عضو هیات رییسه مجلس: تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود به تعهدات برجامی بازنمی‌گردیم

فارس نوشت: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» سرمایه ارزشمندی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی است، تاکید کرد: تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود و راستی‌آزمایی هم صورت نگیرد، ما به تعهدات خود بازنمی‌گردیم.

عضو هیات رییسه مجلس: تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود به تعهدات برجامی بازنمی‌گردیم

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای و 1+4 از هشتم آذرماه اظهار داشت: ما خاطره شیرینی از دوره‌های قبلی مذاکرات برجامی نداریم و علت آن هم، هزینه‌های تحمیل شده و فشارهای وارد شده به ملت ایران بوده که حتی در شرایط سخت کرونایی و کمبود دارو و واکسن نیز این فشارهای تحریمی ظالمانه و غیرانسانی ادامه داشته است.

وی تأکید کرد: با وجود این، ملت ایران با ایستادگی به این فشارها پاسخ دادند؛ آن هم در شرایطی که غربی‌ها نه تنها شرایط صلح و دوستی برقرار نکردند که دائماً زمینه‌های دشمنی و سوء نیت را افزایش دادند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین نکات ضروری برای دور جدید مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران که جوانان ما با جهاد علمی و با تقدیم خونشان آن را تثبیت کردند، از مهمترین نکاتی است که در دور جدید مذاکرات باید مورد توجه قرار گیرد.

رشیدی ادامه داد: علاوه بر این، باید توجه داشت که تا تحریم‌ها برداشته نشود و راستی‌آزمایی صورت نگیرد، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات قبلی خود برنمی‌گردد، چرا که ما قبلا تعهدات خود را انجام داده‌ایم اما تحریم‌ها باقی ماند و لغو نشد.

فهرست‌های جدید تحریم اشخاص و شرکت‌ها، نشانه خصومت غربی‌هاست

وی خاطرنشان کرد: اگر طرف‌های مقابل واقعاً می‌خواهند با نگاه مثبت حرکت کنند، چرا هر روز لیست جدیدی از تحریم‌های آمریکایی و انگلیسی علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی بیرون می‌آید؟، این نشانه سوءنیت و خصومت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» سرمایه ارزشمندی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی است، تأکید کرد: این قانون کمک می‌کند تا مذاکره‌کنندگان ما، مثل قبلی‌ها گرفتار وعده‌های طرف مقابل نشوند.

نتیجه توهم‌های آمریکادوستانه برخی‌ها چه شد؟!/ مذاکرات ایران، با 1+4 است

رشیدی همچنین در واکنش به جریان تبلیغی حامیان دولت سابق در خصوص مذاکره مستقیم با آمریکا و توافق با این کشور در دور جدید مذاکرات، تصریح کرد: این تجربه را در دوره قبل با فشاری که دولت روحانی به نظام آورد، گذراندیم؛ نتیجه آن چه شد؟! آیا چیز جز خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدیدتر نصیب ملت ایران شد؟!

وی اظهار داشت: ما همیشه به تعهدات خود عمل کرده‌ایم و هیچ خدعه و نیرنگی نداشته‌ایم، اما آنها حتی در دوره دموکرات‌ها هم تحریم‌ها را برنداشتند و هیچ حُسن نیتی از خود نشان ندادند؛ بنابراین، این حرف‌ها توهم‌های آمریکادوستانه برخی‌هاست که خودش را نشان می‌دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تأکید کرد: مذاکرات ایران، با 1+4 است و این از تأکیدات رهبر انقلاب و خطوط قرمز نظام است و تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود و راستی‌آزمایی هم صورت نگیرد، ما به تعهدات خود بازنمی‌گردیم.

23231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان