طرز تهیه کوردون بلو آمریکایی با فر و بدون فر

کوردن بلو یک فست فود محبوب است که دارای طعمی عالی و نو می باشد. طرز تهیه کوردن بلو مانند نام آن متفاوت و جالب است که پیشنهاد می کنیم آن را در آشپزخانه پر رمز و راز خود امتحان و تهیه نمایید.

طرز تهیه کوردون بلو آمریکایی با فر و بدون فر

کوردون بلو به گوشتی اطلاق می یابد که در در میان آن پنیر و ژامبون می گذارند. سپس آن را درون روغن سرخ کرده و در نهایت میل می کنند. گوشت به کار رفته در این غذا، سینه مرغ است که طعمی لذیذ را به آن می بخشد. برای آشنایی با طرز تهیه کوردون بلو همراه آرگا تا انتها باشید.

کوردون بلو یک نوع غذای سریع است که در زبان فرانسوی معنای «روبان آبی» را می رساند. دلیل نامگذاری این غذای آمریکایی با ریشه فرانسوی نیز فوق العاده بودن در طعم می باشد که توانسته در لیست شیک ترین و خوش طعم ترین غذاها شمرده گردد. پخت این غذا همچون املت آمریکایی و همبرگر آمریکایی نیاز به مهارت زیاد و خاصی ندارد و در منزل به آسانی تهیه می گردد.

آموزش طرز تهیه کوردون بلو

مواد لازم

  • 4 عدد سینه مرغ
  • 8 عدد ژامبون ورقه ای
  • 8 عدد پنیر ورقه ای گودا
  • 2 پیمانه آرد سوخاری
  • 1 پیمانه آرد سفید
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 4 قاشق غذاخوری کره (ذوب شده)
  • 1 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده
  • اندازه نیاز فلفل و نمک

طرز تهیه کوردون بلو با طعمی ایده آل

نخست فر را بر روی دمای 400 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم گردد. سپس کف سینی را با استفاده از کاغذهای روغنی بپوشانید.

بر روی یکی از تخته های آشپزخانه، لایه ای پلاستیک قرار دهید. بعد سینه های مرغ را میان 2 لایه پلاستیک قرار داده و با کمک بیفتک کوب بر روی آنها ضربه بزنید تا پهنای آنها به قطر 0/5 سانتی متر شود.

سپس بر روی هر یک از سینه های نازک شده سینه 2 ورقه ژامبون قرار دهید. از قسمت فوقانی سینه مرغ آغاز به رول کردن نمایید. پس از اتمام رول کردن، جهت بسته ماندن رول خلال دندانی را بر روی آن فرو کنید.

حالا در این مرحله آرد سفید را داخل ظرفی گود بریزید و جهت مزه دار نمودن آن کمی فلفل و نمک بیفزایید(این میزان بستگی به ذائقه شما دارد).

درون ظرفی دیگر تخم مرغ ها را شکسته و به هم بزنید. به همین ترتیب درون ظرف گود دیگری آرد سوخاری را بریزید و پونه کوهی خشک شده را هم به آن بیفزایید. کره نرم شده در دمای اتاق را نیز به ترکیب آرد سوخاری و پونه وحشی افزوده و به هم بزنید.

در این مرحله سینه های لوله شده را یکی یکی به آرد سفید، سپس تخم مرغ و در نهایت به آرد سوخاری آغشته کنید. سینه های آغشته شده را درون سینی فر قرار داده و به مدت نیم ساعت درون فر قرار داده و زمان دهید تا پخته گردیده و رویه آن به رنگ طلایی درآید.

در این فاصله به سراغ آماده کردن سس بروید. درون یک تابه بزرگ کمی کره بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا ذوب گردد. آن را به هم بزنید تا به رنگ طلایی درآید و سپس آرام آرام شیر را به آن بیفزایید و به هم بزنید.

بعد خردل را افزوده و زمان دهید تا به آرامی بجوشد و غلظت دار گردد. پنیر پارمزان پودری را به آن بیفزایید تا پنیر هم ذوب شود. در نهایت هم فلفل و نمک را برای مزه دار کردن به آن اضافه نمایید.

پس از آماده شدن (طلایی رنگ شدن) کوردون بلوها، سینی فر را بیرون آورده و خلال دندان ها را نیز خارج سازید. می توانید کوردون بلوی لذیذ تهیه شده را همراه سس میل نمایید.

آموزش شیوه تهیه کوردون بلو یک فست فود لذیذ

تهیه کوردون بلو بدون فر

در صورت تمایل می توانید به جای فر از تابه و روغن بهره ببرید و آنها را سرخ نمایید. با این تفاوت که در روش استفاده از تابه و روغن باید لایه های سینه مرغ قطر کمتری داشته باشند تا به خوبی پخته شوند.

برای آسان و سریع تر شدن کار خود می توانید کمی قبل از سرخ کردن، حدودا 10 دقیقه درون فر گرم شده بگذارید تا با دمای 100 درجه سانتیگراد گرم و داغ شود.

طرز پخت و آماده سازی کوردون بلو

در این مطلب با طرز تهیه کوردون بلو آمریکایی آشنا شدید. این غذا یکی از غذاهای تهیه شده با سینه مرغ می باشد که شما می توانید برای داشتن یک میزبانی شیک و به یاد ماندنی در منو غذایی خود مورد استفاده قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان