ترمیم رگ آئورت پاره‌شده برای اولین بار در یزد

در یک عمل جراحی موفقیت آمیز، استنت گذاری عروقی آنوریسم آئورت پاره شده در قفسه سینه یک بیمار ترمیم شد.

ترمیم رگ آئورت پاره‌شده برای اولین بار در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، فوق تخصص جراحی عروق گفت: این جراحی بر روی جوان 23 ساله یزدی که به دلیل تصادف و ضربه به سینه و پارگی آئورت در بیمارستان افشار یزد بستری بود، تشخیص داده شد.

دکتر سید علی صدر ادامه داد: در این بیمار با توجه به آسیب و وضعیت خطرناک و مخاطره آمیز بیمار، امکان انتقال بین بیمارستانی برای بیمار بسیار خطرناک بود، بنابراین بیمار به سرعت وارد واحد آنژیوگرافی شده و کار جراحی آغاز شد.

وی افزود: با انجام مشاوره جراحی، ترمیم آئورت پیشنهاد و برای اولین بار آنژیوگرافی ترمیم رگ آئورت با عنوان تی وار به همت تیم درمان بیمارستان افشار یزد انجام شد.

متخصص عروق اظهار داشت: کوچکترین خطا در این جراحی به منزله پارگی رگ و تهدید جان بیمار بوده که با تلاش تیم پزشکی، این جراحی به صورت موفقیت آمیز در یزد انجام و این جوان به زندگی بازگشت.

دکتر سید علی صدر ادامه داد: انجام این جراحی جزو اعمال پیچیده پزشکی در سطح دنیا محسوب می‌شود و قرارگیری استنت‌ها در محل دقیق، از دیگر ویژگی‌های این جراحی بوده است.

وی گفت: آئورت رگ اصلی بدن است که وظیفه خون رسانی به تمام اعضا و اندام‌ها را دارد و پارگی ائورت مساوی با مرگ بیمار به شمار می‌آید.

دکتر سید علی صدر تصریح کرد: از این پس درمان بیماری‌های عروقی به این شیوه در استان یزد قابل انجام است و دیگر نیازی به سفر هم استانی‌ها به شهرهای بزرگ‌تر نیست.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان