«عازم جهنم» صدرنشین سریال‌های محبوب شد

رکوردشکنی دوباره یک سریال کره‌ای

دنیای اقتصاد : کره‌ای‌ها دارند می‌تازند. هم در سینما و هم در سریال‌سازی! کمتر از دو ماه پیش بود که ماجرای رکوردشکنی سریال «بازی مرکب» نقل محفل‌ها شد

در بیش از یک دهه اخیر جریان سریال‌سازی در جهان اوج گرفته است. افزایش خیره‌کننده پروژه‌های سریال‌سازی در کشورهای مختلف جهان، موجب رکوردشکنی عجیب گردش مالی در این حوزه و همچنین رکوردشکنی‌های کوتاه مدت در تعداد تماشاگران شده است. این همان چیزی است که کمپانی‌های عظیم فیلم‌سازی را مجاب کرده است تا آرام آرام سینما را کناری بگذارند و بازار تلویزیون را دریابند.

سریال کره‌ای بازی مرکب به یک نقطه عطف در تاریخ سریال‌سازی بدل شد و اتفاق‌های بزرگی را رقم زد. کار به جایی رسید که پیراهن‌های سبز که همرنگ لباس کاراکترهای این سریال است و برخی شیرینی‌هایی که در این سریال استفاده شده، ‌در بسیاری از کشورها پرفروش شد. مینیونگ کیم، نایب رئیس محتوا برای نتفلیکس، با تکیه بر موفقیت فیلم انگل‌(2019) و گروه‌های موسیقی کی-پاپ بی‌تی‌اس و بلک‌پینک، گفت: «مخاطبان در سراسر جهان عاشق داستان‌ها، هنرمندان و فرهنگ کره‌ای می‌شوند.» امسال، این پلت‌فرم قصد دارد 500 میلیون دلار برای محتوای کره‌ای هزینه کند.

که گویا این پیش‌بینی یا شاید بهتر است بگوییم برنامه‌ریزی نتفلیکس به بار نشسته و سینمادوستان و سریال‌دوستان استقبال گسترده‌ای آثار نمایشی کره‌ای می‌کنند.

  رکوردزنی ژانر وحشت

اما کار با بازی مرکب تمام نشد و کره‌ای‌ها رکورد همین سریال را هم شکستند. البته این‌بار پای سریالی ترسناک در میان بود. «عازم جهنم» سریالی ترسناک و فانتزی که یک‌شبه به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده حالا صدرنشین فهرست پربازدیدهای نتفلیکس است.

این مجموعه‌ اصلی نتفلیکس با نقش‌آفرینی یو آه-این، کیم هیون-جو، پارک جونگ-مین، وون جین-آه و یانگ ایک-جون، درباره‌ فرشتگان فراطبیعی است که از ناکجاآباد ظاهر می‌شوند تا مردم را به جهنم محکوم کنند. داستان سریال به کارگردانی یون سانگ-هو درباره انسان‌های گناهکاری است که از تاریخ و ساعت مرگ خود آگاه می‌شوند و آنگاه به خشن‌ترین شیوه به دست دیوهایی ترسناک به قتل می‌رسند.

قسمت پایلوت این مجموعه نخستین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو 2021 در بخش مجموعه‌های تلویزیونی ساعات پربیننده در 9 سپتامبر 2021 به نمایش درآمد و نخستین درام کره‌ای است که در این جشنواره حضور پیدا می‌کند.

پیش از این نیز فیلم‌های سینمایی کره‌ای مورد استقبال قابل توجهی در بازار جهانی اکران شده بود. از مهم‌ترین فیلم‌سازان این کشور می‌توان به کیم کی-دوک،‌ ایم کوان-تا، بونگ جون-هو، پارک چان-ووک و کیم جی وون اشاره کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان