مدعیان بهانه‌گیر!

به نظر می رسد مربیان ایرانی عادت کرده اند به جای دیدن ضعف تیم خود، به زمین و زمان گیر بدهند و همیشه ناراضی باشند.

مدعیان بهانه‌گیر!

یگانه عصاری: زمان بدی گل خوردیم، مسببان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باید جواب دهند، جان مادرتان VAR را بیاورید، همه با تیم من ‌مشکل دارند و .... اینها فقط بخشی از حرف‌های تکراری است که هر هفته با اتمام بازی‌های لیگ‌برتر می‌شنوید. حرف‌هایی که تمامی هم ندارد و هفته به هفته فقط تکرار می‌شود. هیچ‌کسی مخالف و منکر اشتباهات داوری نیست، حتی آنها که ممکن است عمدی هم باشد.! هیچ‌کس منکر نیاز مبرم فوتبال ایران به VAR نیست، اما مردان بهانه‌گیر نیمکت‌های لیگ‌برتر باید بدانند که «قهرمان» دنبال توجیه نمی‌گردد. اشتباهات و نقایص خود را می‌پذیرد و حتی با وجود اشتباهات داوری و کج بودن زمین، تاکتیکی برای برد پیدا می‌کند!

همه اتفاق‌ها علیه تیم من
این صحبت‌های یحیی گل‌محمدی پس از کسب تساوی تیمش برابر گل‌گهر در هفته‌ چهارم لیگ‌برتر است. «ما در هر پستی که فکر کرده باشید بازیکن از دست دادیم و تیم ما کاملا تغییر کرده است. جایگزین کردن این بازیکنان سخت است. از طرفی جذب بازیکنان در سطح بالا از نظر مالی هم سخت است. همه اتفاقی که می‌توانست علیه تیم باشد، رخ داده است.» صحبت‌های او پس از کسب تساوی برابر مس رفسنجان در هفته پنجم هم این نکته را تایید می‌کند که سرمربی پرسپولیس از اولین هفته در لیگ‌برتر دنبال بهانه بوده است در حالی که پرسپولیس اصلا خوب بازی نمی‌کند. « به خاطر بازی‌های تیم‌ملی با ملی‌پوشان خودمان اصلا تمرین نداشتیم. متاسفانه با برنامه‌ریزی سازمان لیگ، کار سخت است. مطمئنم هر تیمی جای پرسپولیس بود، قطعا برنامه را تغییر می‌دادند. کسانی که باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه شدند باید پاسخ هواداران را بدهند.» او همچنین پس از باخت تیمش برابر آلومینیم اراک نیز گفت:« شاید خود من هم یکی از پروژه‌ها برای نابودی پرسپولیس باشم!» البته او هربار تاکید می‌کند که دنبال بهانه و علت نیست و سعی در برطرف کردن ضعف‌های تیمش دارد!


قسم برای VAR !
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال از ناداوری‌ها علیه تیمش شکایت دارد. او پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل فجر در هفته چهارم رقابت‌های لیگ‌برتر و پس از حواشی که با استقبال مردم در شهر شیراز اتفاق افتاد، گفت که ترجیح می‌دهد از داوری صحبتی نکند اما از هواداران تیمش خواست به استادیوم بیایند! « ما شاهد حضور تماشاگران در استادیوم بودیم و من از سازمان لیگ می‌خواهم قبل از بازی تیم استقلال را در جریان بگذارد که ورود تماشاگران آزاد شده است تا ما بتوانیم هواداران را به استادیوم بیاوریم. شرایط زمین ورزشگاه خوب هم نبود و وضعیت 2 تیم را سخت کرد. من از هواداران استقلال می‌خواهم هفته بعد به استادیوم بیایند.» اما در هفته پنجم و با حضور هواداران نیز تیم مجیدی خوب و باکیفیت بازی نکرد و البته حواشی حضور علیرضا فغانی نیز اضافه شد. مجیدی در کنفرانس خبری پس از بازی و با قبول این‌که استقلال خوب بازی نکرد، گفت:« من صحبتی با مسؤولان دارم. جان مادرتان، جان بچه‌هایتان VAR را بیاورید. هفته پیش، گل سالم ما را که مطهری به ثمر رساند، اعلام نکردند. امیدوارم آقای فغانی شهامت داشته باشد و بابت پنالتی‌ که امروز نگرفت عذرخواهی کند. اگر VAR بود ما الان چهار امتیاز بیشتر داشتیم.» البته فغانی هم در پاسخ به حرف‌های مجیدی گفت: حرف‌های او برایم مهم نیست!


این بهانه‌های ادامه‌دار
در پایان هفته پنجم لیگ‌برتر، رسول خطیبی بعد از هر بازی تاکید می‌کند که نباید توقعات از تیمش بالا برود. فراز کمالوند به داوری بازی و پنالتی گرفته شده برای آلومینیوم اعتراض کرد. بعد از این باخت هم باشگاه نفت بابت داوری این بازی بیانیه‌ای صادر کرد. مجتبی حسینی سرمربی پیکان بعد از بازی اعتراف کرد که شاگردانش عملکرد خوبی نداشتند و زمین بازی در تعیین برنده و بازنده نقش سازنده‌ای ندارد. نیمکت‌نشینان سپاهان به داوری اعتراض کردند و معتقد بودند دقیقه 77 برای آنها پنالتی گرفته نشده است و در میان تمامی بهانه‌ها و جنجال‌ها در این چند هفته از لیگ‌برتر تنها صحبت‌های یک نفر بود که فضای کاملا متفاوتی داشت و دارد و به دنبال هیچ توجیه و بهانه‌ای نیست. محرم نویدکیا.


محرم، یک الگوی خوب

هفته چهارم لیگ‌برتر تیم نویدکیا به ذوب‌آهن باخت. این صحبت‌های نویدکیا در کنفرانس خبری است. «بازیکنان‌مان تمرکزشان را روی یک ضربه کرنر از دست دادند و همان توپ آمد و گل خوردیم. به نظر من هیچ مشکلی نبود و بالاخره یک تیم گل می‌خورد و یک تیم هم گل می‌زند. در یک صحنه هم بازیکن‌مان را از دست دادیم و اخراج شد اما بعد از آن شروع کردیم به یک بازی احساسی و آن تمرکزی که باید در سازمان دفاعی داشته باشیم را نداشتیم و خوشخبتانه گل بیشتری نخوردیم. دیشب از هواداران خواهش کردم همراه اتوبوس به سمت ورزشگاه حرکت نکنند. هیچ چیزی ارزش ندارد یک نفر را از دست بدهیم و خانواده‌اش داغدار شود.»
او همچنین در هفته پنجم و پس از کسب تساوی برابر تراکتور گفت: «نتیجه ایده‌آلی نگرفتیم و این‌ها مشکلاتی است که من و همکارانم داریم. فقط می‌توانم بگویم که حال ما هم مثل زاینده‌رود خوب نیست و امیدوارم در هفته‌های آینده بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.» این دقیقا در شرایطی است که بازیکنان سپاهان به پنالتی نگرفته تیمشان معترض بودند اما نویدکیا شکست را پذیرفت و هیچ توجیهی نیاورد. آقای نویدکیا، حال ما هم مثل زاینده‌رود خوب نیست، حال لیگ‌برتر و مربیان آن هم. اما پذیرش شکست یا تساوی در زندگی و تقصیر را به گردن زمین و زمان نینداختن را از شما یاد می‌گیریم. این تنها درس ما از هفته پنجم لیگ‌برتر بود.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان