ابراهیم رییسی وارد عشق آباد شد/ اعلام جزئیات دیدار های رئیس جمهور

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس پانزدهم سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در ترکمنستان دقایقی پیش با استقبال رئیس‌جمهوری ترکمنستان وارد عشق‌آباد شد.

ابراهیم رییسی وارد عشق آباد شد/ اعلام جزئیات دیدار های رئیس جمهور

 سیدابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه همراه، شنبه‌شب در بدو ورود به فرودگاه عشق‌آباد از سوی قربان‌قلی بردی‌محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان، مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان، روسای جمهور دو کشور اعضای هیأت همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

رئیس جمهور تا ساعتی دیگر قرار است با ایرانیان مقیم ترکمنستان دیدار کند.

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، یکشنبه هفتم آذر ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود و این کشور ریاست دوره‌ای اکو را عهده دار خواهد بود.

رئیس جمهور در جریان این سفر قرار است فردا (یکشنبه) با شرکت و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، مواضع و پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش سطح همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی کشورهای عضو سازمان اکو را تشریح و تبیین کند.

رئیسی همچنین در این سفر در دیدار با همتایان شرکت ‌کننده در اجلاس، راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان، تجار ایرانی و شرکت‌کنندگان در اجلاس اکو از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور است.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند.

23219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان