وزیر خارجه قطر:

جامعه جهانی راهبرد مشخصی درمورد افغانستان ندارد

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه وضعیت امنیتی افغانستان موجب نگرانی کشور‌های منطقه است، گفت: هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری «المیادین» وزیر خارجه قطر در سخنانی پیرامون اوضاع افغانستان گفت: قطر در ماه‌های اخیر بیش از 70 هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است و برای بازسازی فرودگاه کابل با ترکیه همکاری می‌کنیم.

وی افزود:وضعیت امنیتی افغانستان باعث نگرانی کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه است و هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

محمد بن عبدالرحمن گفت: روسیه، چین و کشور‌های منطقه نسبت به هرگونه تنش در افغانستان نگرانی‌های درستی دارند و ما با روسیه در تماس هستیم، زیرا این کشور در ایجاد ثبات در افغانستان شریک است

وزیر خارجه قطر افزود: منطقه خاورمیانه را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا برای ثبات جهان مهم است و فکر نمی‌کنم توجه متحدان ما نسبت به منطقه کاهش یافته باشد.

وی گفت: قطر از شبکه گسترده دوستی‌های خود برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه استفاده می‌کند و ما خوشحالیم که بحران خلیج فارس را پشت سر گذاشتیم.

به گفته این دیپلمات قطری برای برقراری ثبات در منطقه باید گفتگو‌ها تقویت و مشکلات ریشه یابی و برطرف شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان