شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در ایتالیا

موسسه ملی سلامت ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، با توجه به اعلام این موسسه؛ اولین مورد ابتلا به این سویه در شهر میلان و در فردی که از کشور موزامبیک وارد ایتالیا شد شناسایی شده است.

ایتالیا روز جمعه ورود مسافرانی را که طی دو هفته گذشته به هفت کشور جنوب آفریقا (آفریقای جنوبی، لسوتو، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا و سوازیلند) سفر کرده‌اند را ممنوع کرد. این اقدام به دلیل نگرانی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا در این کشور انجام شده است.

علاوه بر ایتالیا، سه کشور اروپایی دیگر از جمله انگلیس، آلمان و جمهوری چک نیز روز شنبه موارد ابتلا به سویه اومیکرون (Omicron) را تایید کردند.

به گزارش "سویس اینفو" کشور سوئیس، انگلیس را در فهرست کشورهای پر خطر به لحاظ سویه جدید کرونا قرار داد و در پی کشف سویه اومیکورندر اسرائیل، سوئیس محدودیتی را برای ورود اسرائیلی‌ها به این کشور اعلام کرد.

از سوی دیگر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا روز شنبه در برآوردی هشدار داد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به "اومیکرون" خطر «بسیار زیادی» برای این قاره به شمار می‌رود.

این سازمان مستقر در استکهلم سوئد اعلام کرد که با توجه به آنکه ممکن است واکسن‌های موجود نتوانند در برابر این سویه مصونیت ایجاد کرده و میزان سرایت آن نیز بیشتر باشد، احتمال آلودگی کشورهای اتحادیه اروپا و گسترش این ویروس در این کشورها زیاد است.

گفتنی است، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (5 آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد.

سازمان جهانی بهداشت این سویه را نگران‌کننده خوانده و کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.
در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان