همچنین 150 هزار تن به تولید ورق های رنگی اختصاص داده شده است.

شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان که به دست توانمند مدیر کارخانه رسول دانیال زاده کارآفرین حوزه فولاد در شهر کویری سمنان احداث گردید شامل دو کارخانه می باشد (کارخانه تولید ورق گالوانیزه – کارخانه تولید لوله و پروفیل) و اما درباره رسول دانیال زاده ویکی پدیا بیشتر بدانید.

تولید ورق گالوانیزه

تولید ورق گالوانیزه در کاخانه تولید ورق سمنان به  شکل (غوطه وری) گرم می باشد. در این روش که به نوعی ابتکار و خوش فکری صنعتگران حوزه فولاد در کارخانه ورق سمنان می باشد ایجاد و تولید ورق های فولادی با ضخامت های درخواستی و کنترل شده امکانپذیر گردیده و با این روش از هدر رفت سرمایه و انرژی جلوگیری شده است.

همچنین در تمامی مراحل تولید  ورق های گالوانیزه نمونه برداری و بررسی ها توسط بخش کنترل کیفی بصورت منظم انجام میگیرد تا در نهایت  ورق های گالوانیزه تولید شده با روش غوطه وری گرم از استحکام و چسپندگی بالایی برخوردار باشند.

روش معمول برای تمیز کردن فولاد فرایند ترشح اسیدی می باشد که در این فرآیند اکسیدهای سطح فولاد به کمک محلول های اسیدهیدرولیک و گوگرد از بین می روند. در کارخانه تولید ورق سمنان برای این کار از فرایند   EPS بهره می برند. این روش که برای تولید فولاد نورد گرم استفاده می شود تمامی اکسیدهای سطح فولاد را تمیز کرده و آن را در برابر زنگ زدگی مقاوم می کند.

در فرایند EPS از هیچ گونه ماده اسیدی خطرناک برای پردازش و سطح فولاد استفاده نمیشود و ورق های فولادی درخشان با ظاهری یکنواخت تولید میشود که این ورق ها سازگاری بالایی با محیط زیست دارند.

ورق های گالوانیزه تولید شده به روش EPS در کارخانه ورق سمنان ضخامتی حدود 4 میلیمتر دارند که این ضخامت در کارخانجات دیگر کشور به 2 میلیمتر می رسند.

 لوله و پروفیل در کارخانه تولید سمنان

تولید لوله و پروفیل در کارخانه تولید سمنان

در سال های اولیه فعالیت کارخانه تولید لوله و پروفیل سمنان یعنی دهه هفتاد این مجموعه قادر به تولید لوله و پروفیل از سایز دو ممیز تا شش اینچ بود که در دهه هشتاد و با تلاش مضاعف این مجموعه و همچنین افزایش نیاز بازار ایران به لوله های گالوانیزه تولید این نوع لوله ها در دستور کار کارخانه لوله و پروفیل سمنان قرار گرفت .

در برنامه  تولید لوله گالوانیزه، تولید انواع لوله و پروفیل با سایزهای 4 ممیز تا 8 اینچ هدف قرار گرفت که با همت تلاشگران صنعت فولاد در کارخانه تولید لوله سمنان و کمک خدای متعال در مدت زمانی اندک به این امر مهم دست یافتند.

در دهه هشتاد کارخانه تولید لوله سمنان به تولید لوله هایی با سایزهای بزرگ از سایز 8 اینچ تا 24 اینچ دست یافت و با تلاش شبانه روزی این مجموعه راه اندازی خط تولید لوله هایی تا سایز 40 اینچ در کارنامه موفقیت هایشان ثبت شد.

از بیوگرافی رسول دانیال زاده بدانید چون ایشان با تکیه بر دانش و بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص و همچنین باور به اراده جمعی و فراهم شدن بستر مناسب انگیزشی در رفع موانع و مشکلات ایجاد شده توانست خطوط تولید صنعت فولاد را از دل شهر کویری سمنان به جنگل های سرسبز شمال گسترش دهد و در کنار کارخانجات نورد و لوله سمنان موفق به احداث مجتمع فولاد گیلان در سال 1382 شود.

نورد سرد گیلان

خط تولید نورد سرد در مجتمع فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان در سال 1382 به مدیریت رسول دانیال زاده با دو خط تولید نورد گرم و سرد تاسیس و احداث شد.

رسول زاده با خوش فکری و ذهنی خلاق و به کمک متخصیصین حوزه صنعت فولاد طرح های توسعه ای مختلفی در سر پروراند که یکی از این طرح ها، طرح توسعه خط تولید نورد سرد می باشد.

در فرایند نورد سرد ورق های گالولنیزه با فناوری های مختلفی شستشو داده میشوند و نسبت به روش های اسید شویی که قبلا در کارخانجات نورد و لوله سمنان بکار گرفته میشد از مزیت های بیشتری برخوردار می باشد.

پروژه توسعه نورد سرد در مجتمع فولاد گیلان با ظرفیت سالانه 500 هزار تن در سال در کنار خط نورد گرم با ظرفیت 2.5 تن در سال ایجاد شد. همچنین مدیریت این مجتمع قصد دارد با توسعه خط تولید انواع ورق های گالوانیزه در این مجتمع ظرفیت تولیدی ورق های گالوانیزه را تا پایان سال در  مجتمع تولید فولاد گیلان به 150 هزار تن برساند که این طرح هم اکنون در حال توسعه و اجراست.

این مجتمع با وجود تحریم های بین المللی و فشارهایی که بر عموم صنعت ایران وارد بود توانست محصولاتی با استانداردهای بین المللی و سطح کیفی بالا تولید کند و ضمن تامین نیازهای داخلی کشور در حوزه صادرات و بازار رقابتی فولاد حرفی برای گفتن داشته باشد. هم اکنون بسیاری از شرکت ها در صنعت فولاد مواد اولیه خود را از مجتمع فولاد گیلان تهیه می کنند و محصولات این مجتمع در بازارهای داخلی و جهانی رفع نیاز می کند.

تلاش های کارآفرین برتر حوزه فولاد رسول دانیال زاده کمک کرده است تا بالغ بر 700 نفر در کارخانجات نورد و لوله سمنان و حدود 2000 نفر در مجتمع فولاد گیلان بصورت مستقیم مشغول به کار شوند و هزاران نفر بصورت غیر مستقیم در سراسر کشور با این مجموعه بزرگ همکاری و فعالیت داشته باشند که کمک بزرگی در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال کشور می باشد.

در مجموع با تلاش و همدلی کارکنان مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان و مجتمع تولید فولاد گیلان  به مدیریت رسول دانیال زاده و بهره گیری از دانش و فناوری های جدید و نو در تولید ورق های گالولنیزه و انواع پروفیل و لوله، فصل جدیدی در صنعت تولید فولاد کشور ایجاد شده است که قدرت رقابتی و پتانسیل های صادراتی در این حوزه را بالا برده است و توانسته است ضمن برآوردن نیازهای شرکت ها و بخش داخلی، با افزایش صادرات فولاد بخش بزرگی از نیازهای ارزی کشور را هم تامین کند.

با رشد و پیشرفت روز افزون در صنعت فولاد کشور امید داریم اجزاء دیگر این صنعت از معادن تا کارخانجات تبدیلی و همچنین خطوط حمل و نقل ریلی و جاده ای متناسب با این رشد اصلاح و بهینه سازی شوند و صنعت فولاد کشور تحت حمایت همیشگی و مستمر دولت قرار گیرد تا به عنوان ابزاری قدرتمند برای رشد روز افزاون کشور عزیزمان باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان