سفیر روسیه در آمریکا: به هیچ کشوری حمله نمی‌کنیم

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز شنبه اعلام کرد که روسیه قصد ندارد به کشوری حمله کند و تمام بزرگ نمایی‌ها در مورد ادعای تهدید روسیه علیه اوکراین به شکل مصنوعی با هدف توجیه شکست‌های ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مطرح شده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "اسپوتنیک"، آنتونوف همچنین اعلام کرد روسیه بار‌ها از آمریکا سوال کرده است چه برنامه‌ای برای برقراری صلح در شرق اوکراین دارد.
این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد که تاکنون آمریکا فقط به گسترش مجموعه تسلیحات نظامی ارسالی به اوکراین مشغول بوده است.
سفیر روسیه تصریح کرد که کاخ سفید ادعا می‌کند که فقط تجهیزات دفاعی به اوکراین ارسال می‌کند، اما این سلاح‌ها شامل موشک‌های هدایت شونده ضد خودرو می‌شوند.
آنتونوف تاکید کرد: این فرضیات در آمریکا مبنی بر اینکه روسیه از توانایی‌های ناتو در اوکراین و دریای سیاه هراس دارد، توهمات خطرناکی است.
این درحالی است که سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، ادعای آمریکا در مورد احتمال حمله نیرو‌های روسی به اوکراین را اقدام تبلیغاتی واشنگتن خواند و تاکید کرد حمله‌ای از جانب روسیه علیه اوکراین در دستور کار نیست.
به گزارش ایرنا، وی افزود: هر آنچه که پیرامون این موضوع (حمله احتمالی روسیه به اوکراین) رخ می‌دهد، اقدامات تبلیغاتی و شرورانه وزارت خارجه آمریکا است. این وزارتخانه ادعا‌های جعلی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر می‌کند و به متحدان آمریکا و رسانه‌ها چنین تلقین می‌شود که روسیه برای حمله آماده شده است.
در چند روز گذشته برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.
آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیرو‌های روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا نسبت به تحرکات در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده و از تمامیت ارضی کی‌یف حمایت کرد.
روسیه بار‌ها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است، اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.
دیمیتری پسکوف"سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اوایل هفته جاری، ادعا‌های اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان کرد و گفت: کشور‌هایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان