افتتاح زنگزور چگونه زیرساخت‌های ترانزیتی باکو را متحول می‌کند؟

به گفته کارشناسان افتتاح کریدور زنگزور، زیرساخت های حمل و نقل در دست ساخت و ایجاد منطقه کوچک اقتصادی آلات (SEZ) به تبدیل آذربایجان به هاب لجستیکی بین کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی و اروپا کمک می کند.

افتتاح زنگزور چگونه زیرساخت‌های ترانزیتی باکو را متحول می‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از خبرگزاری ترند، آمینا بایراموا، تحلیلگر مرکز تحلیل اصلاحات اقتصادی و ارتباطات (CAERC) گفت: اهمیت قراباغ به عنوان یک مرکز لجستیکی باعث کاهش هزینه های زنجیره تأمین، جذب سرمایه گذاری، ایجاد مشاغل جدید و تضمین رشد اقتصادی می شود.

وی گفت: همچنین این امر به ایجاد تسهیلات تولید اضافی برای صادرات کالا و ادغام آذربایجان به بازار جهانی کمک می کند.

این کارشناس همچنین افزود: ساخت خطوط ریلی «هورادیز ـ آق‌بند و خط آهن بردااقدم» و ادغام آنها در شبکه راه آهن موجود در آذربایجان، اهمیت لجستیکی قرا باغ برای کل منطقه را افزایش خواهد داد.

علاوه بر این، بایراموا گفت که فرودگاه لاچین به مرتفع ترین فرودگاه در آذربایجان تبدیل خواهد شد و روند ساخت این فرودگاه یکی از دشوارترین ها در سطح جهان خواهد بود.

 ساخت بزرگراه هورادیز- جبرئیل- زنگیلان- آق بند (بخشی از کریدور زنگزور)، جاده پیروزی به طول تقریباً 102 کیلومتر، بزرگراه کلباجار - لاچین (72.3 کیلومتر)، فیضولی - هادروت (13 کیلومتر) و بردااقدم (45 کیلومتر) خطوط حمل و نقل را در منطقه گسترش خواهند داد.
 

بیشتر بخوانید:
کریدور زنگزور در چه صورتی منافع ایران را تهدید می‌کند؟

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان